830
Μια από τις πιο εντυπωσιακές νέες παρουσίες στο εξωτικό σύμπαν των υπεραυτοκινήτων. Εν προκειμένω, ο οδηγός της F1 και των Indy, Ρομάν Γκροζάν, στη θέση του οδηγού | pragaglobal.com

Τι απόλυτο έρχεται από Τσεχία; Δεν είναι Skoda, είναι το Praga Bohema

Μια από τις πιο εντυπωσιακές νέες παρουσίες στο εξωτικό σύμπαν των υπεραυτοκινήτων. Εν προκειμένω, ο οδηγός της F1 και των Indy, Ρομάν Γκροζάν, στη θέση του οδηγού
|pragaglobal.com

Τι απόλυτο έρχεται από Τσεχία; Δεν είναι Skoda, είναι το Praga Bohema

Αν κάνετε μέγεθυνση στην κεντρική φωτό, μάλλον θα συμφωνήσετε πως αυτός που φαίνεται να οδηγεί το Praga Bohema είναι ο Ρομέν Γκροζάν, ο γαλλοελβετός πρώην οδηγός της F1 και νυν στα Indy της Αμερικής. Για την ιστορία, είναι αυτός με εκείνο το δραματικό ατύχημα το 2020 στην πίστα του Μπαχρέιν, που έζησε κυριολεκτικά την κόλαση μέσα στο σφηνωμένο και φλεγόμενο μονοθέσιό του για τόση ώρα ώστε όλοι πιστέψαμε πως δεν θα έβγαινε ζωντανός από εκεί.

Ευτυχώς, ο Ρομάν είναι μια χαρά και, από όσο μπορώ να υποθέσω σκαλίζοντας την επίσημη ιστοσελίδα της Praga, είναι κάτι σαν πρεσβευτής της. Βγαίνοντας, λοιπόν, από το κόκπιτ του Bohema, δήλωσε ότι «η οδήγησή του είναι μια εμπειρία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο αυτοκίνητο με άδεια για χρήση δρόμου που να είναι τόσο κοντά σε ένα αγωνιστικό».

Ανάλογες εντυπώσεις φαίνεται να άφησε και στην πρώτη τηλεοπτική εμφάνισή του, αυτές τις μέρες, στο The Grand Tour του Amazon Prime, όπου έγινε λόγος για «απίστευτο τιμόνι και τρομερή επιτάχυνση».

Ανθρακόνημα, ελάχιστο βάρος στα 982 κιλά, σχεδόν ένας τόνος downforce στα 250 χλμ./ώρα. Το Praga Bohema κερδίζει δικαιολογημένη δημοσιότητα λίγες εβδομάδες πριν ξεκινήσει η παραγωγή του στην Τσεχία

Κι αν ο Γκροζάν μάλλον πληρώνεται από την Praga για να μιλήσει εκ μέρους της, αρκεί μια ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές για να ιντριγκάρεται η περιέργεια και να θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για αυτό το υπεραυτοκίνητο. Γιατί αν υπάρχει μια εταιρεία αυτοκινήτου ταυτισμένη με την Τσεχία, ε, πώς να το κάνουμε, αυτή είναι η Skoda.

Παρ’ όλα αυτά, η Praga είναι γνωστό «ύφασμα» στους παροικούντες την Πράγα. Θεωρείται πως είναι ο ένας από τους τρεις ιστορικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων στη χώρα – ο τρίτος είναι η Tatra. Για να τελειώνω με το ιστορικό υπόβαθρο, η Praga έχει ιστορία 117 ετών, κατασκευάζει από φορτηγά μέχρι μικρά αεροπλάνα και κάποτε έφτιαχνε περισσότερα αυτοκίνητα από όσα η Tatra και η Skoda μαζί – η τελευταία πριν σωθεί από την «κομμουνιστική» ανέχειά της και αγοραστεί από το γκρουπ της Volkswagen.

