494
Αναζητούνται επειγόντως πελάτες. Το τρέχον Panda, παρότι μικρό, είναι ακρογωνιαίος λίθος στην γκάμα της FIAT. Μόνο που... Torino, we have a problem’ | FIAT

Θα γίνει το Panda είδος υπό εξαφάνιση;

Αναζητούνται επειγόντως πελάτες. Το τρέχον Panda, παρότι μικρό, είναι ακρογωνιαίος λίθος στην γκάμα της FIAT. Μόνο που... Torino, we have a problem’
|FIAT

Θα γίνει το Panda είδος υπό εξαφάνιση;

Την περασμένη εβδομάδα, σε ένα βουλκανιζατέρ στη λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου, όπου έτυχε να είμαι, ήρθε μετά από λίγο ένας κύριος γύρω στα 70, με ένα πράσινο FIAT Panda. Οχι το καινούργιο, αλλά εκείνο το τελείως cult πλέον, το υπέροχο τετρακίνητο από τη δεκαετία του ’80. Ηταν αυτό που λέμε «στην πένα». Σε άψογη κατάσταση, καλοσυντηρημένο και με το διακριτικό λογότυπο που σηματοδοτούσε και το πίσω διαφορικό: «4×4».

Εκεί που περιμέναμε και οι δύο τη σειρά μας, πιάσαμε κουβέντα, Μου είπε, γεμάτος περηφάνια, πως έχει άλλα δύο τέτοια. Ενα στην Τζιά, όπου έχει εξοχικό, και άλλο ένα σπίτι, εκεί κοντά. «Φιατάκιας» 100%. Με το δίκιο του. Το Panda μπορεί να ήταν μια σταλιά, αλλά ανέκαθεν αποτελούσε έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους στην γκάμα της Fabbrica Italiana Automobili di Torino (εξ ου και πρέπει να γράφεται με κεφαλαία το όνομά της, ως αρκτικόλεξο).

Λιλιπούτειο, ελαφρύ, ικανό, τσάμπα στη συντήρησή του και ειδικά ως τετρακίνητο ένα αδάμαστο «αγριοκάτσικο», χάρη στη συνεργασία που είχαν κάνει τότε οι Ιταλιάνοι με τους Αυστριακούς της Steyr. Ισως τη θυμάστε από τα ομώνυμα φορτηγά. Ο,τι πρέπει για ανήσυχους τύπους που δεν πολυνοιάζονται για χλίδες και ανέσεις.

είτε εδώ κουκλί από τα ’90s. Τετρακίνητο και έτοιμο για έτοιμο για trekking (FIAT)

Επί τη ευκαιρία, να θυμίσουμε επίσης ότι το Panda είχε βγει σε ένα κάρο εκδόσεις. «Ανοιχτό», επετειακό, κάτι άλλο για σκι και βουνά, είχε τρέξει και στο Ράλυ Ντακάρ – ό,τι θέλετε βάλτε. Ηταν τόσο σωστό αρχιτεκτονικά το σχέδιο του Μεγάλου (ναι, ξέρω, το έχω ξαναγράψει, αλλά έτσι είναι) Τζορζτέτο Τζουτζάρο, που έδωσε στους Ιταλούς τη βάση για να την αρμέξουν εν παντί τρόπω. Τε ‘σπα, μην ξύνουμε άλλο την πληγή.

Ανέσυρα το παραπάνω παραστατικό για να γίνει η νοητή, ίσως και πιο εύπεπτη, σύνδεση με την επικαιρότητα. Αυτή που λέει ότι το εργοστάσιο της FIAT στο Τορίνο, το διάσημο Mirafiori, ανακοίνωσε διακοπή εργασιών από 11 έως 29 Σεπτεμβρίου λόγω μειωμένης ζήτησης του Panda. Να θυμίσω πως ήδη, μερικές μέρες πριν, επίσης είχε ανακοινωθεί το κατέβασμα των «διακοπτών» στη γραμμή παραγωγής του FIAT 500e, της ηλεκτρικής δηλαδή έκδοσης του συμπαθητικού «πεντακοσαρακίου» (sic). Δύσκολα τα πράγματα…

Ενδεικτικά, οι πωλήσεις του FIAT Panda του νεότερου, σύμφωνα με τα επίσημα γραπτά και τους αριθμούς, έχουν πέσει σχεδόν στις μισές μέσα σε έναν μόλις χρόνο. Συγκεκριμένα, από τις 6.505 στις 3.873 από Αύγουστο του ’23 σε Αύγουστο του ’24. Τι να γίνει, έτσι πάει το πράγμα όταν μαζεύεις ένα κάρο μπράντες κάτω από τη μαχάλη (βλέπε Stellantis) και μετά δεν ξέρεις πώς να τις πρωτοδιαχειριστείς, ελπίζοντας πάντα σε εκείνη τη ρετρό ανάμνηση από ιταλόφιλους ιδιοκτήτες που αγαπούν τη FIAT όπως εκείνο το νεανικό αγαπημένο τους ημερολόγιο. Μπορεί και να διαβάζεται με φόντο το ηλιοβασίλεμα στην Τζιά.

Είκοσι τρία ολόκληρα χρόνια έμεινε στην παραγωγή το πρώτης γενιάς FIAT Panda. Και μαζί του ένα σωρό ειδικές εκδόσεις. Κάτω δεξιά, το Panda Elettra του ’92. Τόσο μπροστά ήταν… (FIAT)

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...