521
Ο λεβιές στη συνήθη θέση. Αυτό που δεν φαίνεται είναι ότι στα σωθικά του δεν θα είναι συνδεδεμένος με μηχανικό κιβώτιο, αλλά με ψηφιακή εξομοίωση της αίσθησης | Lexus

Χειροκίνητο ηλεκτρικό; Συμβαίνει τώρα από τη Lexus

Ο λεβιές στη συνήθη θέση. Αυτό που δεν φαίνεται είναι ότι στα σωθικά του δεν θα είναι συνδεδεμένος με μηχανικό κιβώτιο, αλλά με ψηφιακή εξομοίωση της αίσθησης
|Lexus

Χειροκίνητο ηλεκτρικό; Συμβαίνει τώρα από τη Lexus

Η Lexus –με άλλα λόγια η Toyota, καθώς η πρώτη είναι παρακλάδι της δεύτερης– βάζει στα σκαριά την ιδέα να έχεις ένα χειροκίνητο σε ένα ηλεκτρικό. Ο λόγος ότι αυτοί οι πραγματικά έξυπνοι άνθρωποι εκεί στην Ιαπωνία έχουν καταλάβει ότι, για να κάνουν ένα EV περισσότερο ελκυστικό και σε ένα άλλου τύπου κοινό, που το ενδιαφέρει η διάδραση της οδήγησης, χρειάζεται να προσθέσουν στοιχεία από τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης.

Η Lexus υποστηρίζει ότι η τεχνολογία μπορεί να εμπλουτίσει την εμπειρία των ηλεκτρικών πέραν της αλλαγής ταχυτήτων με το χέρι. Η ιδέα της είναι να δημιουργηθεί μία αίσθηση που να προσομοιάζει γενικότερα αυτήν ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Προφανώς, εδώ δεν υπάρχει ένας λεβιές στην κονσόλα, που συνδέεται με μηχανικό κιβώτιο. Ούτε ένας συμπλέκης που να απομονώνει γρανάζια. Πώς να συνδεθούν όλα αυτά; Με μπαταρίες ή με ηλεκτροκινητήρες; Τα μόνα με τα οποία μπορούν να συνδεθούν είναι τα ηλεκτρονικά. Ο λεβιές και το αμπραγιάζ κάνουν κολεγιά με έξυπνο σόφτγουερ, ενώ ο ήχος βγαίνει συνθετικά από τα ηχεία.

Το δεύτερο, ο ήχος –και καλά– που ακούς από τα τούιτερ είναι γνωστή ποσότητα. Χρησιμοποιείται πλέον κατά κόρον από την αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρώτο, ο «ψηφιακός» συμπλέκτης, επίσης έχει κάνει την εμφάνισή του από τη Hyundai, με το i20, μέχρι την εξωτική Koenigsegg, που έχει εξελίξει ένα δικό της, σαφώς περίπλοκο σύστημα.

Η ιδέα είναι να νιώθεις ότι συμμετέχεις, ότι όλο αυτό δεν είναι τεχνητό, ότι έχει μείνει κάτι από την κλασική εμπειρία οδήγησης. Μάλιστα, το έγκυρο βρετανικό περιοδικό evo γράφει ότι, οδηγώντας το μικρό της Hyundai δεν νιώθεις ότι δεν υπάρχει μηχανική αίσθηση, με εξαίρεση το απότομο «τίναγμα» που εισπράττεις αν αφήσεις απότομα τον συμπλέκτη.

Το Lexus Electrified Sport concept δρομολογείται να βγει στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια. Το πρίμιουμ παρακλάδι της Toyota θέλει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη των σπορ ηλεκτρικών αυτοκινήτων της επόμενης ημέρας

Σε κάθε περίπτωση, με όλο το ρεύμα που δρομολογείται προς τα ηλεκτρικά (όπως έχουμε ξαναγράψει, από το 2035, στην Ευρώπη θα απαγορεύεται η πώληση καινούργιων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, περιλαμβανομένων των υβριδικών), η τεχνολογία θα έρθει να καλύψει ένα μέρος της εμπειρίας.

Θα τα καταφέρει; Θα δείξει. Η κλασική εμπειρία οδήγησης δύσκολα κοπιάρεται. Από την άλλη, υπάρχει μια νέα γενιά οδηγών, ακόμα και σημερινοί έφηβοι, που θα είναι η αυριανή αγορά, η οποία «ανδρώνεται» οδηγικά μέσα από τους εξομοιωτές, τα κομπιούτερ και την απουσία συμμετοχικότητας.

Πάντως, η Toyota, που κατά την ταπεινή μου γνώμη διαθέτει καντάρια γνώσης και πλουραλισμού στην αγορά –από υβριδικά και ηλεκτρικά μέχρι ειδικές εκδόσεις– θέλει να επενδύσει στο νέο μιξάρισμα: η κεντρική ιδέα και το μέλλον αφορά στις χαρτογραφήσεις, το «steer-by-wire» και όλη αυτή την ψηφιακή υπερπαραγωγή.

Αν μου επιτρέπετε, η όλη ιστορία θυμίζει εκείνο το ανέκδοτο με τον βαρκάρη και τον εφοπλιστή. Στο τέλος της ημέρας, ένα ιδιαίτερο, κλασικής φιλοσοφίας αυτοκίνητο θα έχει πάντα έναν πιο φυσικό τρόπο να συνδέσει τον οδηγό με τα δρώμενα. Χωρίς να γίνεται τόσο κομπλικέ η διαδικασία. Γνώμη.

Τέλος, μπορείτε να δείτε και, κυρίως, να ακούσετε το νέο σύστημα της Lexus στο βίντεο:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News