387
Το ηλεκτρικό πατίνι της McLaren λέγεται «Series 1», κοστίζει 5.000 αγγλικές λίρες και φέρει την αύρα της Φόρμουλα 1. Εστω και αν πρέπει να περιμένει για να κυκλοφορεί νόμιμα στους βρετανικούς δρόμους | Andrew Swannell

Το πατίνι της McLaren και ένα κομφούζιο

Το ηλεκτρικό πατίνι της McLaren λέγεται «Series 1», κοστίζει 5.000 αγγλικές λίρες και φέρει την αύρα της Φόρμουλα 1. Εστω και αν πρέπει να περιμένει για να κυκλοφορεί νόμιμα στους βρετανικούς δρόμους
|Andrew Swannell

Το πατίνι της McLaren και ένα κομφούζιο

Είναι μπέρδεμα. Από τη μία, τα ηλεκτρικά πατίνια απαγορεύονται στους δημόσιους βρετανικούς δρόμους. Επιτρέπονται μόνο σε ιδιωτική περιοχή – σαν να έχεις ένα κτήμα με μερικά εκτάρια για περίσσευμα και θες έναν στυλάτο τρόπο για να μετακινείσαι στα όριά του. Αν καβαλάς ένα τέτοιο στον δρόμο ρισκάρεις με πρόστιμο 300 λιρών και δώρο έξι βαθμούς ποινής στο βρετανικό «point system». Ο λόγος; Θεωρείται πως οδηγείς μηχανοκίνητο όχημα που δεν είναι ασφαλισμένο. Καμία σχέση, δηλαδή, με το δικό μας χάος. Από την άλλη, στην Αγγλία επιτρέπονται αν είναι μέρος των ενοικιαζόμενων, και κυβερνητικά υποστηριζόμενων, πατινιών. Βγάλε άκρη.

Μέσα σε αυτό το νομοθετικό κομφούζιο, η McLaren, η οποία γιορτάζει φέτος τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της, αποφάσισε να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή. Είναι βαμμένο στο χρώμα της μάρκας, αναδιπλώνεται με το πάτημα ενός μπουτόν, έχει φαρδύτερο ντεκ για πιο άνετη οδήγηση, πηγαίνει πραγματικά γρήγορα (σχεδόν 50 χλμ/ώ.), είναι κατασκευασμένο από εξωτικό μαγνήσιο, ζυγίζει 16,5 κιλά, η ανάρτησή του, λέει η εταιρεία, το βοηθάει να διαχειρίζεται με μαεστρία τις ταλαντώσεις και να στρίβει καλύτερα, διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, η μπαταρία του φορτίζεται σε λιγότερο από τρεις ώρες στην πρίζα του σπιτιού σου, και αναμένονται ακόμα πιο δυνατές εκδόσεις. Για την ιστορία, κοστίζει 5.000 αγγλικές λίρες. Προς τι όλο αυτό; Ε, μα τι άλλο από ένα πανάκριβο παιχνίδι για όσους θέλουν «δε ούλτιμετ» γκάτζετ που κυκλοφορεί. Εστω και αν δεν του επιτρέπεται να κυκλοφορεί…

Πάντως, ο εκπρόσωπος της εταιρείας Lavoie –παρακλάδι της επίσημης McLaren– που το κατασκευάζει, προβλέπει ότι είναι θέμα χρόνου το νομικό πλαίσιο να αλλάξει. Οπως λέει ο Νικ Φράι, πρώην αφεντικό της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes στη Φόρμουλα 1, «το πολύ μέχρι το τέλος του 2023 ή τις αρχές του 2024 αναμένονται διαφοροποιήσεις, καθώς η αστική κινητικότητα αλλάζει για τα καλά μορφή και τα e-scooters πρέπει να είναι ασφαλή». Οπότε, κατ’ αυτόν, αξίζει η αναμονή για το πατίνι της McLaren, ιδανικό για όσους θέλουν να λένε πως το πατίνι τους το σχεδίασε ο ίδιος άνθρωπος που έχει «ζωγραφίσει» από τη Jaguar F-Type και την Aston Martin Vanquish μέχρι το Ford Escort Cosworth και το Volvo C70 Coupe.  Ή, για όσους δεν μπορούν να αγοράσουν μια McLaren και θέλουν να ξεκινήσουν από τη «μινιατούρα» της.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...