Ο καναδός σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον έχει γυρίσει υπερπαραγωγές που έσπασαν ταμεία: τον «Τιτανικό», το πρώτο «Αβαταρ», αλλά και το δεύτερο, το «νερένιο», το οποίο εξακολουθεί να παίζεται στις αίθουσες. Στις αίθουσες επέστρεψε όμως και ο «Τιτανικός», το φιλμ του 1997, σε βελτιωμένη έκδοση, δηλαδή ψηφιακή, τριών διαστάσεων, και με εξελιγμένο ηχοσύστημα.
Γιατί; Για να γιορταστούν τα 25χρονα του φιλμ των 11 Οσκαρ με έναν θαυματουργό τρόπο που εκείνον τον καιρό δεν μπορούσε να τον επιτύχει η τεχνολογία (δηλαδή ο χολιγουντιανός κινηματογράφος). «Εκείνη την εποχή δεν είχα τα μέσα να δείξω το φιλμ όπως το είχα σχεδιάσει» είπε ο Κάμερον στην Corriere della Sera. Αν τα είχε, όμως, αυτά τα μέσα, τι άλλο θα έκανε;
«Θα είχα βάλει περισσότερα ειδικά εφέ, όμως το συναισθηματικό αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο». Το θέμα είναι ότι τότε βγήκαν λεφτά από το φιλμ, και μάλιστα μπόλικα. «Η ταινία διαρκεί τρεις ώρες και ένα τέταρτο» σχολίασε ο Κάμερον. «Μία από τις μεγαλύτερες ικανοποιήσεις μου είναι ότι πριν από τον ‘‘Τιτανικό’’ το Χόλιγουντ πίστευε ότι οι μεγάλης διάρκειας ταινίες δεν βγάζουν λεφτά».
Από τα χρόνια του «Τιτανικού» ο Κάμερον είπε ότι θυμάται πως ο νεαρός Λεονάρντο ντι Κάπριο δεν ήθελε να παίξει τον ρόλο που του δόθηκε επειδή τον έβρισκε βαρετό. «Οχι η ιστορία του φιλμ, ο δικός του ρόλος τού φαινόταν βαρετός, ο ρόλος του Τζακ. Ετσι, δούλεψα σκληρά για να τον μεταπείσω».
Η Κέιτ Γουίνσλετ, η νεαρά πρωταγωνίστρια του φιλμ, είχε άλλο πρόβλημα: «Μιλούσε με βρετανική προφορά, με την προφορά της εργατικής τάξης, έτσι δουλέψαμε πολύ σε αυτό το θέμα». Ευτυχώς, όλα πήγαν καλά: εκτός από το ρεκόρ εισιτηρίων (που καταρρίφθηκε από το «Αβαταρ» Νο1), «ο Λίο και η Κέιτ ήταν δύο παιδιά με εξαιρετική χημεία μεταξύ τους».
Τι άλλο είπε για τον «Τιτανικό» ο δημιουργός του; «Υπήρχαν τόσες πολλές τραγωδίες εκείνα τα χρόνια (της ιστορίας του φιλμ). Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος σύντομα θα ξεσπούσε. Ωστόσο, η βύθιση του “Τιτανικού” έχει μια μυθολογική αύρα που κανένα άλλο γεγονός δεν είχε. Επειδή εμπεριέχει τις ιδέες της θυσίας, της αγάπης και της θνητότητας. Ενα πλοίο που θεωρείται αβύθιστο, η ιδέα ότι τα γυναικόπαιδα μπορούσαν να επιβιώσουν, την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Η ταινία αυτή ερμηνεύεται τόσο κοσμικά όσα και θρησκευτικά»…
Με την ευκαιρία, ο Κάμερον έστειλε και «οικολογικά μηνύματα»: «Σήμερα είμαστε όλοι σε έναν ‘‘Τιτανικό’’. Το παγόβουνό μας είναι η επόμενη οικολογική καταστροφή. Και οι πλούσιοι θα σωθούν πάλι, όπως και στο ναυάγιο. Τότε πέθαναν σχεδόν όλοι οι επιβάτες της τρίτης θέσης. Η κλιματική καταστροφή θα μας χτυπήσει, χωρίς κανείς να μπορεί να αλλάξει την πορεία του πλοίου. Και θα υποφέρουν περισσότερο τα φτωχά κράτη, όχι τα πλούσια που προκάλεσαν την καταστροφή. Καυτευθυνόμαστε προς ένα καταραμένο παγόβουνο που ονομάζεται κλίμα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News