Το Facebook μετά την ανακοίνωση της εισαγωγής του εικονιδίου «dislike» (δεν μου αρέσει), αλλάζει και το κουμπί «like» (μου αρέσει).
Πλέον αντί απλά να δηλώνει ότι του αρέσει μία ανάρτηση, ο χρήστης, θα μπορεί να απαντήσει με: αγάπη, χαχα, yay (ας πούμε «Ναι!»), ουάου, λύπη, θύμός. Φυσικά αυτά θα είναι εικονίδια που θα επιλέγει ο χρήστης αντί του «όρθιου» αντίχειρα. Φατσούλες όπως έχουμε συνηθίσει στα emoticons τόσων εφαρμογών. Μια καρδούλα για παράδειγμα θα συμβολίζει την αγάπη, ενώ ένα προσωπάκι που κλαίει την λύπη. Επίσης θα έχουν κίνηση.
Ο Chris Cox, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, είπε ότι διαπίστωσαν σε έρευνα που έκαναν, ποια σχόλια και αντιδράσεις είναι πιο συνηθισμένες και κοινές στους χρήστες του Facebook, με σκοπό να σχεδιάσουν έναν τρόπο όπου αυτά θα είναι κομψά και διασκεδαστικά.
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι η προσθήκη αυτή θα είναι προσβάσιμη στην Ιρλανδία και στην Ισπανία αρχικά, σε δοκιμαστικό επίπεδο. Ανάλογα με τα αποτελέσματα που θα έχουν, θα εξαρτηθεί αν θα γίνει μόνιμη προσθήκη.
Πολλοί χρήστες ζητούν εδώ και καιρό από την εταιρεία να εισάγει ένα κουμπί που θα μπορεί να δείξει ότι δεν τους αρέσει μία ανάρτηση ή ένα σχόλιο. Το Facebook και ο ίδιος ο Zuckerberg λένε ότι καταλαβαίνουν πως ο κόσμος που ζητάει τέτοιες προσθήκες, δεν τις θέλει για να καταψηφίζει αναρτήσεις αλλά για να δηλώσει ότι δεν είναι όλες οι στιγμές των χρηστών καλές. Και θέλουν να έχουν την δυνατότητα να το εκφράσουν αυτό, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν μόνο με το κουμπί «like». Αυτό που προβληματίζει εμάς είναι πώς θα σταματήσουν φαινόμενα εκφοβισμού ή ενδεχόμενες οργανωμένες εκστρατείες δυσφήμισης, όταν δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις υπάρχουσες μορφές στο βέλτιστο δυνατό επίπεδο και χωρίς καθυστερήσεις. Το σίγουρο είναι ότι τα απανταχού «τρολ» και άλλα κακοήθη πλάσματα στον κόσμο του διαδικτύου, σκέφτονται ήδη πόσο χρήσιμο θα είναι ένα τέτοιο εργαλείο στα χέρια τους.
Σκεφτείτε ότι υπάρχουν εταιρείες που αυτοματοποιημένα γεμίζουν με «Likes» σελίδες και αναρτήσεις έναντι αμοιβής. Πόσο δύσκολο θα είναι να αλλάξει ο κώδικας για να κάνουν ακριβώς το αντίθετο; Η απάντηση είναι: εύκολα.
Ωραίες είναι τέτοιες προσθήκες και πιο ελκυστικό γίνεται το προϊόν που πουλάνε αλλά καλά θα κάνουν να σκεφτούν και τις επιπτώσεις μιας τέτοιας ενέργειας. Και πριν το αφήσουν «ελεύθερο» σε όλους τους χρήστες τους, καλό επίσης θα ήταν να έχουν δημιουργήσει και τις κατάλληλες δικλείδες ασφάλειας για αποτροπή άσχημων και ενοχλητικών φαινομένων.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η νέα αυτή προσθήκη ονομάστηκε «Reactions», αντιδράσεις στα ελληνικά.
*Ο Αίαντας Αρτεμάκης γεννήθηκε το 1982 και είναι δημοσιογράφος και «κομπιουτεράς». Πουλάει κομπιουτεράκια στην Ομόνοια, με προτίμηση στα γιαπωνέζικα. Του αρέσει να διαβάζει και να ονειρεύεται μια γερή δημοκρατία. Παντρεύτηκε το 1989 τον καλό του φίλο, Amstramd 1512. Δυστυχώς από τότε, έχει αλλάξει πολλούς αγαπημένους. Τώρα συζεί με έναν Z800 HP.
Προηγούμενα άρθρα του Αίαντα Αρτεμάκη
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News