474
To Mazda2 στην έκδοση Homura ήταν μία αξιόλογη αισθητική προσπάθεια να επικεντρωθεί το μάτι σε σπορτίφ λεπτομέρειες | 4Drivers

Tο ένδοξο τέλος του Mazda2

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 19 Φεβρουαρίου 2025, 09:30
To Mazda2 στην έκδοση Homura ήταν μία αξιόλογη αισθητική προσπάθεια να επικεντρωθεί το μάτι σε σπορτίφ λεπτομέρειες
|4Drivers

Tο ένδοξο τέλος του Mazda2

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 19 Φεβρουαρίου 2025, 09:30

Αν μπείτε στον επίσημο ιστότοπο της Mazda, δεν θα βρείτε το Mazda2. Εδώ και μερικούς μήνες έχει βγει από τους τιμοκαταλόγους. Το ίδιο ισχύει και για όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Έμεινε λίγο περισσότερο χρονικά, με κάποια στοκ κομμάτια, στη Μεγάλη Βρετανία , όπου κι εκεί πλέον οδεύει προς την αυλαία του. Ήταν μεν ήπια υβριδικό, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για τις ντιρεκτίβες.

Θα βρείτε, φυσικά, το νέο Mazda2 Hybrid, το οποίο, φυσικά, είναι ένα Toyota Yaris με σήματα της Mazda.

Μάλιστα, όπως μαθαίνω, επειδή η Toyota έχει τσιμπήσει λίγο τις τιμές, η Mazda δίνει το ίδιο, ουσιαστικά, αυτοκίνητο με μία διαφορά που κυμαίνεται από €1.200 έως €1.800 . Αν έχετε μετρητά, ακούγεται ότι ίσως γίνεται και κάτι καλύτερο – μην πείτε ότι το διαβάσατε εδώ.

Επί του σημείου όμως: το Mazda2 ήταν ένα διαφορετικό μικρό αυτοκίνητο. Με το που έμπαινες μέσα, αντιλαμβανόσουν πως είχες να κάνεις με τη γνωστή φιλοσοφία της εταιρείας που προωθεί τα οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα και εκείνα τα οποία «αναπνέουν» ζωηρά στο δρόμο. Έστω κι αν ήταν το φθηνότερο μοντέλο της γαμάς.

Εύστροφο μέχρι τις βουνοκορφές του στροφόμετρου, με έναν γρήγορο επιλογέα, καλοστημένο, ακριβές και ανάλαφρο, ρυθμίσιμο και ικανό στα χέρια ενός, επίσης ικανού, οδηγού που δεν θα φοβάται το μικρό μέγεθος και την όποια ανασφάλεια συνοδεύεται συνήθως με αυτό.

Στιβαρό, αλλά μάλλον κουραστικό στην πόλη, αξιόπιστο και καλοβιδωμένο, όπως ξέρουν να κάνουν στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ιαπωνία.

Επίσης, μάλλον στενό σε χωροταξία και χωρίς εσωτερικό που να εντυπωσιάζει πλέον με τα δεδομένα του ανταγωνισμού και τις μεγάλες οθόνες που συνήθως ο μέσος αγοραστής ζητά. Το τελευταίο για κάποιους ίσως να ήταν και πλεονέκτημα.

Mε έναν πυκνωτή αντί για μπαταρία στην υβριδική του διάταξη, το Mazda2 στρίβει, φρενάρει και δε δίνει λογαριασμό για τα πίσω ταμπούρα του. Με την ευκαιρία, σταματούν ακαριαία. Ελαφρότης, κύριοι

Μπορείτε να διαβάσετε κι άλλα περισσότερα στη σχετική δοκιμή (εδώ), όμως, για την ώρα, η είδηση είναι ότι το Mazda2 τελειώνει οριστικά από το συνολικό ευρωπαϊκό προσκήνιο.

Για την ακρίβεια, έχει υπολογιστεί ότι εάν η Mazda πουλούσε περισσότερα Mazda2 Hybrid, δηλαδή το alter ego της Toyota, θα μπορούσε να πουλήσει ακόμα περισσότερα αυτοκίνητα με μηχανή εσωτερικής καύσης λόγω του συμψηφισμού των διοξείδιων.

Αίσθηση αμεσότητας, εύχρηστο 6άρι κιβώτιο, τίμιο ως συναρμογή και αντοχή . Α, ναι! Το Mazda2 έχει και οθόνη από το MX-5

Όμως, ο ασκός του Αιόλου με τα πρόστιμα που επιβάλλει η Ευρωπαΐκή Ένωση ανά γραμμάριο διοξειδίου και ανά αυτοκίνητο που πωλείται κρέμονται σα Δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα οικονομικά κεφάλια των κατασκευαστών.

Κρίμα, γιατί ήταν μια πραγματικά καλή χρονιά το 2024 στην Ελλάδα για το Mazda2, με περίπου 600 ταξινομήσεις, ένα πολύ σημαντικό νούμερο που δικαίωσε όσους με κάτι τις παραπάνω από δεκαεπτά χιλιάρικα έπαιρνaν αυτόν τον μικρό σαμουράι.

Θα τον θυμόμαστε με ενθουσιασμό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...