Η κρίσιμη στιγμή που η τεχνολογία πλοήγησης των έξυπνων κινητών έχει ξεπεράσει τα navi ακόμα και των πιο ακριβών αυτοκινήτων μάλλον έφθασε. Κι αυτό γιατί το navi, το σταθερό, το «καλό», το εργοστασιακό, μάλλον αρχίζει να μοιάζει με εκείνα τα απηρχαιωμένα CD-Rom που «φορτώναμε» τους χάρτες. Μέχρι, βασικά, που ήρθαν τα Android Auto και Apple CarPlay με το λεγόμενο ”mirroring”, δηλαδή το «καθρέφτισμα» του περιεχομένου τους στην οθόνη του αυτοκινήτου.
Και κάπως έτσι η χρήση του εργοστασιακού navi έχει αρχίσει να μη γίνεται και τόσο συνήθης. Ακόμα και οι καλύτερες εκδοχές λειτουργικών συστημάτων, αυτές που δέχονται OTA (Over The Air) ενημερώσεις, συχνά δεν επικαιροποιύνται τόσο άμεσα, συχνά και με ακρίβεια όσο οι αντίστοιχες ενημερώσεις των έξυπνων κινητών.
Η τάση αντικατοπτρίζει τη δήλωση του CEΟ της Ford, Τζιμ Φάρλει, που δήλωσε ότι «τη μάχη αυτή τη χάσαμε πριν δέκα χρόνια και είναι καιρός να καταλάβουμε ότι δεν πρόκειται να βγάλουμε και πολλά χρήματα από αυτό (σ.σ. το navi) στα αυτοκίνητά μας».
Στο ίδιο πνεύμα και ο Επικεφαλής Μάρκετινγκ της Ferrari ο οποίος είπε ότι «ο πιο βολικός τρόπος χρήσης των συστημάτων πλοήγησης είναι το κινητό των επιβατών». Για αυτό το λόγο φαίνεται να είναι ήδη ειλημμένη η απόφαση της ιταλικής εταιρείας να ξεμπερδεύει με το navi.
Αφήστε που συχνά με τόσες περίπλοκες διαδικασίες στις οθόνες αφής των σύγχρονων αυτοκινήτων το να βρεις ακριβώς αυτό που θες και μετά να αρχίσεις να πληκτρολογείς τον προορισμό σου δεν είναι πάντα εξίσου γρήγορο ως διαδικασία σε σχέση με το κινητό σου.
Tαυτόχρονα, ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις όπως η General Motors που συνεργάζεται με τη Google στην εξέλιξη των δικών της συστημάτων πλοήγησης με στόχο να αφαιρέσει το Apple CarPlay από τα EV της καθώς έχει αποφασίσει να μη μοιράζεται τα δεδομένα με άλλες εταιρείες, σύμφωνα με το Reuters.
Πάντως αν το επόμενό σας Ferrari δεν έχει navi, μην γκρινιάξετε. Μπορείτε και αλλιώς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News