465
| Getty Images / CreativeProtagon

Το αμίμητο στιλ του Γκάρι Κούπερ σε ένα λεύκωμα

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2024, 13:01
|Getty Images / CreativeProtagon

Το αμίμητο στιλ του Γκάρι Κούπερ σε ένα λεύκωμα

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2024, 13:01

Υπήρξε ανεπιτήδευτα κομψός ο θρυλικός Γκάρι Kούπερ, με τρόπο φυσικό, ενώ είχε ένα στιλ μοναδικό, απλό και συνάμα εκλεπτυσμένο, κλασικό και συγχρόνως πρωτοποριακό. Τουλάχιστον αυτό διαπιστώνεται από μια σειρά φωτογραφιών από το οικογενειακό αρχείο που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας, στο λεύκωμα «Gary Cooper: Enduring Style».

Κυκλοφόρησε πρόσφατα υπό την επιμέλεια της Μαρία Τζάνις Κούπερ, θυγατέρας του διάσημου αμερικανού ηθοποιού, και του Τζ. Μπρους Μπόιερ, ο οποίος εκτός από συγγραφέας και δημοσιογράφος, fashion editor του περιοδικού Town & Country, είναι επίσης αυθεντία στην ανδρική μόδα.

«Ο μπαμπάς ήταν όπως στην οθόνη», αφηγείται η κόρη του, «ένας απλός άνθρωπος με σύνθετη προσωπικότητα, ικανός να είναι σε οποιαδήποτε περίσταση, δημόσια ή ιδιωτική, κομψός και ταυτόχρονα κάζουαλ, με λίγα λόγια ένα είδωλο».

Οι δεκάδες φωτογραφίες που εμπεριέχονται στο λεύκωμα αποτελούν καρπό της αγάπης και της αφοσίωσης της «μαμάς Ρόκι», δηλαδή της ηθοποιού Σάντρα Σο (κατά κόσμον Βερόνικα Μπαλφ), συζύγου του Γκάρι Κούπερ, η οποία απαθανάτισε πλήθος στιγμών, επίσημων και πιο προσωπικών. Ο Ρομπέρτο Κρότσι του ilvenerdi, του εβδομαδιαίου περιοδικού της ιταλικής La Repubblica, κάνει λόγο για «πολύτιμες εικόνες» που αναδεικνύουν και εξηγούν την αίσθηση του αμίμητου, σύμφωνα με πολλούς, στιλ ενός από τους κορυφαίους αστέρες του κλασικού χολιγουντιανού κινηματογράφου.

Ο Γκάρι Κούπερ έδειχνε κομψός ακόμη και στις ταινίες γουέστερν. Οπως στο κλασικό «High Noon» («Το Τρένο θα Σφυρίξει Τρεις Φορές») του 1952, όπου πρωταγωνιστούσε μαζί με την Γκρέις Κέλι (ullstein bild via Getty Images)

«Η κλάση του Γκάρι Κούπερ δεν θα γεράσει ποτέ» υποστηρίζει ο Μπρους Μπόιερ. «Υπήρξε ο πρώτος σταρ που αντιλήφθηκε και ερμήνευσε τη μόδα μέσα από το πρίσμα της παγκοσμιοποίησης» προσθέτει. Με ποια έννοια; «Αν γυρνούσε μια ταινία σε κάποιο νησί του Ειρηνικού, αγόραζε τοπικά υφάσματα, για να τα στείλει στη συνέχεια στους πουκαμισάδες του. Λάτρευε το λινό και τα έντονα χρώματα, το πράσινο, το ροζ, το τιρκουάζ, το κίτρινο, το κόκκινο, τα οποία και συνδύαζε πάντα με λευκά παντελόνια και σακάκια. Ο Γκάρι ήταν μοναδικός στο να φοράει ένα φράκο όσο εύκολα φορούσε μια πιτζάμα ή μια απλή γκουαγιαμπέρα (κουβανική πουκάμισα) με μια χαβανέζικη βερμούδα. Το πρωί φορούσε τζιν, ενώ το βράδυ σταυρωτό σακάκι με λευκό πουκάμισο με μακρύ γιακά» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο αμερικανός fashion editor.

Επιβεβαιώνει επίσης ότι ο Γκάρι Κούπερ συνεργαζόταν με πολλούς μόδιστρους ανά τον κόσμο, στην Ιταλία και στη Βρετανία κυρίως, αλλά ο αγαπημένος του ήταν ο Τζακ Tέιλορ, στο Μπέβερλι Χιλς. «Εκείνος, ο Κλαρκ Γκέιμπλ και ο Φρανκ Σινάτρα είχαν ξεκάθαρες ιδέες σχετικά με την εμφάνισή τους. Σήμερα, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, τους περισσότερους ηθοποιούς τους ντύνουν στιλίστες. Αλλά το στιλ συντηρείται μέσω του πειραματισμού και της δημιουργίας μιας γκαρνταρόμπας που εκφράζει τον τρόπο ζωής του καθενός – όχι μέσω της ενοικίασης ενδυμάτων» επισημαίνει ο Μπρους Μπόιερ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...