764
Τέσερις δεκαετίες συμπληρώθηκαν φέτος από τότε που «έφυγε» πρόωρα ο μεγάλος γαλλοκαναδός οδηγός της Φόρμουλα 1, ο «διάβολος» της ταχύτητας, όπως τον έλεγαν, Ζιλ Βιλνέβ | Formula 1

Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν αυτοκινητικές ειδήσεις – λένε…

Τέσερις δεκαετίες συμπληρώθηκαν φέτος από τότε που «έφυγε» πρόωρα ο μεγάλος γαλλοκαναδός οδηγός της Φόρμουλα 1, ο «διάβολος» της ταχύτητας, όπως τον έλεγαν, Ζιλ Βιλνέβ
|Formula 1

Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν αυτοκινητικές ειδήσεις – λένε…

Οπως, για παράδειγμα, η είδηση πως χρειάστηκαν περισσότερες από τέσσερις ώρες, 16.000 λίτρα νερού από υδροφόρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας, στην Καλιφόρνια, για να καταφέρουν να κωπάσουν το παρανάλωμα ενός Tesla του οποίου, όπως γράφεται, οι μπαταρίες αυτοαναφλέγησαν. Για την ακρίβεια, χρειάστηκε να σκάψουν ένα περιμετρικό λάκο γεμίζοντάς τον με νερό μέχρι να σβήσει το ολοκαύτωμα. Η είδηση επιβεβαιώθηκε από τη USA Today η οποία «ανέβασε» και το σχετικό βίντεο.

50 χρόνια «μαγικού χαλιού»

Η Mercedes γιόρτασε αυτές τις μέρες μισό αιώνα του κορυφαίου της σεντάν, της S-Class. Όποιος έχει ταξιδέψει στο αφρώδες κάθισμα μιας τέτοιας, ανεξαρτήτως γενιάς, γνωρίζει πώς είναι να καλύπτεις άπειρα χιλιόμετρα και να κατεβαίνεις ατσαλάκωτος. Ίσως και πιο φρέσκος απ΄ό,τι μπήκες. Και όχι μόνο αυτό, φυσικά. Η S-Class, όλες αυτές τις δεκαετίες, επί επτά γενιές, έχει γίνει η επαναστατική πλατφόρμα νέων τεχνολογιών που μετά, μερικές φορές μετά από χρόνια ολόκληρα, πέρασαν και σε άλλες μικρότερες κατηγορίες. Για παράδειγμα, αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, το 1978, με φρένα ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών), επίσης το πρώτο με ζώνες παραμόρφωσης της καμπίνας σε περίπτωση σύγκρουσης, όπως και αυτό που, το1981, που εξοπλίστηκε με αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό. Τανκ πολυτελείας εν κινήσει.

Mercedes
Πιο διασκεδαστική η οδήγηση απ΄το γυμναστήριο;

Σε μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Loughborough που δημοσιεύτηκε αυτήν την εβδομάδα, σε συνεργασία με την Abarth, προέκυψε ότι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου σε πίστα ενισχύει περισσότερο την ψυχική διάθεση απ΄ό,τι ένα πρόγραμμα στο γυμναστήριο. Για την ακρίβεια, ισχυρίζεται ότι τα επίπεδα ευχαρίστησης είναι κατά 116% υψηλότερα σε σχέση με μια αεροβική προπόνηση. Σόρι, αλλά σιγά την ανακάλυψη. Εννοείται. Κάνε ένα σαραντάλεπτο σπίνερ και μετά θες μια μέρα ξάπλα για να ισιώσεις. Η οδήγηση είναι fun. Το άλλο είναι καταναγκασμός πολυτελείας. Ωστόσο για να μην αποδομήσω τελείως τα ευρήματα ενός πανεπιστημίου το οποίο διαφημίζεται ως ‘’το κορυφαίο στην καταγραφή της επιστήμης των σπορ’’, άλλη μία διαπίστωση είναι, λέει, πως η διαφορά στην ψυχική ευφορία των συμμετεχόντων, οδηγών και γυμναζόμενων, όταν οι τελευταίοι έκαναν βάρη, ήταν μόλις 4% υπέρ των πρώτων. Όπως και να ΄χει, μου κάνει περισσότερο ως έναν κύκνειο άσμα τρόπο προώθησης της γκάμας της Abarth. Τα F595, 595 Esseesse και 595 Competizione είναι γρήγορα, ιδιαίτερα και ακριβά. Όπως, επίσης, μάλλον γερασμένα. Ανεξαρτήτως γυμναστηρίου.

