763
Το νέο σαξές-στόρι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα πανάκριβα, χλιδάτα, μεγάλα SUV. Και το «χορό» σέρνει η Urus | Lamborghini

Χάλια όνομα και sold out: Γιατί τόσος ντόρος για τη Lamborghini Urus;

Το νέο σαξές-στόρι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα πανάκριβα, χλιδάτα, μεγάλα SUV. Και το «χορό» σέρνει η Urus
|Lamborghini

Χάλια όνομα και sold out: Γιατί τόσος ντόρος για τη Lamborghini Urus;

Πολλά όνειρα, μάχες, αίμα, ρίσκο, ιδρώτας και πολύ σκάψιμο είχαν πέσει αναζητώντας χρυσό, γύρω στο 1.500 μ.Χ. στη Νότια Αμερική. Ο μύθος του Ελ Ντοράντο, η αβυσσαλέα αναζήτηση του χρυσού που ισπανοί και ευρωπαίοι κατακτητές πίστευαν ότι υπήρχε κρυμμένος, οδήγησε σε μια παράνοια. Ο «Ελ Oμπρε Ντοράντο», «Ο Χρυσός Aνδρας», έγινε το όνειρο εκείνο που πολλοί πίστεψαν θυσιάζοντας ό,τι είχαν. Συχνά και τη ζωή τους. Ο μυστικός τόπος τους περίμενε. Γεμάτος χρυσό και αμύθητα πλούτη. Στην πραγματικότητα, όπως επιβεβαιώνουν σύγχρονες αρχαιολογικές έρευνες, το Ελ Ντοράντο δεν ήταν ένα συγκεκριμένο μέρος. «Σόρι, γκάις», ακούστηκε μια φωνή μέσα απ’ τις παρθένες ζούγκλες των ιθαγενών. Oχι δεν ήταν τόπος αλλά ένας ηγέτης του λαού των Μουίσκα – ζει στην Κολομβία από το 800 μ.Χ. μέχρι σήμερα. Ο «Ελ Ρέι Ντοράντο», ο «Χρυσός Βασιλιάς» όπως τον έλεγαν, κατά τη διαδικασία ενθρόνισής του υποτίθεται κάλυπτε κάθε πρωί όλο του το σώμα με χρυσό, από την κορυφή ως τα νύχια, και το ξέπλενε σε μια ιερή λίμνη το βράδυ. Oμως ο μύθος ήταν αρκετός για να κινητοποιήσει γενιές και γενιές «πελατών».

Στη σημερινή σκηνή της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαδραματίζεται ένα άλλου τύπου κυνήγι χρυσού. Σαν τις κραυγαλέα χρυσές Urus που κυκλοφορούν στο Λονδίνο και το Παρίσι. Ή και ανεξαρτήτως χρώματος, γενικώς. Oπως η μαύρη που κατέβαινε τις προάλλες την Ποσειδώνος. Οργισμένα γρήγορα και με ένα βρυχηθμό, σαν έναν άτυπο αγώνα επίδειξης χωρίς νόημα. Προσωπικά, θα ντρεπόμουν να ‘μουν μέσα. Τη βρίσκω υπερβολικά υπερβολική. Aσε που έχει χάλια όνομα, με όποιους συνειρμούς βγάζει στα ελληνικά. Κανονικά, ‘’urus’’ σημαίνει ούρος, βους ο αρχέγονος. Κάτι σαν τον πρόγονο της σημερινής οικόσιτης αγελάδας.

Το πρώτο SUV της «Λάμπο» έχει πλέον λίστα αναμονής πέραν των δώδεκα μηνών και μετρά τις μισές πωλήσεις από όλα τα μοντέλα της εταιρείας που πωλούνται παγκοσμίως

Σαν τα εγκλήματα που έκαναν οι κατακτητές στους ιθαγενείς αναζητώντας το χρυσό, έτσι και αυτή η Lamborghini αποτελεί ένα πλήγμα απέναντι στην αισθητική, το εκλεπτυσμένο σέξινες μιας Miura, ακόμα-ακόμα και στο υπαρξιακό νόημα της αυτοκίνησης. Προσωπικά; Τελείως vulgaire. Μία αλαζονική επίδειξη ισχύος, ένα μάλλον άσχημο σχήμα για ανθρωπότυπους που έχουν ανάγκη την επιβολή. Είναι η λεγόμενη «τουματσίλα» – εκ του ‘’too much’’.

