636
Θα διευκολύνει η ΤΝ τη ζωή των χρηστών ή θα τους στερήσει την ικανότητα να φλερτάρουν αυθορμήτως; | Shutterstock/Roman Samborskyi

Τεχνητή Νοημοσύνη και στις εφαρμογές γνωριμιών

Protagon Team Protagon Team 2 Ιανουαρίου 2025, 21:04
Θα διευκολύνει η ΤΝ τη ζωή των χρηστών ή θα τους στερήσει την ικανότητα να φλερτάρουν αυθορμήτως;
|Shutterstock/Roman Samborskyi

Τεχνητή Νοημοσύνη και στις εφαρμογές γνωριμιών

Protagon Team Protagon Team 2 Ιανουαρίου 2025, 21:04

Για όσους εργένηδες ή εργένισσες έχουν βαρεθεί να συνθέτουν τα προφίλ τους και να εγκρίνουν ή να απορρίπτουν πιθανά ταίρια στις εφαρμογές γνωριμιών, ένας νέος ψηφιακός βοηθός θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης για λογαριασμό τους.

Σύμφωνα με τον Guardian, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται κορεσμός στη χρήση εφαρμογών online γνωριμιών, με αξιοσημείωτη πτώση του αριθμού των χρηστών τους. Τώρα, η μεγαλύτερη εταιρεία διαδικτυακών γνωριμιών στον κόσμο λανσάρει έναν βοηθό ΤΝ, που ισχυρίζεται ότι θα «μεταμορφώσει» τα… διαδικτυακά συνοικέσια.

Η Match Group, εταιρεία τεχνολογίας με το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο πλατφορμών γνωριμιών στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι αυξάνει τις επενδύσεις της στην ΤΝ, με νέα προϊόντα που αναμένονται τον Μάρτιο του 2025. Ενας ψηφιακός βοηθός της θα εκτελεί βασικές λειτουργίες, όπως επιλογή φωτογραφιών προφίλ, συγκέντρωση απαντήσεων, προτάσεις για πληροφορίες βιογραφικού και επιλογή του «ιδανικού παρτενέρ» για κάθε χρήστη.

Το πρόγραμμα ΤΝ θα παίρνει προφορική συνέντευξη από τον χρήστη, ώστε να καθορίσει τι ακριβώς επιζητά από την εμπειρία γνωριμίας του, και θα προτείνει τα μηνύματα που πρέπει να σταλούν σε άτομα με τα οποία ο κάθε χρήστης ταιριάζει, βάσει κοινών ενδιαφερόντων.

Η εταιρεία ανακοίνωσε παράλληλα ότι η ΤΝ θα παρέχει «αποτελεσματική καθοδήγηση για χρήστες που αντιμετωπίζουν προβλήματα», όπως συμβουλές προς άτομα που αποτυγχάνουν να βρουν ταίρι, σχετικά με τους τρόπους που θα μπορούσε να γίνει πιο ελκυστικό το προφίλ τους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Match Group, Μπέρναρντ Κιμ, ανέφερε στους επενδυτές της αυτόν τον μήνα ότι η εστίαση στην ΤΝ θα είναι η αρχή μιας νέας φάσης για την εταιρεία. Μίλησε για «επαναστατικό μετασχηματισμό», με την τεχνολογία να επηρεάζει τα πάντα – «από τη δημιουργία προφίλ μέχρι την αντιστοίχιση και τον σχεδιασμό των ραντεβού των χρηστών».

Σύμφωνα με τον Guardian, μια αναφορά της Ofcom –της βρετανικής ρυθμιστικής αρχής τηλεπικοινωνιών– τον περασμένο μήνα έδειξε ότι η χρήση εφαρμογών γνωριμιών μειώθηκε σε σχέση με πέρυσι, με τις δύο βασικές εφαρμογές της Match Group, Tinder και Hinge, να χάνουν συνολικά σχεδόν 750.000 συνδρομητές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Γκάρι Σουίντλερ, πρόεδρος και οικονομικός διευθυντής της Match Group, αναφέρει ότι η ΤΝ θα εξορθολογίσει την εμπειρία γνωριμιών και ότι η εταιρεία επενδύει στην τεχνολογία τώρα, ώστε τα οφέλη της να «εκδηλωθούν με την πάροδο του χρόνου», τόσο για τους επενδυτές όσο και για τους χρήστες. Ωστόσο η χρήση της νέας τεχνολογίας έχει βρεθεί στο επίκεντρο επικρίσεων.

Η Αναστασίγια Μπαμπάς, υποψήφια διδάκτορας και κατώτερη ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Ταρτού της Εσθονίας, καθώς και μέλος του διεθνούς προγράμματος Ethical Dating Online (Ηθική των Διαδικτυακών Ραντεβού), λέει στον Guardian ότι η αυξημένη εξάρτηση από την ΤΝ στα ραντεβού ίσως αποδειχθεί επιζήμια για την ικανότητα των ανθρώπων να αλληλεπιδρούν χωρίς αυτήν.

Ισχυρίζεται ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος εθισμού, με τους χρήστες να αναπτύσσουν δυνητικά όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση από την τεχνολογία. «Αν αρχίσουν να βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη για τις συνομιλίες τους και τις ημερομηνίες των ραντεβού τους, κινδυνεύουν να χάσουν την ικανότητα να συμμετέχουν σε πραγματικές, αυθόρμητες συνομιλίες, δυσκολεύοντας, έτσι, τη δημιουργία γήινων συνδέσεων» εξηγεί.

Η Μπαμπάς διερωτάται επίσης αν οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, όπως η Match Group, είναι άξιες εμπιστοσύνης για την ασφάλεια και την προστασία του τεράστιου όγκου προσωπικών δεδομένων που συλλέγουν και χρησιμοποιούν για την εκπαίδευση των αλγορίθμων τους ή για την άρση προβλημάτων μεροληψίας δεδομένων που έπλητταν τα project ΤΝ στο παρελθόν.

Παράλληλα εκφράζει τους φόβους της για τις υπάρχουσες προκαταλήψεις που διαιωνίζουν τα συστήματα ΤΝ, τα οποία ενισχύουν διάφορα κοινωνικά στερεότυπα ή ακόμα και διακρίσεις σε βάρος συγκεκριμένων ομάδων χρηστών, με βάση παραμέτρους όπως η φυλή, το φύλο και η κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση.

Η Φέι Ιοσοταλούνο, διευθύνων σύμβουλος του Tinder, ισχυρίζεται από την πλευρά της ότι η εταιρεία ακολουθεί προσεκτική προσέγγιση στην ΤΝ όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα, ενώ δεσμεύεται ότι θα την γνωστοποιήσει σύντομα. Θεωρεί ότι η τεχνολογία θα φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι χρήστες μεταξύ τους και επισημαίνει ότι η εταιρεία της θα είναι «ιδιαίτερα ευαίσθητη σε αυτά τα θέματα».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...