729
Τα Fiesta, όπως το εικονιζόμενο, προηγούμενης γενιάς ST, συντροφεύουν επί 40 έξι χρόνια δρόμους, καθημερινές μετακινήσεις και οδηγικές εμπειρίες. Θα γίνουν 47 ή το καλούπι... θα σπάσει εντός του 2023; | Δ. Θεοχάρης

Το τέλος της φιέστας; Η Ford ρίχνει τον πέλεκυ στο Fiesta

Τα Fiesta, όπως το εικονιζόμενο, προηγούμενης γενιάς ST, συντροφεύουν επί 40 έξι χρόνια δρόμους, καθημερινές μετακινήσεις και οδηγικές εμπειρίες. Θα γίνουν 47 ή το καλούπι... θα σπάσει εντός του 2023;
|Δ. Θεοχάρης

Το τέλος της φιέστας; Η Ford ρίχνει τον πέλεκυ στο Fiesta

Η ονομασία «Fiesta» ανήκει στην κατηγορία της «Corolla», του «Golf»… Είναι, δηλαδή, καταχωρημένη στις συνειδήσεις της αγοράς εδώ και δεκαετίες. Το μικρό της οικογένειας της Ford ξεκίνησε να κυκλοφορεί πριν μερικές δεκαετίες, συγκεκριμένα το 1976. Στη διαδρομή του, το «μπλε οβάλ» (όπως αναφέρεται συχνά η εταιρεία λόγω του σχήματος του σήματός της) κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από δεκαέξι εκατομμύρια μονάδες!

Κανονικά, ως γνωστόν, τέτοια ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Πόσο μάλλον όταν, πέραν του εμπορικού, το Fiesta τυγχάνει να είναι και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά υπερ-μίνι της αγοράς. Στη δε κορυφαία έκδοσή του, αυτή με το λογότυπο «ST», ειδικά στις δύο τελευταίες γενιές του, την έκτη και έβδομη κατά σειρά, «σκοτώνει». Αν σας ενδιαφέρει η πραγματική οδήγηση και όχι η απλή μετακίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β, αυτό το ταπεινό σε σχήμα, αυτό που δεν του «το ‘χεις και πολύ» μικρό αυτοκίνητο είναι το πιο σοφιστικέ, με υπέροχη, ευκρινή αίσθηση, και σούπερ συμμετοχικό στον δρόμο.

Το υπέροχο Focus RS ήταν γρήγορο, fun to drive και εξόχως συμμετοχικό. Δυστυχώς, δεν είδε διάδοχό του στην τρέχουσα γενιά, σημάδι ότι η Ford σιγά-σιγά θα απομακρυνόταν από την κατηγορία των hot hatch (Photo: Δ. Θεοχάρης)

Αρχικά, φέτος, γύρω στην άνοιξη, είχε ανακοινωθεί πως θα σταματούσε η παραγωγή του τρίθυρου Fiesta, όπως και έγινε. Και τώρα, η είδηση που διέρευσε αυτές τις μέρες από βρετανικά Μέσα αναφέρει ότι η εταιρεία έχει αποφασίσει να σταματήσει την παραγωγή. Οχι για να προετοιμάσει το επόμενο Fiesta: θα το κόψει εντελώς. Τελεία και παύλα. Αν ισχύει –οι Βρετανοί δεν γράφουν ό,τι κι ό,τι για το εθνικό τους μπεστ-σέλερ στην κατηγορία–, τότε πρόκειται για ένα νέο θύμα στη νέα πορεία της αυτοκίνησης.

Κοντολογίς, όπως έχουν διαμορφωθεί οι ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες, συχνά δεν συμφέρει στους κατασκευαστές, πολύ απλά, να πουλάνε. Οπως το διαβάζετε. Τα πρόστιμα που τους επιβάλλονται για εκπομπές άνω του ορίου στον μέσο όρο της γκάμας του μοντέλου τους, πολλές φορές ανταγωνίζονται το κέρδος τους. Η Ford είχε ήδη θέμα με κάποιους κινητήρες της, ειδικά υψηλών επιδόσεων. Ετσι, πήρε τον πέλεκυ το Focus RS, κατά την προσωπική μου άποψη ένα από τα πιο fun to drive τετρακίνητο hot hatch, και έτσι δεν υπήρξε διάδοχός του στην τρέχουσα γενιά.

Ετσι, επίσης, ενώ ήταν σχεδόν έτοιμο το Fiesta RS, ένας θεωρητικά αντίπαλος του Toyota GR Yaris, καταχωνιάστηκε σε ένα συρτάρι και δεν πήρε ποτέ το πράσινο φως για παραγωγή. Στα παραπάνω προσθέστε ότι οι τιμές των υπερ-μίνι πήραν την ανιούσα, σχεδόν ανταγωνιζόμενες τα μικρά SUV (που είναι και πιο δημοφιλή), με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να παίρνουν την κατιούσα… και έχετε όλη την εξίσωση στο πιάτο.

Η τρέχουσα γενιά του Fiesta μάλλον είναι και η τελευταία. Μήπως τώρα είναι η ώρα για το «αναμνηστικό»; (Photo: Ford)

Τώρα, λοιπόν, γενικώς και ειδικώς, τόσο σε απλές όσο και σε «πυροβολημένες» εκδόσεις, το αγαπημένο Fiesta φαίνεται να οδεύει οριστικά προς τα αποδυτήρια. Μάλιστα, γράφεται πως την ίδια τύχη μέλλει να έχει και το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο της εταιρείας, το γνωστό Focus – επίσης πολύ σημαντική «ποσότητα» στα μικρομεσαία δρώμενα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Κομβικές αλλαγές για τη Ford που, όπως δείχνει η στρατηγική της, ετοιμάζεται πυρετωδώς να ρίξει όλες τις δυνάμεις και τους πόρους της –προχωρώντας και σε συνεργασίες, όπως αυτή με τη Volkswagen– στα ηλεκτρικά. Mάλιστα, με την προαναφερόμενη γερμανική εταιρεία υπάρχουν κοινά πρότζεκτ εν εξελίξει και ένα από αυτά θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία, εκεί όπου θα κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασισμένο σε «πάτωμα» της VW, και το οποίο θα είναι έτοιμο το 2023.

Η ηλεκτρική εκδοχή του επίσης εξαιρετικού Puma θα είναι, ως φαίνεται, το εισαγωγικό μοντέλο της Ford στην αναδυόμενη αγορά των EV (Photo: Ford)

Τα «φώτα» της Ford στη μεσαία κατηγορία θα εστιαστούν σε μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Puma, το 2024, σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις και νέα πλάνα. Είναι κρίμα που μια εταιρεία με τόσο βαθιά μηχανολογική «δεξαμενή» και τόσα μοντέλα με οδηγικό βάθος εξαναγκάζεται να αφήσει πίσω της ένα τεράστιο κομμάτι εμπειρίας της, όμως οι νέοι καιροί επηρεάζουν δραστικά ακόμα και τις καλύτερες αυτοκινητικές οικογένειες.

Μήπως τώρα που τελειώνει η φιέστα και το οδηγικό πάρτι είναι η ώρα για ένα, ίσως μελλοντικά κλασικό, Fiesta ST; Πριν, δηλαδή, σπάσει για πάντα το καλούπι;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...