1205
|

To Twitter έρχεται εμπορικά στην Ελλάδα

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 2 Απριλίου 2015, 14:14

To Twitter έρχεται εμπορικά στην Ελλάδα

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 2 Απριλίου 2015, 14:14

Την επέκταση του τόξου των χωρών, στις οποίες εκπροσωπείται εμπορικά αλλά και σε επίπεδο marketing ανακοίνωσε τo Twitter, την Τρίτη 31 Μαρτίου, σε εκδήλωση στο ξενοδοχείο Πεντελικόν. Στην Ελλάδα από την εταιρεία Httpool, κάτι που έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο. Η προσέλευση στην εκδήλωση ήταν μεγάλη, τόσο από στελέχη της διαφήμισης και του marketing, όσο και από VIP καλεσμένους, γνωστούς χρήστες του twitter. Ανάμεσά τους ο δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης, και οι Νίκος Χατζηνικολάου, Θέμης Γεωργαντάς, Άκης Πετρετζίκης, Γιώργος Λιανός, Μαρία Μπακοδήμου, Μαρία Ηλιάκη, Νόνη Δούνια, Ηλίας Βρεττός, Εύη Φραγκάκη. Την εκδήλωση προλόγισε ο γενικός διευθυντής της Ηttpool στην Ελλάδα, κ. Βαγγέλης Ματιάτος. Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Niall Horgan (Νάιλ Χόργκαν), Partner Manager EMEA στο Twitter, με έδρα το Δουβλίνο, εκφράζοντας τη χαρά του που βρίσκεται στην Αθήνα και στο λανσάρισμα του twitter στην ελληνική αγορά, δίνοντας μάλιστα και το hashtag του event, το #Hello Greece. Όπως είπε, κάθε μέρα αποστέλλονται πάνω από 500 εκατομμύρια tweets ενώ το 80% των χρηστών συνδέεται στο twitter μέσω κινητού ή ταμπλέτας. Το Twitter είναι διαθέσιμο σε 35 γλώσσες και έχει μηνιαίως περισσότερους από 288 εκατομύρια ενεργούς χρήστες.

Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, προσκλήθηκε ο Νίκος Χατζηνικολάου και βρέθηκε σε διαφορετικό ρόλο από αυτόν που έχει συνηθίσει. Αυτή τη φορά ήταν ο συνεντευξιαζόμενος και τον ρόλο του δημοσιογράφου είχε ο Niall Horgan. Απαντώντας, εξήγησε πόσο πολύ τον έχει βοηθήσει να γίνει καλύτερος στη δουλειά του και πώς το χρησιμοποιεί καθημερινά και σαν εργαλείο δουλειάς και έδωσε τη συμβουλή: «Μην ανοίγετε λογαριασμό, αν δεν είστε αποφασισμένοι να ανοίξετε λογαριασμό». Μιλήσαμε με τον Niall Horgan. Δείτε τι μας είπε.

Γιατί τώρα; Γιατί όχι νωρίτερα; Οι διαφημίσεις στο Twitter έχουν αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό σε άλλες χώρες. Λόγω της οικονομικής κρίσης τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την εισαγωγή της νέας σας υπηρεσίας στην Ελλάδα;

