445
Ο στόλος των ρομποτικών αυτοκινήτων της Baidu περιμένει τους επιβάτες για να τους μεταφέρει στον προορισμό τους | Apollo Auto

Τα ρομποταξί μπαίνουν στη ζωή των Κινέζων

Protagon Team Protagon Team 5 Μαΐου 2021, 15:30
Ο στόλος των ρομποτικών αυτοκινήτων της Baidu περιμένει τους επιβάτες για να τους μεταφέρει στον προορισμό τους
|Apollo Auto

Τα ρομποταξί μπαίνουν στη ζωή των Κινέζων

Protagon Team Protagon Team 5 Μαΐου 2021, 15:30

Ο κινεζικός πολυεθνικός γίγαντας Baidu κατασκεύασε ένα αυτόνομο όχημα που παρέχει υπηρεσίες ταξί σε τρεις μεγάλες πόλεις της Κίνας, έχοντας μεταφέρει περισσότερους από 200.000 επιβάτες. Μέχρι τώρα στη θέση του οδηγού υπήρχε κάποιο άτομο έτοιμο να αναλάβει δράση αν παραστεί τέτοια ανάγκη. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Associated Press, η εταιρεία ξεκίνησε τώρα την πιλοτική χρήση των ρομποταξί της στο Πεκίνο με τη θέση του οδηγού να είναι κενή.

Δέκα «ρομποταξί» της Baidu κυκλοφορούν εντός μιας περιοχής 3 τετραγωνικών χλμ. στο πάρκο Shougang, στο δυτικό Πεκίνο. Τα ρομποταξί δέχονται επιβάτες ηλικίας 18-60 ετών και υπάρχουν οκτώ συγκεκριμένες διαδρομές που κάνουν. Κάθε διαδρομή κοστίζει 4,60 δολάρια. Στο όχημα υπάρχει ένας υπάλληλος της εταιρείας που κάθεται πλέον στη θέση συνοδηγού και θα ενεργήσει από εκεί αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα.

Το πάρκο στο οποίο κινούνται τα ρομποταξί ήταν ένα μεγάλο βιομηχανικό σύμπλεγμα, με μονάδες σιδήρου και ατσαλιού, που μετατράπηκε σε αξιοθέατο, ένα από τα κέντρα όπου θα φιλοξενηθούν εκδηλώσεις για τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες που είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν στο Πεκίνο το 2022. To ρομποταξί πατάει φρένο όταν πλησιάζει πεζούς ή όταν το πλησιάζουν τουρίστες για να βγάλουν φωτογραφίες.

Τα υπέρ και τα κατά

Οσοι θέλουν να μετακινηθούν με ρομποταξί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη σχετική εφαρμογή (ApolloGo) που έχει δημιουργηθεί για αυτό τον σκοπό. Οταν το όχημα φτάσει εκεί όπου βρίσκονται οι υποψήφιοι επιβάτες, αυτοί θα πρέπει να επιδείξουν την αστυνομική τους ταυτότητα για να την ταυτοποιήσει το όχημα και στη συνέχεια θα τους επιτρέψει την είσοδο. Δεν θα ξεκινήσει αν δεν βάλουν οι επιβάτες τη ζώνη ασφαλείας. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που είναι ακόμη προβληματισμένοι για τη χρήση των αυτόνομων οχημάτων.

«Ολοι όσοι οδηγούν έχουν εμπειρίες με άλλους οδηγούς να κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις ή να αλλάζουν απότομα κατεύθυνση και λωρίδα. Οι άνθρωποι έχουν αισθήματα, ενώ τα ρομπότ όχι, τουλάχιστον όχι προς το παρόν. Τα ρομπότ είναι πιθανό να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοιες συνθήκες» υποστηρίζει η Έιμι Λι, που πραγματοποίησε μια βόλτα με το ρομποταξί.

Η Baidu σκοπεύει να επεκτείνει την παρουσία των ρομποταξί της σε τριάντα πόλεις της Κίνας τα επόμενα τρία χρόνια. «Η υπηρεσία θα παρέχεται σε ολοένα και περισσότερες πόλεις, επιτρέποντας στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε ένα βολικό και φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης, που παράλληλα θα προσφέρει την εμπειρία της αυτόνομης οδήγησης. Θα πρότεινα σε όλους να έχουν αυτή την εμπειρία» δηλώνει η Κέλι Βανγκ, αντιπρόεδρος και γενική διευθύντρια του τομέα τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης της Baidu, η οποία υποστηρίζει ότι αυτή και ο σύζυγός της, που εργάζεται επίσης στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, είναι τόσο ικανοποιημένοι με τη λειτουργία του ρομποταξί, που σκέφτονται σοβαρά να αποκτήσουν ένα τέτοιο όχημα για προσωπική τους χρήση.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News