859
Alfa Romeo P3 Tipo B. Αυτό ήταν το πρώτο αγωνιστικό μονοθέσιο στην ιστορία. Κινητήρας V8, μόλις 680 κιλά και ένας τεράστιος Τάζιο Νουβολάρι στη θέση του οδηγού. |

Τα πιο σπάνια αυτοκίνητα στον κόσμο

Alfa Romeo P3 Tipo B. Αυτό ήταν το πρώτο αγωνιστικό μονοθέσιο στην ιστορία. Κινητήρας V8, μόλις 680 κιλά και ένας τεράστιος Τάζιο Νουβολάρι στη θέση του οδηγού.
|

Τα πιο σπάνια αυτοκίνητα στον κόσμο

Ο παραπάνω παρελθοντικός χρόνος έχει τον λόγο του. Το νεότερο αυτοκίνητο που θα επιδειχθεί σε λίγες ημέρες στο Concours of Elegance, ένα από τα τρία κορυφαία αντίστοιχα ανάλογα events που γίνονται στον πλανήτη, είναι μία Ferrari Enzo του 2005. Ηδη, δηλαδή, δεκαέξι ετών. Τα υπόλοιπα, επίσης σπάνια, ανατρέχουν πιο πίσω στο χρόνο, με αγωνιστικά πριν καν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο ή και με την πρώτη Rolls-Royce στην ιστορία. Κανένα από τα παραπάνω δεν κυκλοφορεί πλέον στους δρόμους. Παρατατικός, λοιπόν.

Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετοχών αράζουν στωικά σε υπόγεια, καλά ασφαλισμένα γκαράζ, διατηρούνται σε συνθήκες ελεγχόμενης υγρασίας και κάνουν γκράντε εμφανίσεις, όπως αυτή, σε επιλεγμένες εκδηλώσεις. Ή για να μεταβιβαστούν στον επόμενο εύπορο συλλέκτη ή για να κερδίσουν κάποιο τίτλο που έχει να κάνει με τη σπανιότητα και την άψογη κατάστασή τους αυξάνοντας έτσι τη χρηματιστηριακή τους αξία. Τα περισσότερα από αυτά είναι πλέον μέρος πολύτιμων χαρτοφυλακίων – επενδύσεις κάνουν οι άνθρωποι. Εντάξει, αν υπάρχει και αγάπη προς το αντικείμενο, ακόμα καλύτερα.

Για την ιστορία, το πρώτο βρετανικό Concours στη Μ. Βρετανία πραγματοποιήθηκε μάλλον πρόσφατα, το 2012, στο κάστρο του Windsor, για να σηματοδοτήσει το διαμαντένιο ιωβηλαίο της Αυτής Μεγαλειότητας. Μόνο αυτοκίνητα σπάνιου διαμετρήματος καλούνται στο Concours of Elegance  απ’ όλο τον κόσμο, επιμελώς επιλεγμένα από τη συντονιστική επιτροπή (ναι, παντού υπάρχει μία τέτοια), μια σεβαστή στο «χώρο» των κλασικών, ομάδα έγκυρων εμπειρογνωμόνων ιστορικών αυτοκινήτων. Βασικός στόχος του ετήσιου Concours είναι η συγκέντρωση σημαντικών ποσών για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Φέτος αναμένονται περίπου 1,000 συμμετοχές, με τις 80 εξ αυτών να ανήκουν στην κατηγορία των πανάκριβων και σπάνιων «κοσμημάτων». Αναλυτικά η λίστα περιλαμβάνει τα παρακάτω (στην πρώτη στήλη η χρονολογία παραγωγής).

Alfa Romeo Giulia TZ2

Kατασκευασμένη στο αγωνιστικό τμήμα της Alfa, την Autodelta, και με τη στόφα άκρως επιθετικού χαρακτήρα. Απόδοση 170 ίππων στις 7,500 rpm και μία υψηλή τελική ταχύτητα 256 km/h για την εποχή (1965). Ίσως ένα απ΄τα ομορφότερα αυτοκίνητα έβερ

Porsche 901

O παραπάνω κωδικός δεν πληκτρολογήθηκε λανθασμένα: ‘’901’’ και όχι ‘’911’’, όπως όλοι θα υποθέταμε. Κι αυτό γιατί όταν η Porsche παρουσίασε το 1964 το δικό της σπορ αυτοκίνητο, επενέβη η Peugeot η οποία είχε προλάβει να πατεντάρει κάθε τριψήφιο κωδικό με το μηδέν (0) στο κέντρο. Η Porsche είχε ήδη κατασκευάσει ογδόντα δύο προπαραγωγής αντίτυπα της 901 και ισχυρίστηκε πως κανένα από αυτά δεν είχε πουληθεί σε ιδιώτη. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη που βλέπετε, είναι η μία από τις μόλις έξι 901 που διασώζονται.