Niall Horgan: Ο πραγματικός λόγος που μας πήρε περισσότερο καιρό είναι στην ουσία ότι είμαστε ένα εργαλείο πόρων στο γενικότερο κομμάτι του Twitter. Ακόμα και όταν ξεκίνησε ως πλατφόρμα για πρώτη φορά, εξαπλώθηκε πολύ πιο γρήγορα από όσο περιμέναμε. Και το Twitter προσπαθούσε να προφτάσει τους χρήστες του. Και το κατάφερε δημιουργώντας μια πλατφόρμα που είναι πολύ εύκολη, αποδοτική και ειδική στη χρήση της. Και εξακολουθεί να είναι λίγο πιο πίσω, κάτι που είναι ένα καλό παράπονο να έχεις. Από πλευράς μάρκετινγκ και διαφήμισης είναι ενδιαφέρον ότι ακόμα και πριν να έχουμε ένα διαφημιζόμενο προϊόν είδαμε εταιρείες (μάρκες) να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για αυτόν τον σκοπό. Και αυτό, επειδή είδαν την ευκαιρία ότι δημιουργώντας απλά έναν λογαριασμό στο Twitter, μπορούσαν να συνδεθούν με το κοινό τους, που ήδη το χρησιμοποιούσε ως πλατφόρμα ενημέρωσης και δικτύωσης. Έτσι πριν από λίγα χρόνια το Twitter άρχισε να αναπτύσσει τις TwitterAds (Ads: συντομογραφία της λέξης advertisement: διαφήμιση). Οι οποίες περιλαμβάνουν τα promoted Tweets, τα promoted Trends, τα promoted accounts, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν με διάφορους τρόπους για να φτάσει το μήνυμα στο σωστό ακροατήριο. Στην αρχή ξεκίνησε στις ΗΠΑ και μετά πέρασε τον Ατλαντικό και έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στη Γαλλία, μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές. Και, αν δεν κάνω λάθος, στα τέλη του 2013 ήταν διαθέσιμες σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Μέσα σε 12 μήνες από τότε έχουμε προσθέσει 20 με 25 νέες αγορές. Και αυτό το καταφέραμε με το να συνεργαζόμαστε με εταιρείες μάρκετινγκ από κάθε αγορά. Για την Ελλάδα, συνεργαζόμαστε με την httpool που παρέχει πρόσβαση σε όλες τις τοπικές διαφημιστικές εταιρείες και αποκλειστική υποστήριξη σε σχέση με το TwitterAds. Και είναι απίστευτα συναρπαστικό να βλέπεις το πόσο μεγάλη ζήτηση έχει από τις διαφημιστικές εταιρείες εδώ στην Ελλάδα. Αρχικά είχαμε κάποιους πελάτες που έκαναν κάποιες κινήσεις χρησιμοποιώντας ξένες εταιρίες αλλά δεν ήταν κάτι μετρήσιμο και σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο. Και είναι ευχάριστο να βλέπεις το πόσοι πολλοί θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Twitter για διαφήμιση, να συνδεθούν με το κοινό τους, να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Μπορεί να μας πήρε λίγο περισσότερο χρόνο από όσο υπολογίζαμε αλλά θέλαμε να είμαστε έτοιμοι για να επιτύχουμε. Θέλαμε να έχουμε μια ελληνική αφιερωμένη ομάδα που μιλάει τη «γλώσσα» και θα μπορεί να δώσει την καλύτερη δυνατή υποστήριξη. Και το Twitter προσπάθησε να κινηθεί όσο πιο γρήγορα μπορούσε.

Η φήμη θέλει το Twitter να περιμένει οι χρήστες του ανά χώρα να φτάσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό πριν ενεργοποιήσει την συγκεκριμένη υπηρεσία.

N.H.: Όχι, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Το Twitter θέλει να εξαπλωθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες. Δεν έχει να κάνει πλέον με το μέγεθος της κάθε αγοράς αλλά να έχει δημιουργήσει την κατάλληλη υποστήριξη σε κάθε χώρα.

Υπάρχουν περιορισμοί στο τι μπορεί κάποιος να διαφημίσει στο Twitter; Για παράδειγμα, μπορεί ο οποιοσδήποτε να κάνει χρήση της υπηρεσίας ή πρέπει να απευθυνθεί μέσω κάποιας διαφημιστικής εταιρείας;

N.H.: Ο οποιοσδήποτε μπορεί να διαφημιστεί στο Twitter. Είτε είναι νέος καλλιτέχνης, τραγουδιστής για παράδειγμα, είτε είναι μια εταιρεία ή μια μάρκα ή ακόμα και ένα πολιτικό κόμμα. Έχουμε κάποιους περιορισμούς σχετικά με τον τζόγο και τη διαφήμιση αλκοολούχων ποτών και καπνού. Αλλά ο καθένας μπορεί να διαφημιστεί στην πλατφόρμα και αυτή είναι η ομορφιά του. Ό,τι και να είσαι ή να προσπαθείς να προωθήσεις, είτε είναι ο καφές που φτιάχνεις ή μια πολιτική ιδέα, υπάρχει το κατάλληλο κοινό στο twitter.