Abarth
Ανανέωση για τα 2008 της Peugeot

Μεγαλύτερος εξοπλισμός και κάποιες αισθητικές αναβαθμίσεις ανακοινώθηκε πως θα διαθέτει το κόμπακτ SUV των γάλλων, τόσο στη θερμική όσο και την ηλεκτρική του έκδοση, το e-2008. Ξέρετε πώς είναι αυτά τα πράγματα. Πρόκειται για εκείνες τις μικρές αισθητικές και λειτουργικές «ανάσες» στην ενδιάμεση ζωή ενός μοντέλου. Εν προκειμένω, με πεντάλ αλουμινίου, φιμέ κρύσταλλα, πλοήγηση 3D και σε φτηνότερες, πλέον, εκδόσεις καθώς και διάφορα τέτοια. Καλοκαιρινό αεράκι φρεσκάδας για το μοντέρνο 2008 που μάλλον διαθέτει και το πιο εντυπωσιακό κόκπιτ στην κατηγορία.

Peugeot
 To Nismo Festival επιστρέφει

O λόγος για το μεγαλύτερο πάρτι των πιο εντυπωσιακών αυτοκινήτων της Nissan. Αυτό, άλλωστε, σημαίνει και το ίδιο το βαφτιστικό καθώς είναι σύνθεση του ‘’Nissan’’ και του ‘’Motorsport’’. Μεταξύ των εκδηλώσεων θα περιλαμβάνεται και η ιστορία των αγωνιστικών αυτοκινήτων Fairlady Z. Το φεστιβάλ έχει ήδη αποκτήσει γόητρο θεσμού καθώς μετρά συνεχόμενα είκοσι δύο χρόνια παρουσίας που διακόπηκαν μόνο για δύο έτη – εξαιτίας Κόβιντ και των σχετικών. Ωστόσο ανακοινώθηκε, και επισήμως, πως το Nismo Festival έχει προγραμματιστεί για το Δεκέμβριο, στην πίστα Fuji Speedway. Πέφτει κομμάτι μακριά η Ιαπωνία αλλά να΄ναι καλά τα streaming.

40 χρόνια χωρίς τον Ζιλ Βιλνέβ

Τέσερις δεκαετίες συμπληρώθηκαν φέτος από τότε που «έφυγε» πρόωρα ο μεγάλος γαλλοκαναδός οδηγός της Φόρμουλα 1, ο αγαπημένος του Ένζο Φεράρι, ο τρελά γρήγορος, παράτολμος και απροκάλυπτα εντυπωσιακός Ζιλ. Ο «διάβολος» της ταχύτητας, όπως τον έλεγαν. Το παρατσούκλι που δεν του αποδόθηκε, έτσι τυχαία, αλλά από τον επίσης τεράστιο Νίκι Λάουντα. Ο Βιλνέβ σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις τριάντα δύο ετών, στις δοκιμές του βελγικού Γκραν Πρι, στην πίστα του Ζόλντερ. Ανήκε σε εκείνη τη σπάνια ράτσα οδηγών που τα όριά της ήταν επέκεινα από αυτά των μηχανών. Όπως ο ίδιος έλεγε χαρακτηριστικά, ήθελε να είναι ο γρηγορότερος σε κάθε γύρο. Για την ιστορία, έχει «γράψει» στο φωτογραφικό άλμπουμ μιας ζωής η φωτό που στρίβει υπερστρέφοντας με τρεις τροχούς και διαλυμένη την πίσω ανάρτηση της Ferrari 312T4, επιστρέφοντας στα πιτς της πίστας του Ζάντβορτ. «Φτιάξε το να ξαναμπώ», ήταν τα λόγια του στους μηχανικούς. Άλλη ράτσα, άλλη κατηγορία. Δεν ξαναβγαίνει.

Ο Ζιλ Βιλνέβ στο Grand Prix του 1978 στο Βέλγιο (Hoch Zwei/Corbis via Getty Images)

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News