Συμβουλές για… χιονισμένους οδηγούς αυτοκινήτων
«Η οδήγηση στο χιόνι θέλει ιδιαίτερους χειρισμούς από τον οδηγό» είναι η κλασική εισαγωγή παρόμοιων άρθρων που, συνήθως, λιώνουν μέσα στον πάγο των δρόμων – και, βασικά, της ξερολίασης. Ο μέσος έλληνας οδηγός θεωρεί ότι έχει στα γονίδιά του σουηδικό DNA, άρα εμπειρία από χιόνι και πάγο, και δεξιότητες του Σεμπαστιάν Λεμπ – του πολυνίκη οδηγού αγώνων του WRC.
Η αλήθεια είναι ότι τα παραπάνω ισχύουν, όσο και το ότι το χιόνι και οι παγωμένες επιφάνειες κρύβουν πολλούς κινδύνους. Ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει τη μειωμένη πρόσφυση και, αν δεν λάβει τα κατάλληλα μέτρα, μπορεί να δει το αυτοκίνητό του εκτός δρόμου ή επάνω σε κάδους σκουπιδιών ή να προσκρούει σε άλλα αυτοκίνητα.
Δείτε, λοιπόν, τις βασικές συμβουλές για οδήγηση σε χιόνι και πάγο, με αυτοκίνητο – θεωρούμε ότι είναι σοφό να αφήσετε αυτές τις ημέρες τη μοτοσικλέτα κλειδωμένη στο γκαράζ.
Προτού βάλετε μπροστά, θυμηθείτε εάν στο σέρβις σάς έχουν προσθέσει έναν μαγικό ζωμό, ένα φίλτρο που μπαίνει στο ψυγείο του αυτοκινήτου, για να μη χρειαστεί να κάνετε… απόψυξη!
Εχετε μαζί σας λίγο καθαρό οινόπνευμα, ώστε να καθαρίζετε τον πάγο από τα τζάμια του αυτοκινήτου σας – ευχόμαστε να μη σας περάσει από το μυαλό να ρίξετε βραστό νερό για να λιώσει, έτσι; Ιδανικό είναι να έχετε και την ειδική «ξύστρα» για να μπορέσετε να αφαιρέσετε τον πάγο από το παρμπρίζ. Αν είχατε θυμηθεί, προτού χιονίσει, να σηκώσετε και τους υαλοκαθαριστήρες, είσαστε έτοιμοι για μόνιμη μετοίκηση στη Σουηδία!
Remember to fully clear your windscreen of snow & ice before you set off. This pic is an example of what NOT to do: pic.twitter.com/KzF22MZ9VI
— Police Scotland (@policescotland) February 4, 2015
Προτού ξεκινήσετε, θα πρέπει να έχετε εφοδιαστεί με τις κατάλληλες αντιολισθητικές αλυσίδες που να ταιριάζουν με τον τύπο των ελαστικών-ζαντών σας. Στα προσθιοκίνητα οχήματα οι αλυσίδες εφαρμόζονται πάντα στους εμπρός τροχούς – στα πισωκίνητα, στους πίσω. Στα τετρακίνητα μοντέλα, αν έχουμε μόνο ένα ζευγάρι αλυσίδων, τις τοποθετούμε στους κινητήριους τροχούς.
Οι εκκινήσεις θα πρέπει να γίνονται με «μαλακό» τρόπο. Επιλέξτε, αν διαπιστώσετε ότι σπινάρουν οι τροχοί, μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.
Στον χιονισμένο δρόμο, θα πρέπει να κρατάτε την τριπλάσια απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε – όταν οι τροχοί είναι εφοδιασμένοι με αλυσίδες – σε ταχύτητα τα 40-50χλμ/ώρα.
Αποφεύγετε τους απότομους χειρισμούς. Κινήσεις στο τιμόνι και το πάτημα των πεντάλ φρένου και γκαζιού πρέπει να γίνονται πολύ απαλά και προοδευτικά.
Σε έντονες κλίσεις επιλέξτε πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, μην αφήνετε ποτέ να ρολάρει το αυτοκίνητο στις κατηφόρες χωρίς σχέση στο κιβώτιο. Αφήστε το να φρενάρει με την ταχύτητα στο κιβώτιο και αποφεύγετε την απότομη χρήση του φρένου – αλλιώς, θα κάνετε… «τσουλήθρα».
Τη νύχτα, η οδήγηση στο χιόνι είναι ακόμη πιο επικίνδυνη. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο πάγος δεν είναι ορατός – στο εξωτερικό το φαινόμενο του μη ορατού πάγου ονομάζεται «black ice».
Και για να οδηγείτε πιο προσεκτικά, δείτε εδώ τι κάνει η απροσεξία και η υπερβολική σιγουριά…
https://www.youtube.com/watch?v=6A3Snxb0epk
Καλές διαδρομές!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News