Από όσο έχω δει από τις ξένες διαφημίσεις μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει, βίντεο, αρχεία ήχου, εικόνες για να δημιουργήσει την καμπάνια του. Τι είναι διαθέσιμο γενικά;

Ν.Η. Από διαφημιστικής πλευράς έχεις στην διάθεσή σου οτιδήποτε χρησιμοποιείς οργανικά σε μια οποιαδήποτε αγορά. Το ερώτημα που θέτουν οι περισσότεροι είναι οι TwitterCards οι οποίες είναι ο «ελβετικός μας σουγιάς», οι οποίες σου επιτρέπουν να προσθέσεις πλούσιο περιεχόμενο στα Tweets σου, κάτι που βοηθά τον χρήστη να αφομοιώσει την πληροφορία πιο εύκολα. Και αυτό που μπορείς να κάνεις με τις TwitterCards είναι να προσθέσεις εύκολα εικόνες, βίντεο και περιλήψεις άρθρων. Επίσης υπάρχουν οι MobileAppCards, από τις οποίες ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει μια εφαρμογή κινητού ή να συλλέξει ηλεκτρονικές διευθύνσεις. Υπάρχει μεγάλη γκάμα TwitterCards που είναι διαθέσιμες τόσο για προσωπική χρήση, όσο και για διαφημιστικούς λόγους. Επίσης, οι TwitterCards είναι εύχρηστες και απλές για τον καταναλωτή αλλά ταυτόχρονα προσφέρουν και ένα ολοκληρωμένο σύστημα στατιστικών για αυτές. Έτσι, οι διαφημιστές μπορούν να ενημερωθούν για την πορεία της εκάστοτε καμπάνιας τους. Ποιος προσελκύεται από την καμπάνια, ποια ήταν τα καλύτερα σε απόδοση tweets τους και να οργανώνουν τις στρατηγικές τους σύμφωνα με αυτές τις συνεχείς πληροφορίες.

Πόσα χρήματα χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει μια διαφημιστική καμπάνια στο Twitter;

N.H.: Αυτή είναι η ομορφιά του Twitter. Δεν έχει να κάνει με το ποιος είναι ο πιο «φωνακλάς» ή ποιος έχει τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό αλλά με το περιεχόμενο και πόσο καλό είναι. Και το Twitter ανταμείβει το καλό περιεχόμενο. Και το περιεχόμενο οδηγεί στην επιτυχία της καμπάνιας.

Πολλοί χρήστες ίσως ενοχλούνται από τις διαφημίσεις. Πώς το αντιμετωπίσατε;

N.H.: Οι διαφημίσεις στο Twitter ανταμείβουν το καλό περιεχόμενο και δεν εκλαμβάνονται ως «διακοπή» από τους χρήστες. Επίσης, εμφανίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως και το οργανικό περιεχόμενο της πλατφόρμας, χωρίς να σπάνε την εικόνα που βλέπει ο χρήστης.

*Η βραδιά τελείωσε με κουβέντα μετά μουσικής και απεριτίφ.
**Ο Αίαντας Αρτεμάκης γεννήθηκε το 1982 και είναι δημοσιογράφος και «κομπιουτεράς». Πουλάει κομπιουτεράκια στην Ομόνοια, με προτίμηση στα γιαπωνέζικα. Του αρέσει να διαβάζει και να ονειρεύεται μια γερή δημοκρατία. Παντρεύτηκε το 1989 τον καλό του φίλο, Amstramd 1512. Δυστυχώς από τότε, έχει αλλάξει πολλούς αγαπημένους. Τώρα συζεί με έναν Z800 HP.

Προηγούμενα άρθρα του Αίαντα Αρτεμάκη 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News