1531
| instagram / CreativeProtagon

Σίρα Χάας, η μικροσκοπική ηθοποιός – φαινόμενο από το Ισραήλ

Protagon Team Protagon Team 25 Ιανουαρίου 2022, 21:25
|instagram / CreativeProtagon

Σίρα Χάας, η μικροσκοπική ηθοποιός – φαινόμενο από το Ισραήλ

Protagon Team Protagon Team 25 Ιανουαρίου 2022, 21:25

Σίρα Χάας είναι ένα φαινόμενο. Τουλάχιστον έτσι την χαρακτήρισαν οι New York Times, λαμβάνοντας υπόψη τις ερμηνείες της στις σειρές «Shtisel» και «Unorthodox» (αμφότερες είναι διαθέσιμες στο Netflix) μέσω των οποίων η νεαρή ηθοποιός από το Ισραήλ ανέδειξε το εξαιρετικό της ταλέντο στην υποκριτική.  

Είναι είκοσι έξι χρονών αλλά δείχνει πολύ νεότερη. Η Αννα Μομιλιάνο του D.it, του ιστοτόπου της La Repubblica που απευθύνεται στις γυναίκες, κάνει λόγο «για έναν τρυποφράχτη με πρόσωπο μικρού κοριτσιού, για μια ομορφιά του 19ου αιώνα που απέχει πολύ από τα κλισέ της ντίβας». Η Σίρα Χάας είναι πλέον μία από τις πιο διάσημες ισραηλινές ηθοποιούς στον κόσμο, έχει ήδη κερδίσει μία υποψηφιότητα για ΕΜΜΥ και άλλη μία για Χρυσή Σφαίρα, στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Τραϊμπέκα αναδείχθηκε καλύτερη ξένη ηθοποιός ενώ έχει τιμηθεί και με δύο Ophir, τα Οσκαρ του Ισραήλ.  

Συνομιλώντας τηλεφωνικώς με την ιταλίδα δημοσιογράφο η ισραηλινή ηθοποιός μίλησε πρώτα για την πατρίδα της. «Αυτήν τη στιγμή όλα είναι είναι εικονικά. Το Ισραήλ είναι το σπίτι μου αλλά βαθιά μέσα αισθάνομαι νομάδας. Οταν περάσει η πανδημία, θα μου άρεσε να ταξιδέψω περισσότερο, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να ζήσω κάπου αλλού», είπε.  

Ερωτηθείσα εάν αισθάνεται «αδικημένη» επειδή δεν μπορεί να βιώσει στο έπακρο – εξαιτίας της πανδημίας και του περιορισμού των μετακινήσεων – την επιτυχία της, η Σίρα Χάας σημείωσε πως «το να κερδίζεις όλα αυτά τα βραβεία είναι πολύ ωραίο, αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να σε παρασύρουν. Κατά κάποιο τρόπο η πανδημία με προστάτεψε, μου έδωσε τον χρόνο και τον χώρο για να επεξεργαστώ τα πράγματα».   

Είναι αλήθεια πως όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Η καριέρα της στην υποκριτή άρχισε τυχαία ενώ απογειώθηκε ξαφνικά χάρη σε μόλις δύο ερμηνείες. Αρχικά στην σειρά «Shtisel» του 2013, η πλοκή της οποίας εκτυλίσσεται στην Ιερουσαλήμ, στους κόλπους μιας οικογένειας υπερορθόδοξων εβραίων, με τη Σίρα Χάας να υποδύεται μία έφηβη. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shira Haas (@shirahaas)

Η δημοσιογράφος της La Repubblica κάνει λόγο για ένα «εκλεπτυσμένο χορωδιακό μυθιστόρημα σε δύο γλώσσες, στα εβραϊκά και στα γίντις, το οποίο δεν έμοιαζε να απευθύνεται στο ευρύ κοινό». Κατέστη, ωστόσο διεθνής επιτυχία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του Netflix το οποίο το 2018 συμπεριέλαβε στην πλατφόρμα του τους δύο πρώτους κύκλους της σειράς ενώ πέρυσι τον Μάρτιο προσέφερε στους εκατοντάδες εκατομμύρια συνδρομητές του και τα επεισόδια του τρίτου κύκλου, με την ισραηλινή σειρά να αποκτά φανατικούς θεατές σε όλον τον κόσμο.

Στη συνέχεια, το 2020, η Σίρα Χάας κέρδισε τον πρώτο πρωταγωνιστικό ρόλο της στο «Unorthodox», το μίνι σίριαλ που βασίζεται ευρέως στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Ντέμπορα Φέλντμαν στο οποίο αφηγείται τη φυγή μιας νεαρής υπερορθόδοξης εβραίας από την κοινότητά της στη Νέα Υόρκη. Περισσότερο από το κοινό, η σειρά μάγεψε τους κριτικούς, κυρίως εξαιτίας της εύθραυστης και συνάμα επιβλητικής ερμηνείας της πρωταγωνίστριας ηθοποιού. 

