Η αμερικανική εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης OpenAI έχει δημιουργήσει και μηχανή αναζήτησης στο web, τη SearchGpt, η οποία ήδη είναι διαθέσιμη και λειτουργική στις ΗΠΑ. Η Corriere della Sera φιλοξένησε τις εντυπώσεις ενός ειδήμονος περί τα τεχνολογικά που τη δοκίμασε, του Βιτσέντσο Κοζέντσα, συμβούλου καινοτομίας και μάρκετινγκ.
Ο Κοζέντσα έγραψε ότι προ καιρού η OpenAI ανακοίνωσε πως επιθυμεί να μπει στα χωράφια της Google καθιστώντας το δικό της προϊόν για αναζήτηση στο web, το SearchGPT, διαθέσιμο σε λίγους χρήστες. Προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, άρα για να έχει ένας Ευρωπαίος πρόσβαση στον ιστότοπο πρέπει να ενεργοποιήσει ένα VPN.
Ο Σαμ Αλτμαν, συνέχισε ο Κοζέντσα, αφού απηλλάγη από διαφόρους που επιβράδυναν τον ακτιβισμό του, αποφάσισε να θέσει τη δική του μηχανή στην παραγωγή, αλλά αθορύβως, χωρίς καμία δημόσια ανακοίνωση. Ακολούθησαν οι εντυπώσεις του από την πρώτη επαφή. Κατά τη σύνδεση υπάρχει διαφορετικό ερέθισμα. Το μήνυμα είναι σαφές, χαρακτηριστικό: «Με τι μπορώ να βοηθήσω;» Μπορείτε να ανταποκριθείτε σε αυτήν την προσφορά βοήθειας χρησιμοποιώντας ένα πεδίο κειμένου και ενεργοποιώντας, αν είναι απαραίτητο, το εικονίδιο «Χάρτης του κόσμου». Αυτή είναι η πύλη.
Τα αποτελέσματα προέρχονται από τους συνδέσμους που επιλέχθηκαν από την Bing, το ομοειδές εργαλείο της Microsoft, δεδομένου ότι η Microsoft έχει επενδύσει κεφάλαια στην εταιρεία OpenAI. Η έξοδος είναι κείμενο με συνδέσμους προς πηγές. Δεν υπάρχει χώρος για στολίδια, πέρα από μερικές φωτογραφίες ή βίντεο από το You Tube.
Σε σύγκριση με τις «κλασικές» μηχανές αναζήτησης, το «τοπίο» είναι πολύ διαφορετικό, με λιγότερο οπτικό πλούτο. Τα γραφικά ενεργοποιούνται σε ορισμένους τύπους αναζητήσεων. Παράδειγμα: ζητώντας πληροφορίες για τον καιρό, θα δείτε λίστα αποτελεσμάτων να εμφανίζεται, όμως αν ζητήσετε πληροφορίες για το χρηματιστήριο θα εμφανιστεί διαδραστικό γράφημα.
Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος του SearchGpt; Το προϊόν στοχεύει να δημιουργήσει νέα πηγή εσόδων για την OpenAI, για να αντισταθμίσει τις τεράστιες επενδύσεις στην έρευνα και στην ανάπτυξη. Επομένως, οι διαφημίσεις με χορηγία είναι πιθανό να εμφανιστούν μελλοντικώς. Προς το παρόν, όλα δείχνουν ότι το νέο προϊόν θα ενισχυθεί.
Η Perplexity, η πρώτη υπηρεσία που γεννήθηκε ως υβριδική μηχανή αναζήτησης LLM, ενδέχεται να χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Η Google, πάντως, ο πραγματικός στόχος του Αλτμαν, έχει αρχίσει εδώ και καιρό να ανανεώνει τον κινητήρα της, ενισχύοντάς τον με λειτουργίες Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News