Lancia 037 Rally

Το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατάφερε να κερδίσει τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλί πριν το οριστικό και ισοπεδωτικό πέρασμα στην τετρακίνηση. Κινητή ανάμνηση μιας εταιρείας που ουσιαστικά αφέθηκε να «πεθάνει».

Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 ‘The Silver Ghost’’

Η πρώτη Rolls στην ιστορία, αυτή που εγκαινίασε το χαρακτηρισμό της εταιρείας ως το «καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο». Αξία ανεκτίμητη. Ή τέλος πάντων, για να είμαι συγκεκριμένος, η πιο πρόσφατη πώληση ήταν της τάξης των $2,5 εκατομμυρίων.

 

1907: Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 ‘The Silver Ghost’

1913: Mercer Raceabout Type 35-J

1914: Rolls-Royce Silver Ghost

           Rolls-Royce Silver Ghost VDP ’26RB’

1921: Bamford & Martin Aston Martin A3

1922: Lorraine-Dietrich B 3-6

1924: Bentley Motors 3-Litre ‘Pick-Up’

1926: Bentley 6 1/2-Litre DHC

1927: Rolls-Royce 20 HP Tourer by Barker

1928: Bentley 4.5-Litre Le Mans Sports Team Car

1930: Bentley 41/2-Litre

1931: Bentley 4 1/2-Litre Supercharged Sports Tourer

1932: Alfa Romeo P3 Tipo B

            Bentley 8-Litre Saloon by H.J Mulliner

1933: Talbot London AV105 Brooklands

            Lancia Dilambda 232

1934: Voisin Type C-27 Aérosport

            Bugatti Type 59

1935: Bugatti Type 57 Stelvio

            Hispano-Suiza M-70

1936: Jaguar SS100 2.5-Litre Open Two-Seater

1937: Rolls-Royce Phantom III HJ Mulliner Saloon

1938: Maybach SW38 Special Roadster

1948: Delahaye 135M Fixed Head Coupe by Chapron

1949: Bristol 401 Cabrolet Pinin farina

            Bentley Mark VI Saloon by Hooper & Co

1950: Ferrari 166 Inter Cabriolet Stabilimenti Farina

1951: Alfa Romeo 6C 2500 SS

            Jaguar XK120 OTS

1953: Rolls-Royce Silver Wraith 4-Door DHC by Hooper

            Delahaye 135 MS CL Spéciale Faget Varnet

1954: Ferrari 250 GT Europa

1955: Aston Martin DB3S Coupe

1956: Bentley S1 Continental DHC Park Ward

1957: Ferrari 250 GT ‘Tour de France’

            BMW 503 Cabriolet

            Mercedes-Benz 300 SL Roadster

1958: Ferrari 250 GT LWB California Spyder

            Bentley S1 ‘Honeymoon Express’ by Freestone & Webb

            Bentley S1 Continental  2-Door Coupe

1959: Porsche 356 B Roadster

1960: Ferrari 250 GT Coupe Pininfarina

1961: Aston Martin DB4 GT Zagato

            Jaguar E-Type 3.8-Litre FHC

1962: Jaguar E-Type 3.8-Litre Roadster

            Ferrari 250 GT ‘Berlinetta’

            FMR Messerschmitt KR 200  De Lux

1963: Aston Martin DB4 Series 5 Vantage

1964: Porsche 901 Copue

1965: Aston Martin DB6 Short Chassis Volante

            Ferrari 275 GTB

1966: Alfa Romeo TZ2

1967:  Ferrari 275 GTB/4

1968: Iso Grifo 7-Litre Coupe

1969: Porsche 917 K

1970: Porsche 917 K

1971: Porsche 908/3

            Citreon SM Mylord

1973: Porsche 911 Carrera RSR

1974: Porsche 911 Carrera RSR Turbo

1975: Gulf Mirage GR8

1976: Porsche 936

1979: Rolls-Royce Phantom VI HJ Mulliner Park Ward Limousine

1981: Lancia Beta Monte-Carlo Group V

1983: Lancia LC2

            Lancia 037 Rally

1984: Lamborghini Countach LP 5000 S

1990: Williams FW13B

1991: Ferrari F40 Berlinetta

1996: McLaren F1 GTR 11R

1997: Ferrari F50

2004: Porsche Carrera GT

2005: Ferrari Enzo

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...