Η Σίρα Χάας ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με την υποκριτική όταν ήταν ακόμη μαθήτρια λυκείου ενώ το πρώτο της ρόλο τον κέρδισε χάρη σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης: «Οταν ήμουν δεκαπέντε χρονών, μία υπεύθυνη κάστινγκ ονόματι Εστερ Κινγκ, επικοινώνησε μαζί μου μέσω του Facebook, ρωτώντας με εάν ήθελα να κάνω ένα δοκιμαστικό για μια ισραηλινή ταινία με τον τίτλο “Princess”. Αναζήτησα το όνομά της στην Google, για να ελέγξω πως όντως υπήρχε, πως δεν επρόκειτο για φάρσα», ανέφερε η Χάας στη συνομιλήτριά της από την Ιταλία.  

Αφότου κέρδισε τον πρώτο της ρόλο ερωτεύτηκε μονομιάς την υποκριτική. «Αντιλήφθηκα ότι ήταν αυτό που ήθελα να κάνω. Εχετε κατά νου “Το λιοντάρι, τη μάγισσα και την ντουλάπα”, όπου υπάρχει μία ντουλάπα που λειτουργεί ως δίοδος σε έναν μαγικό κόσμο; Λοιπόν για μένα ήταν ακριβώς ωσάν να ανοίγω την ντουλάπα της Νάρνια», σημείωσε. 

  

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shira Haas (@shirahaas)

Οσον αφορά τη συμμετοχή της στο «Shtisel», σχολίασε  πως η διεθνής επιτυχία της σειράς εξέπληξε ιδιαίτερα και την ίδια η οποία ήταν πολύ μικρή όταν προβλήθηκε ο πρώτος κύκλος στο Ισραήλ. 

«Πιστεύαμε πάρα πολύ στη σειρά, γιατί ήταν γραμμένη θαυμάσια, ήμασταν μια οικογένεια, αλλά κανένας δεν φανταζόταν πως μία ιστορία τόσο ιδιαίτερη που εκτυλίσσεται σε μία τόσο ιδιαίτερη χώρα, σε δύο γλώσσες, θα κατέληγε να έχει τόσους φανατικούς τηλεθεατές ανά τον κόσμο», είπε η Χάας. «Αλλά όταν το σκέφτομαι καλύτερα, όταν γίνεται κάτι καλό και αυθεντικό μπορούν να αγγιχθούν πολλές καρδιές, ανεξάρτητα από τη γλώσσα ή το είδος. Το “Shtisel” αποτέλεσε έκπληξη, αλλά σήμερα είναι ολοένα πιο σύνηθες εθνικές σειρές να σημειώνουν επιτυχία. Πιστεύω πως ο κόσμος καθίσταται ολοένα πιο ανοιχτός», συμπλήρωσε.  

Σχετικά με την επιτυχία πολλών ξένων -δηλαδή μη αμερικανικών- σειρών, πολλοί υποστηρίζουν πως οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Netflix. Ωστόσο το Ισραήλ αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση, καθώς πρόκειται για ένα κράτος με λιγότερους από δέκα εκατομμύρια κατοίκους που εξάγει εδώ και πολύ καιρό ποιοτικά σίριαλ. Διάσημα αμερικανικά σίριαλ όπως το «Homeland» και το «In treatment» αποτελούν διασκευές ισραηλινών σειρών («Hatufim» και «BeTipul») ενώ μεγάλη επιτυχία σημείωσαν επίσης το «Fauda» και το «Our Boys».

H Σίρα Χάας πέρυσι τον Ιούνιο στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα, στη Νέα Υόρκη, αναδείχθηκε καλύτερη ξένη ηθοποιός | Noam Galai/Getty Images for Tribeca Festival

Σχολιάζοντας τις εξαιρετικές επιδόσεις της πατρίδας της και στην τηλεοπτική ψυχαγωγία η Σίρα Χάας ανέφερε καταρχάς πως το Ισραήλ «είναι μία χώρα γεμάτη δημιουργικότητα. Μια πιθανή εξήγηση, σύμφωνα με την ίδια, είναι ότι πρόκειται για μια χώρα «ιδιαίτερα πλούσια σε μία μορφή πολυπλοκότητας που παρουσιάζεται σπάνια στην τηλεόραση. Επιπρόσθετα – αυτή είναι μία δική μου θεωρία – ενδέχεται να οφείλεται και στο γεγονός πως εδώ οι άνθρωποι χρειάζονται πολύ χρόνο για να κάνουν κάτι. Για τη συγγραφή του “Shtisel”, λόγου χάρη, χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια, για το σενάριο της “Asia”, της τελευταίας μου ταινίας, πέντε χρόνια». 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News