419
Η ομάδα του νέου οικολογικού Mirai έπειτα από το «ταξίδι» των 1.003 χλμ. με φόντο τον Πύργο του Αϊφελ | Toyota

Toyota: Το ρεκόρ του μήνα. Ισως και της χρονιάς

Η ομάδα του νέου οικολογικού Mirai έπειτα από το «ταξίδι» των 1.003 χλμ. με φόντο τον Πύργο του Αϊφελ
|Toyota

Toyota: Το ρεκόρ του μήνα. Ισως και της χρονιάς

Η σούμα σε λίγες γραμμές.

Ενα: κάποιο αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο εκπέμπει μηδέν ρύπους. Μηδέν. Εκπέμπει μόνο υδρατμούς.

Δύο: Η καθαρή του καύση δεν επιβαρύνει το περιβάλλον – ακόμα και στις τεράστιες ποσότητες της μαζικής χρήσης.

Τρία: η Toyota παίρνει το κρέντιτ για ένα κανονικό αυτοκίνητο (όπως το Mirai) που μπορεί να κινείται για 1.000 χλμ με ένα μόνο γέμισμα.

Τέσσερα: Το μειονέκτημα (παντού υπάρχει ένα τέτοιο) είναι ότι το υδρογόνο είναι πολύ εύφλεκτο. Πολύ πιο εύφλεκτο από τη βενζίνη.

Πέντε: καπάκι από το “τέσσερα”, αυτό σημαίνει πως τόσο τα πρατήρια που θα έχουν υδρογόνο όσο και η διαδικασία μεταφοράς του, όπως επίσης η δεξαμενή του στο όποιο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο, πρέπει να έχουν πολύ υψηλές προδιαγραφές που να αντέχουν στην πίεση.

Eξι και τελευταίο: το τελευταίο που θες είναι να τρακάρεις και να γίνει διαρροή υδρογόνου. Θα ‘χεις γίνει υδρατμός πριν καν προλάβεις να διαβάσεις την παρούσα πρόταση.

Άρα γιατί είναι τόσο σημαντικό το ρεκόρ; Είναι. Γιατί είναι το πρώτο, καλά οργανωμένο βήμα από μία τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία που το πιστεύει, που επενδύει τεράστια ποσά και που εμπεριέχει την ιαπωνική ευσυνειδησία προς μία τεχνολογία που είναι θέμα χρόνου να καθιερώσει το απόλυτο καύσιμο – που, ανεξαρτήτως τοποθετήσεων- είναι το υδρογόνο.

Το ρεκόρ έλαβε χώρα σε περιοχές πέριξ του Παρισιού και πιστοποιήθηκε από ανεξάρτητη Αρχή. Το ταξίδι ξεκίνησε την Τετάρτη 26 Μαΐου στις 5:43 π.μ. από το σταθμό υδρογόνου HYSETCO στο Ορλί και ολοκληρώθηκε μετά από 1.003 km με ένα μόνο γέμισμα.

Το νέο Mirai είναι η δεύτερη γενιά ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου από την Toyota. Είναι βελτιωμένο σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά και συγχρόνως κομψότερο και πιο δυναμικό σχεδιαστικά συγκριτικά με το μοντέλο πρώτης γενιάς. Σημαντικό για να πείσεις ότι δεν ανήκεις στην επιστημονική φαντασία.

Επίσης κομβικό το ότι για την επίτευξη του νέου ρεκόρ διανυθείσας απόστασης 1,003 χλμ. οι οδηγοί υιοθέτησαν “eco” στυλ οδήγησης αλλά χωρίς ειδικές τεχνικές που δε θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από καθημερινούς οδηγούς.

Για το τέλος και ένα χρήσιμο εγκυκλοπαιδικό: Το υδρογόνο μπορεί να προσφέρει κινητικότητα μηδενικών ρύπων όχι μόνο σε αυτοκίνητα αλλά και και τρένα, σκάφη και αεροπλάνα ενώ παράγει ενέργεια για βιομηχανίες, εταιρείες και νοικοκυριά.

Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota υποστηρίζει πολλές πρωτοβουλίες για τον εκδημοκρατισμό και τη διαφοροποίηση των εφαρμογών κυψελών καυσίμου: ηλεκτρικές γεννήτριες, σκάφη, ταξί, λεωφορεία, φορτηγά, η πόλη του υδρογόνου (Woven City) και άλλες χρήσεις.

Ο δρόμος άνοιξε για τα καλά. Μένει η διαχείριση των ντεφό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News