Περιορισμένη παραγωγή στα μόλις 89 αντίτυπα και πιθανότατα άλλη μια garage queen για επενδυτές. Μακάρι να είναι περισσότεροι αυτοί που θα την απολαύσουν σε πίστες και όχι αράζοντάς την για μόστρα σε καφέ του Μονακό. Δεξιά, στιγμιότυπο από τα γυρίσματα του «The Grand Tour»

Πάμε στο σήμερα, τώρα. Καταρχάς, το Praga Bohema δεν είναι ηλεκτρικό, όπως ίσως θα περιμένατε, με όλα τα νεοπαγή υπεραυτοκίνητα που βγαίνουν κάθε τρεις και λίγο. Φοράει ένα εξακύλινδρο μοτέρ που αγοράζει από τη Nissan και, χωρίς να διευκρινίζονται πολλές λεπτομέρειες από την εταιρεία, αποδίδει 700 ίππους, 725 Nm ροπής.

Να υποθέσω εφόσον διαβάζω ότι στροφάρει στις 6.800 σ.α.λ. πως δεν είναι ατμοσφαιρικό, αλλά υπετροφοδούμενο. Αλλωστε και η γενναία καμπύλη ροπής αναπτύσσεται από τις 3.000-6.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές αλλά όχι κάτι το απίστευτο. Για παράδειγμα, τα 0-100 χλμ/ώ. έρχονται σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα και η τελική είναι λίγο παραπάνω από 300 χλμ./ώρα. Προφανώς δεν στόχευσαν σε αυτές ως «τυράκι» και επικοινωνιακό ατού.

Μου φαίνεται πως όλα τα λεφτά έχουν πέσει σε τρείς κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι στον αεροδυναμικό σχεδιασμό. Η δεύτερη στο χαμηλό βάρος και την ευελιξία που αυτό δημιουργεί. Και η τρίτη στην προσομείωση της πισταδόρικης προσέγγισης με πινακίδες κυκλοφορίας.

Ο διττός χαρακτήρας για χρήση πίστας και δρόμου είναι πλέον απαραίτητος σε τέτοιου είδους τιμολόγια. Το Praga Bohema φαίνεται να το προσπαθεί και με τις λεπτομέρειες εντός του κόκπιτ

Επί του πρώτου, φαντάζομαι πως θα είναι συγκλονιστικό όταν θα πηγαίνεις με 250 χλμ. να έχεις αρωγό κάποια 900 κιλά αρνητικής άντωσης (downforce). Ε, ακόμα και ο πιο ευκαιριακός τηλεθεατής της Φόρμουλα 1 έχει ακούσει πως η αεροδυναμική παίζει πλέον τεράστιο ρόλο σε τέτοιες κατασκευές υπερ-επιδόσεων όσον αφορά την επιπλέον πρόσφυση.

Αναφορικά με το δεύτερο, το βάρος, το Praga Bohema έχει κάνει δίαιτα του κερατά. Πόση; Ζυγίζει μόλις 982 κιλά. Ξαναδιαβάστε το για να μη νομίζετε πως έγινε λάθος: 982 kg δείχνει η ζυγαριά. Πολύ λιγότερο από όσο ζυγίζει ένα αυτοκίνητο πόλης. Ή, με αγωνιστικά δεδομένα, τα τέρατα της κατηγορίας LeMans LMP1, που φυσικά δεν είναι για χρήση δρόμου, ζυγίζουν ελάχιστα λιγότερο: 100 κιλά. Για να έχετε άλλη μια τιμή αναφοράς, ο μέσος όρος στην κατηγορία των σπορ υπεραυτοκινήτων είναι τα 1.350 κιλά.

Τέλος, όσον αφορά το τρίτο, την αγωνιστική αίσθηση με άδεια κυκλοφορίας, το Praga Bohema φαίνεται να διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία για να πουληθεί στους (πολύ) πλούσιους αυτού του μάταιου κόσμου. Ξέρετε, τις στρώσεις αλκαντάρα, δερμάτινες αποσκευές, χώρο ακόμα και για δύο μεγαλόσωμους επιβάτες, κλιματισμό, οθόνη, ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού και ωραίες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

Με αυτά και με εκείνα η άνοιξη της Πράγας έρχεται δυναμικά, τώρα, λίγες μόλις εβδομάδες πριν μπει το Praga Bohema στην κανονική παραγωγή. Αξίζει να δείτε τον χαμογελαστό Ρομάν Γκροζάν να εξηγεί τις εντυπώσεις του από την εμπειρία του οδηγώντας το αυτοκίνητο στην πίστα, στο βίντεο:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...