Oμως, να πώς γίνεται μία μάρκα, απόλυτα ταυτισμένη με τη σπορ οδήγηση, να γεύεται τη μεγαλύτερη επιτυχία της. Εκ καταβολής της. Η Urus είναι πλέον, και επισήμως, το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στην ιστορία της. Για να έχετε μια εικόνα, μέχρι πρότινος η Gallardo ήταν το best seller της εταιρείας. Είχε πουλήσει 14.022 κομμάτια. Αμ έλα μου που χρειάστηκε δέκα ολόκληρα χρόνια για να τα φτάσει. Αντίστοιχα; Η Urus χρειάστηκε μόλις δύο χρόνια για να σπάσει το ρεκόρ καθώς, πέρυσι, τέτοια εποχή, Ιούλιος του ’21, είχε κατασκευάσει το υπ’ αριθμόν Νο 15.000 αντίτυπο. Φέτος δε; Τι κι αν έχει γίνει της τρελής με τον πόλεμο στην Ουκρανία; Τι και αν έχει λίστα αναμονής για περισσότερους από δώδεκα μήνες; Oπως είπε ο πρόεδρος της εταιρείας στο CNBC, «είναι απίστευτο, η ζήτηση για ακριβά αυτοκίνητα έχει ανέβει, δεδομένου του επιπλέον πλούτου που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία δύο χρόνια». Και, για να τελειώνω με τα στατιστικά, ήδη, το πρώτο τετράμηνο του 2022, το SUV της «Λάμπο» μετράει περίπου τις μισές πωλήσεις από τις 2.539 μονάδες.

Χρυσή Urus σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Πιο κιτς πεθαίνεις

Oπως και οι κυνηγοί του χρυσού στα μυστικά χνάρια της Ν. Αμερικής, οι πολυεθνικές δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Μυρίζονται το χρυσό όπου αυτός υπάρχει. Και τα πανάκριβα SUV είναι ο νέος μυθικός τόπος. Τον οσμίστηκαν, κερδίζουν μακράν περισσότερα χρήματα από ένα SUV σε σχέση με ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, το κατασκευάζουν απείρως πιο εύκολα με μικρότερη έρευνα και εξέλιξη (το γνωστό R&D) και το χρεώνουν πλατινένιο. Ο λόγος; Υπάρχει μια αγορά, εκεί έξω, που δεν καταλαβαίνει Χριστό από το πραγματικό νόημα της αυτοκίνησης. Αυτά είδε και απόειδε η Ferrari και βγάζει εντός οσονούπω το πρώτο SUV στην ιστορία της, τη Purosangue. Τι να κάνει, δηλαδή; Να κάθεται και να κοιτάζει το απέναντι σαξές-στόρι της Urus; Αυτό το φως είδαν να φεγγίζει απ’ την πόρτα και «τρούπωσαν» περιπτώσεις τύπου Aston Martin DBX ή Bentley Bentayga.

Τελειώνω. Το «ουροποιηικό» σταρ σίστεμ από την Ιταλία, ναι, είναι γρήγορο, ικανό, χλιδάτο – έστω και αν βασίζεται σε μια πλατφόρμα, την MLBevo, που, ω τι έκπληξη, μοιράζονται ένα σωρό άλλα μοντέλα, από Cayenne μέχρι Audi Q5. Και το πρόβλημα δεν είναι ότι υπάρχει ως επιλογή. Αλλά το πόσοι πολλοί δίνουν γη και ύδωρ για το νέο, βάρβαρο Ελ Ντοράντο.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News