Η Γερμανία επαίρεται για την κυριαρχία της στον κλάδο του αυτοκινήτου, ενώ τα τετράτροχα μοντέλα made in China θεωρούνται υποδεέστερης τεχνολογίας, ποιότητας και ασφάλειας. Γιαυτό και δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν πρόσβαση στις ξένες αγορές παρά τις συγκριτικά χαμηλότερες τιμές τους.
Ωστόσο οι Κινέζοι είναι κορυφαίοι σε μία κατηγορία οχημάτων με τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης και η οποία έχει φέρει στα όρια της απελπισίας γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και ισχυρές κυβερνήσεις, όπως της Ανγκελα Μέρκελ.
Αναφέρομαι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία όλο έρχονται στην Ευρώπη και όλο δεν τα βλέπουμε. Η γερμανική κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο να κυκλοφορούν έως το 2020 στη χώρα ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ωστόσο αυτό ακούγεται ουτοπικό με βάση τις ετήσιες πωλήσεις. Το 2014 ταξινομήθηκαν στη Γερμανία 3,03 εκατομμύρια καινούρια Ι.Χ., όμως μόνον 8.522 από αυτά ήταν αμιγώς ηλεκτρικά! Στα τέλη Μαΐου του 2015 κυκλοφορούσαν στη γενέτειρα του αυτοκινήτου μόλις 22.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα και αν προσθέσουμε και τα υβριδικά φτάνουν μετά βίας τις 140.000. Γι’ αυτό και ο γερμανός υπουργός Οικονομίας, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, σχεδιάζει να δώσει οικονομικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων «πράσινων» μοντέλων, ώστε να πλησιάσει η κυβέρνησή του τον στόχο του ενός εκατομμυρίου.
Στην άλλη πλευρά της υδρογείου συντελείται ωστόσο μία αθόρυβη επανάσταση, που έχει περάσει μέχρι στιγμής απαρατήρητη από τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς. Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία παράγει με απίστευτους ρυθμούς ηλεκτρικά οχήματα, βασιζόμενη στα κίνητρα που παρέχει η κυβέρνηση της χώρας για την αγορά τους.
Μέσα στο 2015 κατασκευάστηκαν στη Χώρα του Δράκου 370.000 «Οχήματα Νέας Ενέργειας» (NEVs, από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων New Energy Vehicles), δηλαδή τέσσερις φορές περισσότερα σε σχέση με το 2014. Η συντριπτική πλειοψηφία των ΝΕVs απαρτίζεται από 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε μικρότερο βαθμό από Plug-in υβριδικά μοντέλα με τουλάχιστον 50 χιλιόμετρα αυτονομία με τις μπαταρίες τους.
Ποιος να το περίμενε, ότι οι Κινέζοι θα έβαζαν τα γυαλιά σε Γερμανούς, Αμερικανούς, Ιάπωνες και λοιπές παραδοσιακές δυνάμεις των τεσσάρων τροχών
Μόνον τον Δεκέμβριο του 2015 εγκατέλειψαν τις κινέζικες μονάδες παραγωγής σχεδόν 100.000 καινούρια ηλεκτρικά οχήματα και οι προβλέψεις για το 2016 είναι για πάνω από 700.000 μοντέλα τέτοιας τεχνολογίας. Ουσιαστικά βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή μίας εξέλιξης, η οποία διαμορφώνει ήδη νέα δεδομένα αυτοκίνησης στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου και όχι μόνον, καθώς θα πυροδοτήσει αλλαγές και στον υπόλοιπο πλανήτη.
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί για την κινέζικη κυβέρνηση απόλυτη προτεραιότητα. Ετσι εκπόνησε πρόσφατα ένα πενταετές πρόγραμμα για την προώθηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ενώ μέσα στο 2016 αναμένεται να εφαρμοστούν 17 διαφορετικά μέτρα, τα οποία θα αφορούν άμεσα ή έμμεσα τους «πράσινους κινητήρες» με φιλικές προδιαγραφές προς το περιβάλλον.
Ένα από τα σημαντικότερα μέτρα τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου και αφορά στην άμεση έκδοση αδειών ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά μοντέλα, τη στιγμή που ο Κινέζος αγοραστής ενός μοντέλου συμβατικής τεχνολογίας πρέπει να επιδείξει από δύο έως και πέντε χρόνια υπομονή. Στο Πεκίνο περιμένουν τους ενδιαφερόμενους 60.000 άδειες άμεσης ταξινόμησης αποκλειστικά για πράσινα αυτοκίνητα, ενώ αντίθετα θα δοθούν εφέτος μόνον 120.000 άδειες για συμβατικά οχήματα αντί 150.000, που είχαν εγκριθεί για το 2015.
Ανάλογα μέτρα αναμένεται να ληφθούν και στις άλλες μεγαλουπόλεις της χώρας, με αποτέλεσμα την αλματώδη αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα! Ποιος να το περίμενε, ότι οι Κινέζοι θα έβαζαν τα γυαλιά σε Γερμανούς, Αμερικανούς, Ιάπωνες και λοιπές παραδοσιακές δυνάμεις των τεσσάρων τροχών…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News