591
Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει, και κυρίως διατηρήσει τα συστατικά τους αναλλοίωτα για τις γενιές τους. Το GT3 ανήκει σε αυτά | Porsche

Τo «αφεντικό»: Είναι αυτό το τελευταίο GT3 όπως το ξέρουμε;

Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει, και κυρίως διατηρήσει τα συστατικά τους αναλλοίωτα για τις γενιές τους. Το GT3 ανήκει σε αυτά
|Porsche

Τo «αφεντικό»: Είναι αυτό το τελευταίο GT3 όπως το ξέρουμε;

Τι μπορείς να βελτιώσεις σε ένα GT3; Πρακτικά, λίγα πράγματα. Θεωρητικά, περισσότερα. Οι έχοντες συνήθως θα υποστηρίξουν το εκάστοτε καινούργιο. Πάντως από μηχανολογική άποψη, όταν μιλάμε για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο χωρίς όποια υβριδική υποβοήθηση και ένα σασί (βλ. 992) που ήδη βασίζονται επ’ αυτού ένα σωρό εκδόσεις της 911, τα περιθώρια σχεδόν εξαντλούνται. Προφανώς μιλάμε για «μαμά».

Ωστόσο το μάρκετινγκ έχει τις δικές του υπαρξιακές ανάγκες και μόλις παρουσίασε το GT3 με τον κωδικό 992.2, που υπόσχεται ένα αααααακόμα (με σκόπιμα πολλά «α») καλύτερο σενάριο οδήγησης.

Κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης για να συμψηφιστεί η μειωμένη ροπή (450 Nm). Το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερες επιδόσεις, παρά την ίδια ισχύ (510 PS)

Εξωτερικά οι αισθητικές διαφορές είναι αντιληπτές κυρίως στους πιστούς που παρακολουθούν τις εκάστοτε μετενσαρκώσεις του κινούμενου μύθου. Κάτω από την επιφάνεια, ωστόσο, καραδοκεί η όλο και πιο αυστηρή νομοθεσία που πλέον μας έχει κατσικωθεί για τα καλά και ανάγκασε την εταιρεία να τοποθετήσει δύο επιπλέον καταλύτες. Πλέον, ο συνολικός αριθμός τους φτάνει, παρακαλώ, τους τέσσερις. Wow, που θα έλεγε και μια ψυχή.

Επίσης, έχουν τοποθετηθεί οι εκκεντροφόροι από το υπερτροφοδοτούμενο GT3 RS. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια μικρή πτώση της διαθέσιμης ροπής. Οπως προαναφέρθηκε, μην περιμένετε συμψηφισμό με αυξημένη ισχύ. Η δύναμη παραμένει η ίδια. Περίεργες παρενέργειες εκ Βρυξελλών ορμώμενες; Πείτε το και έτσι.

Το GT3, είτε με τις πολεμικές «φτερούγες» είτε στο πιο διακριτικό Touring αμάξωμα, γυρνάει βλέμματα

Για να αντισταθμιστεί η παραπάνω «ανωμαλία», επιλέχθηκε να κοντύνει η τελική σχέση μετάδοσης κατά 8%, τόσο στο χειροκίνητο όσο και στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK). Οπως έχω ξαναγράψει, το «κοντό» λύνει πολλά τέτοιου είδους θέματα και έτσι το νέο GT3 κάνει αυτή την εσωτερική ντρίμπλ: είναι ελαφρά ταχύτερο από το 992.1, παρά τα όσα είπαμε.

Ο επίπεδος εξακύλινδρος συνεχίζει πάντως να ουρλιάζει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ., ενώ ίσως ενοχλήσει κάποιους ότι υπάρχουν περισσότερα ντεσιμπέλ του κινητήρα που ακούγονται εντός της καμπίνας. Θες ένα GT3 για να κάνεις το Αθήνα-Θεσσαλονίκη; ΟΚ, πάρε και ωτοασπίδες. Ή γίνε πάλι είκοσι ετών. Ή να γίνεις «άρρωστος» πετρολχεντάς – be my guest.

Η αυξημένη σταθερότητα και η βελτιωμένη αίσθηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας είναι στα σημεία που διακρίνεται σε σχέση με την προ-facelift έκδοση

Το ανανεωμένο GT3 συνδυάζεται με αναθεωρήσεις και στην ανάρτηση, στη γεωμετρία, με πιο κοντά bumpstop και βελτιωμένη αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας. Ισως τα πιο σημαντικά στοιχεία που μπορεί να απαντήσουν στο θεωρητικό ερώτημα γιατί κάποιος να προτιμήσει ένα τέτοιο και όχι ένα μεταχειρισμένο GT3 992.1 – πολλώ μάλλον που οι αεροδυναμικές φορτίσεις παραμένουν αμετάβλητες.

Τέλος πάντων, ακαδημαϊκό το παραπάνω δίλημμα για το 99,9% του πληθυσμού. Αλλά για αυτό το 0,1% που βρίσκεται στην ευχάριστη θέση αξίζει να προστεθεί ότι οι αναρτησιακοί συνδυασμοί λέγεται ότι έχουν προσφέρει μια εξαιρετικού βαθμού σταθερότητα και έλεγχο κινήσεων του αμαξώματος, είτε στις καμπές είτε στα φρένα – στοιχείο παραδοσιακά δυνατό για τις Porsche.

Πρακτικά είναι το πιο εστιασμένο GT3 ειδικά για χρήση πίστας, για όσους έχουν την πολυτέλεια να το χαίρονται και εκεί. Μαζί με μια τιμή αγοράς που, ειδικά στην Ελλάδα, υπερβαίνει –κρατηθείτε!– τα 319.000 ευρώ. Toυλάχιστον τόσο έχει η τρέχουσα γενιά. Ούτε 320 στρογγυλά, δηλαδή. Αλλά και καμία σχέση με τις 157.300 λίρες που κοστίζει, για παράδειγμα, στη Μ. Βρετανία. Εντώ Ελλάντα.

Ιν δε μίνταϊμ ας απολαύσουμε το βίντεο που ανέβηκε στο ΥοuTube πριν μερικές ώρες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...