Στις όχθες της λίμνης Κόμο διοργανώνεται κάθε χρόνο ένα λαμπερό πάρτι με πρωταγωνιστές κλασικά αυτοκίνητα. Στη διάρκεια αυτής της γιορτής μετατρέπεται η Villa d’Este σε τόπο προσκυνήματος για τους φίλους των σπάνιων και ξεχωριστών ιστορικών μοντέλων, τα οποία αξιολογούνται και βραβεύονται από το κοινό και τους κριτές, που είναι βέβαια και αυτοί ντυμένοι σε στυλ περασμένων δεκαετιών. Εφέτος έλαμψαν 51 τέτοια μοντέλα, ενώ για πρώτη φορά διοργανώθηκε διαγωνισμός ομορφιάς και για κλασικά μοντέλα αγώνων ράλι. Οσο για τις μοτοσικλέτες, έχουν βρει και αυτές τη θέση τους από το 2011, στο πλαίσιο των δικών τους καλλιστείων.
Την παράσταση έκλεψε στην κατηγορία των προπολεμικών μοντέλων μία Lancia Astura Serie II του 1933, που είχε φτιαχτεί ειδικά για τον γιο του Μπενίτο Μουσολίνι. Ο Βιτόριο Μουσολίνι έδωσε παραγγελία στον οίκο αμαξωμάτων Castagna να ανασχεδιάσουν μία Alfa Romeo 8C της εποχής και να την συνδυάσουν με ένα σασσί της Lancia και με οκτακύλινδρο κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν εκθαμβωτικό και το μοναδικό μοντέλο κέρδισε χωρίς αντίπαλο το βραβείο κοινού, «Coppa d’Oro».
Ενα άλλο συγκλονιστικό μοντέλο ήταν η μία από τις συνολικά 14 Bugatti 57 SC Atalante, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον πλανήτη. Μάλιστα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε και ελληνικό χρώμα, καθώς φέρει το όνομα της μυθικής αμαζόνας Αταλάντης και έφτασε στην Ιταλία από την Ελλάδα, καθώς ανήκει σε συμπατριώτη μας συλλέκτη.
Εφέτος έλαμψαν 51 τέτοια μοντέλα, ενώ για πρώτη φορά διοργανώθηκε διαγωνισμός ομορφιάς και για κλασικά μοντέλα αγώνων ράλι. Οσο για τις μοτοσικλέτες, έχουν βρει και αυτές τη θέση τους από το 2011, στο πλαίσιο των δικών τους καλλιστείων
Μια πολύ ιδιαίτερη παρέα σχημάτιζαν οι Ferrari, που ανήκαν στο παρελθόν σε σταρ της μεγάλης οθόνης και προσφέρονται σε αστρονομικές τιμές εξαιτίας των διάσημων προκατόχων τους. Στον εφετινό διαγωνισμό υπήρχαν μεταξύ άλλων η Ferrari 330 GTC του γόη Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, η 275 GTB/4 του ατίθασου Στηβ Μακ Κουίν και η 265 GTB/4 του πιστολά Κλιντ Ιστγουντ. Οι παλαιότεροι αστέρες του κινηματογράφου επέλεγαν –προφανώς- μοντέλα με ιδιαίτερο στυλ σε αντίθεση με τους σύγχρονους συναδέλφους τους, που προτιμούν να οδηγούν ογκώδη SUV στους δρόμους του Μπέβερλι Χιλς.
Μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες κλασικών αυτοκινήτων είναι τα αυτοκίνητα υψηλού τουρισμού ή GT, από τα αρχικά των λέξεων Gran Turismo. Mόνον εύκολη δεν είναι η επιλογή ανάμεσα στα μοντέλα, που συνδυάζουν τις σπορ επιδόσεις, με την πολυτέλεια, την άνεση και τον μοναδικό σχεδιασμό. Ωστόσο η Aston Martin DB4 GT Zagato άξιζε από μόνη της το ταξίδι στη λίμνη του Κόμο λόγω της εντυπωσιακής της εμφάνισης, αλλά και της σπανιότητάς της, αφού κυκλοφόρησαν ελάχιστα κομμάτια σε «πολιτικές» εκδόσεις για τους δημόσιους δρόμους και όχι μόνον για τις πίστες αγώνων.
Σε διαφορετικές πίστες, χωμάτινες και ασφάλτινες, έγραψαν τη δική τους ιστορία, τα κλασικά αυτοκίνητα αγώνων ράλι από τα sixties και seventies, που ομόρφυναν για πρώτη φορά τον διαγωνισμό στην Villa d’Este. Τελικά νίκησε ένας…πληβείος, δηλαδή το Ford Escort RS 1600, που είχε θριαμβεύσει το 1972 στο Ράλι Σαφάρι, ενώ τη σκόνη του είδαν μοντέλα, όπως μία Alpine Renault A110 του 1973 και η Porsche 911, που είχε νικήσει στην κατηγορία της στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 1965.
Αφήσαμε τελευταία μία Alfa Romeo, που εντυπωσίασε όχι μόνον με τις περγαμηνές της, αλλά και με την «διπρόσωπη» εμφάνισή της. Η συγκεκριμένη Giulietta SZ ανήκει στον διάσημο συλλέκτη αυτοκινήτων Κοράντο Λοπρέστο, που δεν το ανακαίνισε, αλλά άφησε το μισό αμάξωμα με τα σημάδια του χρόνου και έβαψε λευκό το υπόλοιπο. Αναμφίβολα μία εκκεντρική προσέγγιση στο πολυσυζητημένο κεφάλαιο των κλασικών αυτοκινήτων, όπου αρκετοί συλλέκτες προτιμούν να προβάλλουν την πατίνα της παλαιότητας και δεν τους ενδιαφέρει να αστράφτουν τα μοντέλα τους σαν καινούρια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News