Θέλετε να ζήσετε σε μια υπερπολυτελή πλωτή πολιτεία και από το παράθυρό σας να απολαμβάνετε τα πιο ακριβά παραθαλάσσια θέρετρα του πλανήτη; Ονειρεύεστε μια ζωή παραμυθένια, σε ένα σκάφος μεγαλύτερο ακόμη και από το Azzam, της βασιλικής οικογένειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που διατηρεί το παγκόσμιο ρεκόρ;
Με τιμές που ξεκινούν από 9,5 εκατ. ευρώ, οι επενδυτές του μεγαλύτερου σούπερ γιοτ στον κόσμο προσφέρουν προς πώληση 39 διαμερίσματα ποντάροντας στην υψηλή ζήτηση για πριβέ πολυτελή ταξίδια, σύμφωνα με τους Financial Times.
Το 220 μέτρων σκάφος πρόκειται να σαλπάρει το 2024 και θα προσφέρει στους αγοραστές «την οικειότητα ενός ιδιωτικού σκάφους παράλληλα με την ευκαιρία να δικτυωθούν σε μια κοινότητα ανάλογης οικονομικής κλάσης ιδιοκτητών», ανέφεραν οι επενδυτές του κατά την παρουσίαση του πρότζεκτ, ο προϋπολογισμός του οποίου φτάνει στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Επικεφαλής του σχεδίου είναι ο Καρλ Λε Σεφ, αμερικανός εκατομμυριούχος, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης τη Somnio Global, ενός ομίλου ανάπτυξης βιώσιμων τεχνολογιών.
Η κρίση της πανδημίας που έδεσε τα κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια ή αρόδου για ένα χρόνο κατέστησε εξαιρετικά επισφαλή την επένδυση σε αυτά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Carnival, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, λόγω της περιορισμένης κατά το ήμιση διάθεσης καμπινών, ανέφερε απώλεια 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου.
Το όραμα του Κνουτ Κλόστερ
Τα πλοία κατοικιών αποτελούν δυνατό χαρτί για την αγορά της κρουαζιέρας από το 2002, όταν ο νορβηγός μεγιστάνας της ναυτιλίας Κνουτ Κλόστερ εγκαινίασε τη ResidenSea, την πρώτη εταιρεία που επρόκειτο να κατασκευάζει σκάφη διαμερισμάτων, για εξοχικές κατοικίες. Ο αναλυτής Τόνι Πέισλι σχολίασε ότι παρόλο που η ResidenSea αρχικά σκόπευε να κατασκευάσει 10 πλοία, μόνο ένα, το The World, ολοκληρώθηκε. Το 2003, η εταιρεία έπρεπε να ξαναχρηματοδοτηθεί με τους υποψήφιους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων να προκαταβάλουν το μερίδιό τους για να διασφαλιστεί η επιβίωσή της. Το σκάφος εκείνο είχε 165 διαμερίσματα, με ρετιρέ που κοστολογούνταν περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ. «Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο χρειαζόταν μεγάλα κεφάλαια. Οπως διαπίστωσαν και άλλες επιχειρήσεις, ήταν δύσκολο να βρεθούν αρκετοί αγοραστές πρόθυμοι να πληρώσουν τα εκατομμύρια που απαιτούνται εκ των προτέρων», δήλωσε ο Peisley, προσθέτοντας ότι πολλοί από τους υπερ-πλούσιους προτιμούσαν να κατέχουν τα δικά τους σκάφη.
Τα διαμερίσματα στο Somnio κοστίζουν άνω των 9,5 εκατ. ευρώ, με τους ιδιοκτήτες να αποφασίζουν συλλογικά για ένα ετήσιο δρομολόγιο. Το σκάφος θα έχει κελάρι κρασιού χωρητικότητας 10.000 φιαλών και beach club, ενώ παράλληλα θα φιλοξενεί επιστήμονες για διαλέξεις αλλά και έρευνες σχετικά με το θαλάσσιο περιβάλλον.
Εξάλλου, σύμφωνα με την BOAT International, εταιρεία με εξειδίκευση στα σούπερ γιοτ, οι πωλήσεις ιδιωτικών σκαφών ανέβηκαν σε επίπεδα ρεκόρ τον Μάιο, καθώς οι πλούσιοι καταναλωτές αναζητούν τρόπους για να μπορούν να ταξιδέψουν παρά τους περιορισμούς του Covid-19.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News