603
To ηλεκτρικό Chevrolet Bolt EV στο Σαλόνι του Ντιτρόιτ | REUTERS/Mark Blinch

Τα μυθικά κέρδη των τεσσάρων τροχών

Protagon Team Protagon Team 20 Ιανουαρίου 2016, 15:58
To ηλεκτρικό Chevrolet Bolt EV στο Σαλόνι του Ντιτρόιτ
|REUTERS/Mark Blinch

Τα μυθικά κέρδη των τεσσάρων τροχών

Protagon Team Protagon Team 20 Ιανουαρίου 2016, 15:58

Οταν οι λέξεις ΗΠΑ και αυτοκίνητο μπαίνουν στην ίδια πρόταση, τότε οι μάρκες Ford και General Motors είναι οι δύο που έρχονται πρώτα στο μυαλό. Κι όταν σκέφτεσαι τη Ford και τη General Motors, οι σκέψεις έχουν να κάνουν με ύφεση και χασούρα.

Αλλά όλα αυτά παλιά. Οταν ακόμη η οικονομική κρίση γονάτιζε την αμερικανική οικονομία και κατέστρεφε ολόκληρες πόλεις, όπως το Ντιτρόιτ, που είχαν στηριχθεί πάνω στα κέρδη των τεσσάρων τροχών.

Ωστόσο, τα πράγματα σήμερα είναι διαφορετικά.

Ford και General Motors έχουν γυρίσει σε κερδοφορία μέσα στο 2015 και τα χρήματα που μοιράζουν στους μετόχους τους είναι τεράστια, τηρουμένων των αναλογιών της εποχής

Η μετοχή της General Motors αναμένεται να δώσει κέρδος που κυμαίνεται μεταξύ 5.25  και 5.75 δολαρίων. Κι αυτό ξεπερνά ακόμη και τις πιο ελπιδοφόρες προβλέψεις, οι οποίες έκαναν λόγο για 5-5.5 δολάρια πριν λίγους μήνες. Μάλιστα, ο Κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοίνωσε πως το τριμηνιαίο του μέρισμα προς τους μετόχους του αυξήθηκε κατά 6%. Και το καλύτερο για το τέλος: Το πρόγραμμα επαναγοράς των μετοχών της από τα πέντε δισεκατομμύρια κοστολογείται, πλέον, σχεδόν διπλάσια. Εννιά δισεκατομμύρια.

Στο ίδιο, περίπου, μοτίβο και η Ford. Τα κέρδη της μέσα στο 2015 υπολογίζονται στα 11 δισεκατομμύρια και της δίνουν τη δυνατότητα να δώσει 25 cents ανά μετοχή περισσότερα απ’ όσα είχε προγραμματίσει, ενώ το συνολικό τριμηνιαίο μέρισμά της στους μετόχους ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο.

Και στις δύο περιπτώσεις, το 2016 αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερο από το 2015. Κι αυτό έχει να κάνει και με τα self-driving cars.

google-car
Το self-driving car της Google, σε σχήμα πάντα. Η Google έχει πάνω από 1.5 μίλια σε δοκιμές στο Τέξας (Reuters/Elijah Nouvelage)

Ο Μπαράκ Ομπάμα έκανε ειδική μνεία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην πρόσφατη State of the Union ομιλία του, ενώ έχει εξαγγείλει ένα κοστολογημένο πρόγραμμα ύψους τεσσάρων δισ., το οποίο αφορά την προώθηση των self-driving cars (των οχημάτων που κινούνται χωρίς οδηγό, δηλαδή) στους δρόμους των ΗΠΑ. Μάλιστα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ θα δώσει το «παρών» στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου που θα γίνει στο Ντιτρόιτ την επόμενη εβδομάδα. Και θα είναι η πρώτη φορά που θα κάνει κάτι τέτοιο στα, σχεδόν, οχτώ χρόνια που είναι στον Λευκό Οίκο. Τη σημειολογία για το Ντιτρόιτ την καταλαβαίνετε. Είναι η πόλη-ναυαρχίδα του αυτοκινήτου, είναι η πόλη που χρεοκόπησε, είναι η πόλη-σύμβολο της οικονομικής και κοινωνικής κατάθλιψης των ΗΠΑ, κατά την περίοδο της κρίσης.

Μόλις πριν λίγες ώρες, ο Αντονι Φοξ –υπουργός Μεταφορών- ανακοίνωσε πως η μεταβατική περίοδος για τα self-driving οχήματα θα είναι εξάμηνη και πως μέχρι το καλοκαίρι θα πρέπει να έχουν γίνει όλες οι ανάλογες ετοιμασίες ώστε να μπορούν να κυκλοφορήσουν στη συνέχεια τα οχήματα στους δρόμους. Οι ανακοινώσεις έγιναν από το Ντιτρόιτ και παρόντες ήταν διευθυντές και στελέχη από την Google, την General Motors, τη FIAT Chrysler, τη Ford, την Τesla, τη Volvo και την Delphi. Καταλαβαίνετε, δηλαδή. Ολη η αφρόκρεμα των τεσσάρων τροχών, δηλαδή.

Τα κέρδη φέρνουν προβλήματα

Δεν είναι όλα, όμως, ρόδινα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Κι αυτό γιατί όπου υπάρχουν λεφτά, είναι λογικό να θέλουν όλοι να… τσιμπήσουν από κάτι. Τα συνδικάτα έχουν αντιδράσει έντονα στις κινήσεις των GM και Ford, τονίζοντας πως δεν υπάρχει δικαιολογία για τους «παγωμένους» μισθούς. Οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί βρίσκονται στα προ 2015 επίπεδα και οι εργαζόμενοι ζητούν αυξήσεις, επικαλούμενοι τα αυξημένα κέρδη των εταιρειών.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι αρκετά ενδιαφέρον, τόσο για τις κινήσεις των Κολοσσών στις διεθνείς αγορές, όσο και για τους συσχετισμούς στο εσωτερικό μέτωπο των ΗΠΑ. Με τις εκλογές να είναι λιγότερο από ένα χρόνο μακριά και με τους λομπίστες να περιφέρονται δεξιά κι αριστερά για άσκηση πίεσης για ένα καλύτερο deal, όλα είναι ανοιχτά…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...