470
Η αρχική Ομάδα Σίγμα ήταν ο φόβος και τρόμος για τα γρήγορα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στις αυτοσχέδιες κόντρες της εποχής |

Το νου σας. Επανασυστήνεται η «Ομάδα Σίγμα»;

Η αρχική Ομάδα Σίγμα ήταν ο φόβος και τρόμος για τα γρήγορα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στις αυτοσχέδιες κόντρες της εποχής
|

Το νου σας. Επανασυστήνεται η «Ομάδα Σίγμα»;

H «Ομάδα Σίγμα» είχε στις τάξεις της μερικές πολύ ιδιαίτερες και πανάκριβες κατασκευές. Ανάμεσά τους τα Audi RS2, BMW M3, Lancia Integrale, Mercedes 190 2.3-16, Ford Sierra Cosworth, Porsche 911 και άλλα κορυφαία της εποχής. Η επίλεκτη ομάδα ήταν δημιούργημα του εκκλιπόντος, τότε Υπ. Δημοσίας Τάξης, Σ. Βαλυράκη, και η «δεξαμενή» από την οποία αντλούνταν τα αυτοκίνητα ήταν, κυρίως, κατασχεμένα από τον ΟΔΔΥ (Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού). Επίσης, κάποια από αυτά αγοράστηκαν από τη μεταχειρισμένη αγορά.

Πολύς κόσμος που σύχναζε στα γνωστά στέκια με τις κόντρες, στα «Λιμανάκια», τη «Βούτα», τη «Μαύρη», στα συνήθη σημεία των νοτίων προαστίων καθώς και σε άλλα ραντεβού όπου τότε γινόταν κυριολεκτικά της τρελής, είχε υπόψιν του να σημάνει συναγερμό στη θέα των αυτοκινήτων της Ομάδας Σίγμα. Τότε, κρίθηκε πως χρειάζονταν τέτοιες δυνατές κατασκευές προκειμένου να μπορούν να κυνηγήσουν οδηγούς, με επίσης δυνατά αυτοκίνητα, που κινούνταν με υπερβολικές ταχύτητες.

Πέραν αυτού, καθώς δεν ήταν βαμμένα στο κλασικό λευκό-μπλε των οχημάτων της τροχαίας αλλά στο αρχικό τους χρώμα και χωρίς μόνιμους «φάρους» στην οροφή, ειδικά τις βραδυνές ώρες δεν γίνονταν άμεσα αντιληπτά. Για παράδειγμα, ακολουθούσαν κάποιο ύποπτο διερχόμενο, ο οδηγός του στον εσωτερικό του καθρέφτη δεν έβλεπε ένα τυπικό περιπολικό, η άτυπη «κόντρα» ξεκινούσε εν κινήσει, μέχρι ανυποψίαστα να δει μετά από λίγο το φάρο και τη σειρήνα ώστε να κάνει στην άκρη για τη σχετική λυπητερή.

Η συγκεκριμένη BMW M5, που εμφανίστηκε αυτές τις ημέρες, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία και είναι ένα από τα αυτοκίνητα που πιθανόν να αποτελέσουν μέρος της νέας Ομάδας Σίγμα

Η Ομάδα Σίγμα σίγησε μετά από μερικά χρόνια καθώς το αυξημένο κόστος συντήρησης, ασφάλισης, γενικότερου κόστους επιφυλακής επί εικοσιτετραώρου βάσεως, σε συνδυασμό με κάποια τρακαρίσματα από τα τα πληρώματα του ίδιου του πληρώματος αλλά και μια τάση μη εγκεκριμένων βελτιώσεων με επιπλέον φθορές που σε κάποιες περιπτώσεις σημειώθηκαν, κρίθηκαν ασύμφορα.

Ωστόσο, αυτές τις ημέρες οι πληροφορίες μου λένε πως η Ομάδα Σίγμα είναι προ των πυλών της ανασύστασής της. Το πόσα αυτοκίνητα θα την απαρτίσουν δεν είναι ακόμη γνωστό, ωστόσο πρόλαβα να φωτογραφίσω την ανθρακί BMW M5 (E60) με, σκόπιμα φλουταρισμένες, τις πινακίδες της Ελληνικής Αστυνομίας στον εξωτερικό χώρο γνωστής αντιπροσωπείας όπου είχε πάει για έλεγχο. Ως γνωστόν, εκείνη η Μ5 φορούσε τον εξωπραγματικό, για την εποχή αλλά και με σημερινά δεδομένα, δεκακύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V με απόδοση 507 ίππων, σε συνδυασμό με 7άρι κιβώτιο SMG. Λίγα μοτέρ είχαν τόση λύσσα μέχρι το όριο περιστροφής τους και το διακριτικό αμάξωμα της M5 ήταν ο απόλυτος λύκος με ένδυμα προβάτου.

Η θρυλική Mercedes 190 2.3-16 ήταν μέρος του στόλου της Ομάδας Σίγμα

Ό,τι πρέπει ακόμα και σήμερα για το ρόλο του περιπολικού καταδίωξης σε περιπτώσεις ανώφελης και επικίνδυνης παραβατικότητας. Το νου σας, λοιπόν. Ίσως θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...