Η ιστορία πίσω από την παραγωγή του αμφιλεγόμενου ερωτικού δράματος του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι», στο οποίο πρωταγωνιστούν η τότε 19χρονη Μαρία Σνάιντερ και ο πολύ μεγαλύτερός της Μάρλον Μπράντο, πρόκειται, όπως ανακοινώθηκε, να γίνει τηλεοπτική σειρά ντοκιμαντέρ από τα CBS Studios και Stampede Ventures.
Η ταινία, που γυρίστηκε το 1972, έγινε διαβόητη για τις σεξουαλικές σκηνές της και την κακομεταχείριση της Μαρία Σνάιντερ από τον Μπερτολούτσι και τον Μπράντο. Το 2016, η διαμάχη αναζωπυρώθηκε μετά την εμφάνιση ενός παλαιότερου βίντεο (του 2013) με συνέντευξη του Μπερτολούτσι στην οποία παραδεχόταν πως δεν είχε ενημερώσει τη Σνάιντερ για το περιεχόμενο της τρομερής σκηνής του βιασμού με το βούτυρο. Ηταν μια ιδέα της τελευταίας στιγμής, που είχαν αυτός και ο Μπράντο το πρωί, πριν από το γύρισμα της επίμαχης σκηνής, η οποία δεν υπήρχε στο σενάριο.
Η προβολή της παραδοχής του σπουδαίου ιταλού σκηνοθέτη οδήγησε σε έκρηξη οργισμένων σχολίων, όπως το tweet της ηθοποιού Τζέσικα Τσαστέιν, που έγραψε: «Για όλους όσοι αγαπούν αυτήν την ταινία – παρακολουθείτε μια 19χρονη κοπέλα να βιάζεται από έναν 48χρονο άνδρα. Ο σκηνοθέτης σχεδίασε τον βιασμό. Νιώθω αηδιασμένη».
Η ίδια η Σνάιντερ, η οποία δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει τον ρόλο της στο «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι», που την έκανε άθελά της σύμβολο του σεξ. είχε πει σε συνέντευξή της το 2007 ότι στη συγκεκριμένη σκηνή ένιωσε πως έπεφτε θύμα βιασμού: «Ο Μάρλον μου έλεγε να μην ανησυχώ και πως είναι απλά μια ταινία. Αλλά κατά τη διάρκεια της σκηνής και ακόμη κι αν αυτό που έκανε ο Μάρλον δεν ήταν αληθινό, έκλαιγα στ’ αλήθεια. Ενιωθα ταπεινωμένη και για να είμαι ειλικρινής, λίγο σαν να με βίαζαν μαζί ο Μάρλον και ο Μπερτολούτσι. Μετά τη σκηνή, ο Μάρλον δεν με παρηγόρησε ούτε απολογήθηκε. Ευτυχώς ήταν μόνο μια λήψη…».
Σύμφωνα με το Deadline, το σενάριο έχουν γράψει οι Τζέρεμι Μίλερ και Ντάνιελ Κον, σεναριογράφοι των επιτυχημένων τηλεοπτικών σειρών «Η Κουστωδία» («Entourage») και «Boston Public», και τη σκηνοθεσία υπογράφουν οι Λίζα Μπρίλμαν («Killing Eve») και Χοσέ Παντίλα («Narcos: Μέξικο»).
Τα επεισόδια των ντοκιμαντέρ διαδραματίζονται στην Ιταλία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ, θα εκτείνονται 18 μήνες πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, κατά τη διάρκειά τους και μετά το τέλος της παραγωγής της ταινίας, και θα διερευνούν ζητήματα ταυτότητας, φήμης και καλλιτεχνικών φιλοδοξιών.
Η σειρά θα ξεκινήσει με τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι που ταξιδεύει στο Λος Αντζελες το 1971 για να πείσει έναν καταρρακωμένο και χρεοκοπημένο Μάρλον Μπράντο να παίξει στην επόμενη ταινία του, μια ρεαλιστική περιγραφή σεξουαλικής εμμονής, συναισθηματικής κατάρρευσης και φόνου. Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, ένας μεσόκοπος αμερικανός επιχειρηματίας συνδέεται με μια νεαρή γυναίκα και η σχέση τους βασίζεται μόνο στο σεξ.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Τελευταίου τανγκό στο Παρίσι», ο Μπερτολούτσι χρησιμοποίησε αδίστακτες τακτικές για να συλλάβει πραγματικά συναισθήματα, που τελικά έβαλαν τους ηθοποιούς σε κίνδυνο, γράφει στο Deadline ο Πίτερ Γουάιτ.
Αμέσως μετά την πρεμιέρα της ταινίας, τον Ιανουάριο του 1973, φούντωσαν οι αντιπαραθέσεις και οι διαμάχες του κοινού. Παρ’ όλα αυτά, το «Τελευταίο τανγκό» απέφερε καθαρό κέρδος 36 εκατ. δολαρίων (186 εκατ. σημερινά δολάρια) και αναδείχτηκε τρίτη ξένη ταινία με τις μεγαλύτερες εισπράξεις μέχρι σήμερα στις ΗΠΑ, ενώ ο Μπράντο και ο Μπερτολούτσι μπορεί να δέχτηκαν μεν έντονη κριτική, αλλά βγήκαν επιπλέον κερδισμένοι, αφού ήταν υποψήφιοι για Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου και Σκηνοθεσίας, αντίστοιχα.
Η γαλλίδα ηθοποιός Μαρία Σνάιντερ, ωστόσο, έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης και γελοιοποίησης, και η μόνη αποζημίωση που έλαβε ποτέ για τον ρόλο της ήταν 4.000 δολάρια. Η κακομεταχείριση που υπέστη, σε συνδυασμό με τα δύσκολα παιδικά χρόνια της, την οδήγησαν σε εθισμούς και κλονισμό της ψυχικής της υγείας.
«Οταν με πλησίασαν ο Χοσέ και η Stampede, με κατέκτησαν αμέσως το project και η ευκαιρία να δω πιο προσεκτικά ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορίας του κλάδου μας, παρόλο που δεν αντιμετωπίστηκε σαν τέτοιο εκείνη την εποχή», δήλωσε η Μπρίλμαν και τόνισε: «Η ευκαιρία να βουτήξουμε σε εκείνο τον κόσμο, σε όλους αυτούς τους συναρπαστικούς χαρακτήρες, και ειδικά η δυνατότητα να δώσουμε φωνή στη Μαρία Σνάιντερ, είναι πραγματικά συναρπαστική».
Και ο Παντίλα πρόσθεσε: «Το “Τανγκό” αφηγείται την ιστορία δύο ανδρών που κακοποιούν μια νεαρή και άπειρη γυναίκα, όχι για το σεξ, αλλά για χάρη της τέχνης. Το έκαναν μπροστά στην κάμερα, και η σκηνή που προέκυψε, την έκανε μια σημαντική ταινία μεγάλου μήκους, που καταξιώθηκε από τους κριτικούς και το κοινό. Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί σημείωσαν επιτυχία, αλλά ο πόνος της Μαρία παραμελήθηκε. Είμαι ενθουσιασμένος που εξερευνώ μια ιστορία για την ηθική της τέχνης, ένα σημαντικό αλλά συχνά παραμελημένο θέμα, σε συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα Λίζα Μπρίλμαν».
Οι παραγωγοί της σειράς, CBS Studios και Stampede Ventures, δήλωσαν, τέλος, ότι η σειρά θα είναι έτοιμη να προβληθεί στις αρχές του 2022.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News