720
Το Renault Scenic E-Tech πήρε τον επίζηλο τίτλο του φετινού COTY. Είναι η έβδομη φορά στην ιστορία του θεσμού που η γαλλική εταιρεία κατακτά το «στέμμα» που αποτελεί δυνατό εμπορικό «διαβατήριο» στις ευρωπαϊκές αγορές | COTY

To Renault Scenic κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Εστω κι αν κανείς δεν είναι τέλειος

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 28 Φεβρουαρίου 2024, 15:35
Το Renault Scenic E-Tech πήρε τον επίζηλο τίτλο του φετινού COTY. Είναι η έβδομη φορά στην ιστορία του θεσμού που η γαλλική εταιρεία κατακτά το «στέμμα» που αποτελεί δυνατό εμπορικό «διαβατήριο» στις ευρωπαϊκές αγορές
|COTY

To Renault Scenic κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Εστω κι αν κανείς δεν είναι τέλειος

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 28 Φεβρουαρίου 2024, 15:35

Η ανακοίνωση έλαβε χώρα κατά την πρώτη μέρα της φετινής Διεθνούς Έκθεσης της Γενεύης. Προφανώς, εν μέσω μιας περιόδου που η αυτοκίνηση αλλάζει δραστικά στα ευρωπαϊκά πράγματα, τα EV (Electric Vehicles) είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Μεταξύ αυτών και ένα κοσμοϊστορικό. Εντάξει, δεν έπεσε και το Τείχος του Βερολίνου, πάντως το να συμπεριλαμβάνεται ένα κινεζικό στην τελική λίστα των επτά τελικών διεκδικητών το λες και γεγονός. Συγκεκριμένα, ήταν το BYD Seal. Tα υπόλοιπα ήταν το Kia EV9, το Peugeot E-3008, το Toyota C-HR και το Volvo EX30.

Ωστόσο η εξέλιξη της ψηφοφορίας -βάλτε μέσα και μια λογική τύπου Eurovision όπου οι εθνικές ψήφοι καθορίζουν το κάτι τις τους- έδειξε πως το «πρωτάθλημα» βασικά θα παιζόταν ανάμεσα σε δύο: τη BMW 5 Series και το Renault Scenic.

Τα BMW 5 Series, Peugeot E-3008, Kia EV9 και Volvo EX30 αναδείχθηκαν στις θέσεις από 2 έως 5

Για κάποιους κριτές, το Scenic E-Tech ήταν το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο καθώς αφενός το έκριναν καλοσχεδιασμένο, με ικανή αυτονομία, άνετο εσωτερικό (παραδοσιακά δυνατό «χαρτί» των Γάλλων), ασφαλές, εύκολη διάδραση με το σύστημα πολυμέσων καθώς αλλά και ένα πολύ χρήσιμο πλήκτρο με το οποίο, αν θες, μπορείς με ένα πάτημά του να απενεργοποιείς μια γκρουπαρισμένη ομάδα από τα γνωστά συστήματα υποβοήθησης.

Ξέρετε, αυτά που κάθε τρεις και λίγο επεμβαίνουν, χτυπάνε καμπάνες, ανάβουν λαμπάκια σα χριστουγεννιάτικα δένδρα και, μερικές φορές, γίνονται εντόνως παρεμβατικά – βλ. σπαστικά. Μήπως, λοιπόν, με την ευκαιρία ένα τέτοιο μπουτόν, πλήκτρο, φωνητική εντολή, ορίστε το όπως θέλετε, θα ήταν καλό σιγά-σιγά να το ενσωματώσουν και άλλοι κατασκευαστές πριν αρχίσουν να κατεβαίνουν «καντήλια» για όλη αυτήν τη λαίλαπα προστατευτισμού; Γνώμη και πάμε παρακάτω.

Επίσης, το Scenic E-Tech καθώς είναι πιο προσιτό από την εξαιρετική, ούτως ή άλλως, BMW 5 Series είχε ένα προβάδισμα από τα αποδυτήρια. Ως γνωστόν, το ευρωπαϊκό COTY (Car Of The Year) δεν βραβεύει το απόλυτα καλύτερο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Αν ήταν έτσι, θα θριάμβευαν κάθε χρόνο τα McLaren και τα «Φεραρικά». Η λογική του -και ορθώς- είναι το μαζικό, αυτό στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών και αυτό που, κατά μία επιζητούμενη χρυσή τομή, συγκεντρώνει έναν υψηλό μέσο όρο ποιότητας, τεχνολογιών, ασφάλειας και ούτω καθ’ εξής. 

Η ανάδειξη του COTY προκύπτει από 58 μέλη σε 22 χώρες

Παρόλα αυτά, παρότι νικητής, ίσως κάποιος πρέπει να μιλήσει στους τεχνικούς της Renault για τον αβάσταχτο συνδυασμό μεταξύ τροχών διαμέτρου 20 ιντσών και ελληνικών «λατομείων». Να κάνεις σλάλομ ανάμεσα στα φρεάτια της Λαυρίου και άλλων εργολαβικών θαυμάτων με εικοσάρα ζάντα; Δεν είναι και το πιο ευχάριστο σπορ.

Τι άλλο του προσάπτουν κάποιοι κριτές; Να, για παράδειγμα, ότι το νέο ηλεκτρικό Scenic δεν έχει την επαναστατική πολυμορφικότητα την οποία έκτισε ο νονός του, το Scenic του ’96. Ναι μεν μπορείς να ρίξεις το πίσω κάθισμα αλλά μέχρι εκεί. Επίσης, ο χώρος αποσκευών είναι μάλλον περιορισμένος και το κατόφλι του πορτμπαγκάζ είναι σχετικά ψηλό. Άντε τώρα να πρέπει να σηκώσεις το ροτβάιλερ για να μπει μέσα αν δεν έχει μάθει να πηδάει. Με το Scenic επόμενος στόχος εκμάθησης είναι το «Πήδα» – χωρίς παρεξήγηση. Ή το «Jump» – και είναι ευχαριστημένοι και οι γλωσσσοπλάστες δικαιωματιστές.

To ΒYD Seal ήταν το πρώτο κινεζικό στην ιστορία που ήταν διεκδικητής του COTY

Τέλος, ναι μεν το Scenic είναι πιο φτηνό από την Σειρά 5 της BMW αλλά όχι ότι είναι και Dacia. Περισσότερες από £40.000 κοστίζει στη βρετανική αγορά και μένει να φανεί πόσο θα έρθει εδώ και με ποια μπαταρία καθώς σε κάποιες αγορές προσφέρεται μόνο στη δυνατή έκδοση των 87kWh και 220 ίππων. Επίσης, ενδεικτικά, στο Βέλγιο (που είναι εντός Ε.Ε.) κοστίζει €39.950 με την μικρή μπαταρία των 60kWh που αποδίδει περί τους 170 ίππους και μια θεωρητική αυτονομία 430 χιλιομέτρων. Για την ιστορία, το βάρος είναι στα 1.890 κιλά. Αν και αυτό φαίνεται πως δεν πολυαπασχολεί τους αγοραστές των EV. 

* Η κατάταξη της τελικής επτάδας των διεκδικητών του τίτλου ‘’COTY 2024’’

Renault Scenic E-Tech: 329 βαθμοί
BMW 5 Series: 308 βαθμοί
Peugeot 3008: 197 βαθμοί
Kia EV9: 190 βαθμοί
Volvo EX30: 168 βαθμοί
BYD Seal: 131 βαθμοί
Toyota C-HR: 127 βαθμοί

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...