Η Audi επιμένει. Όχι μόνο στους κλασικούς τρεις όγκους. Αλλά και στο ίδιο το βαφτιστικό. Το Audi A3 Sedan, λοιπόν, μόλις έκανε πρεμιέρα και η ελληνική εισαγωγική μάς έστειλε μερικές χρήσιμες πληροφορίες.
Προσωπικά, ήδη απ’ την προηγούμενη γενιά, η σεντάν εκδοχή του Α3 με κέρδισε αισθητικά. Περισσότερο απ΄το Sportback. Μπορεί να ‘ναι της ηλικίας. Ή μπορεί και όχι. Αλλά έχω την αίσθηση πως η Audi ξέρει να δουλεύει καλά τους τρεις όγκους σε κόμπακτ αναλογίες. Κι έχω ακόμη στη μνήμη την πληρότητα του Audi A3 Sedan του προκατόχου. Ωραίο, μαζεμένο, με χώρους, καλά μονωμένο, εύκολο και αποτελεσματικό. Ειδικά με το πακέτο S line θα το ΄λεγα και αρκούντως επιθετικό.
Βλέποντας τις φωτό, νομίζω πως δείχνει ακόμα πιο όμορφο. Ίσως περισσότερο κι απ΄το Α4. Έχουν δώσει έμφαση στην έντονη πλαϊνή διαμόρφωση και αυτό είναι ένα στοιχείο που συνήθως κερδίζει. Κοστίζει παραπάνω στο λογαριασμό της βιομηχανικής παραγωγής αλλά αξίζει. Και οι κοίλες, κυρτές καμπύλες στις πλευρικές επιφάνειες δημιουργούν έντονο παιχνίδι φωτός και σκιάς.
Οι διαστάσεις
Σε επίπεδο διαστάσεων και σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Α3 Sedan είναι 4 εκ. μεγαλύτερο, στα 4,50 μ. – 15 ολόκληρα εκ. μεγαλύτερο από το A3 Sportback.
Το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. στα 1,82 μ. και τώρα είναι ένα εκ. ψηλότερο, στα 1,43 μέτρα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χώρου για το κεφάλι – σχεδόν 2 εκ. στο μπροστινό μέρος, χάρη στην χαμηλότερη θέση του καθίσματος οδηγού όσο και λίγο περισσότερο χώρο για τους αγκώνες. Στα 425 λίτρα, η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι ακριβώς η ίδια με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Σχεδιαστικά
Στο μπροστινό μέρος επιβλητική είναι η παρουσία του μεγάλου Singleframe με την κυψελωτή μάσκα, που πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς. Στο πλάι σχηματίζουν τραπεζοειδείς γωνίες που εκτείνονται προς τα κάτω, που στην έκδοση με την τεχνολογία Matrix LED φιλοξενούν τα φώτα ημέρας.
Τα τελευταία, αποτελούνται από μία συστοιχία pixel με 15 τμήματα LED, με το κάθε τμήμα να ενεργοποιείται αυτόνομα, με αποτέλεσμα στις διάφορες εκδόσεις του A3 Sedan να υπάρχει ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή.
Στο νέο A3 Sportback, η γραμμή αμαξώματος που τρέχει πάνω από το περβάζι ανεβαίνει προς τα πίσω φώτα, στο ύψος του θόλου του πίσω τροχού, τονίζοντας έτσι το κοντό πίσω άκρο.
Στο Sedan, αντίθετα, η γραμμή αμαξώματος εκτείνεται μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα. Αυτό τονίζει ακόμα πιο πολύ το μήκος του μοντέλου και δίνει ιδιαίτερη κομψότητα όταν το αντικρύζεις από το πλάι.
Οι κινητήρες
Το νέο Audi A3 Sedan στο λανσάρισμα θα διατίθεται με μια επιλογή δύο κινητήρων TFSI και ενός κινητήρα TDI. Ένα κοινό στοιχείο είναι η υψηλή απόδοση. Ο 35 TFSI, ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων, παράγει 150 PS (110 kW) και διατίθεται σε δύο συνδυασμούς – με ένα νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με το αυτόματο S tronic επτά σχέσεων.
Εκτός από την τεχνολογία cylinder on demand, το κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt.
Ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, υποστηρίζει τον κινητήρα με ροπή έως και 50 Nm κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές και επιτρέπει στο A3 Sedan να ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό, σε πολλές περιπτώσεις. Στην καθημερινή οδήγηση, μειώνει την κατανάλωση έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
O πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 150 PS (110 kW) συνδυάζεται επίσης με ένα επτά σχέσεων S tronic, όπου οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται μέσω ενός νέου μοχλού compact διαστάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία shift-by-wire.
Ελλάδα πότε;
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, οι παραγγελίες του νέου Audi A3 Sedan ξεκινούν στη Γερμανία άμεσα, με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν.
Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του νέου Audi A3 Sedan στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή.
Υπολογίζεται να ακολουθήσει με διαφορά ενός-δύο μηνών το αντίστοιχο λανσάρισμα του νέου A3 Sportback, το οποίο αναμένεται αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές να ανακοινώνονται λίγο πριν.
Στη συνέχεια αναμένονται και οι εκδόσεις S3 και RS3, η σκυτάλη του εξωφρενικά γρήγορου σεντάν.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News