465
| Renault

Σε έχω δει, κάπου σε ξέρω. Η Renault αναβιώνει το 5άρι. Ωραία, ε;

|Renault

Σε έχω δει, κάπου σε ξέρω. Η Renault αναβιώνει το 5άρι. Ωραία, ε;

Πρόκειται για μια καλά δοκιμασμένη συνταγή: βρες ένα κλασικό σχήμα που πήρε παραμάζωμα τις πωλήσεις και αγαπήθηκε από απλούς θνητούς και σελέμπριτις και φέρ’το ξανά στο προσκήνιο με hi-tech «κοστούμι». Είναι η ρότα που εφάρμοσε η BMW με το κλασικό

Mini. Ή η Fiat με το «500αράκι». Το ιταλικό έγινε το όχημα οικονομικής σωτηρίας για τη Fiat. Και το MINI έγινε η μελέτη αναφοράς για το πώς κάνεις δυναμική επιστροφή σε ένα boutigue car που τα «σπάει» και το θέλουν όλοι. Όχι μόνο οι καταναλωτές αλλά και οι ανταγωνιστικές εταιρείες. Είναι γνωστό στα ενδότερα της αυτοκινητικής Ιερουσαλήμ ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές θα ‘θελαν να έχουν ένα MINΙ στην εταιρική τους δεξαμενή.

Αυτή τη συνταγή ίσως άργησε να την επαναφέρει η Renault. Για να ‘μαι ακριβής, τη δοκίμασε με το Zoe, ένα αυτοκίνητο-τσιχλόφουσκα, ένα ηλεκτρικό bubble car (όπως λέγεται στην αργκό του «χώρου»). Όμως φάνηκε ότι δεν είχε τα φόντα να κάνει κάποια σύνδεση με το παρελθόν. Επί του σχεδιαστικού, εννοώ. Γιατί εκεί είναι το θέμα: να κάνεις το λινκ με την εικόνα που ΄χει ο πολύς κόσμος ως σχήμα στο μυαλό του. Ε, αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που διαθέτει το νέο 5άρι. Θυμίζει έντονα το αρχετυπικό Renault 5, εκείνο που θυμόμαστε στης πόλης τα στενά, εκείνο που στο τιμόνι του είχαν βρεθεί από την Τζοάνα Λάμλεϊ μέχρι τον πλέιμποϊ της Φόρμουλα 1, τον Τζέιμς Χαντ.

Αλλά και εκείνο που ειδικά στη γρήγορη έκδοση 5 GT -με το τούρμπο, τις επιδόσεις και ένα στήσιμο που γονάτιζε τον ανταγωνισμό στους αγώνες- φρόντισε τη νεανική μας ψυχή ανεξίτηλα να τη θωπεύσει. Δίνω ένα νεφρό για ένα τέτοιο σε καλή κατάσταση. Άλλωστε, για αυτό ο Θεός μάς έδωσε δύο.

Να ‘μαστε λοιπόν μπροστά στην αναβίωση του Renault 5 που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες ως κόνσπετ. Δεν έχει βγει ακόμη στην παραγωγή, αλλά κοντός ψαλμός αλληλούια. Εκτιμάται πως σε τρία χρόνια οι Γάλλοι θα το ‘χουν έτοιμο. Προς το παρόν, κερδίζει δημοσιεύσεις, εισπράττει τη διάδραση στα κοινωνικά δίκτυα και λειτουργεί ως βαρόμετρο ενδιαφέροντος. Έτσι γίνεται συνήθως με τα κόνσεπτ. Όλη η συγκυρία φαίνεται να το ευνοεί. Η Renault είναι σε φάση αλλαγής 180 μοιρών όσον αφορά τη στρατηγική της, έχει δύσκολα οικονομικά που καλείται να αντιστρέψει αλλά και μία νέα προσέγγιση στα αυτοκινητικά πράγματα.

Ενδεικτικό είναι πως οι Γάλλοι κάνουν το λογοπαίγνιο ‘’Renaulution’’, ακροβατώντα λεκτικά με το ‘’revolution’’. Ναι, συντελείται μια ηλεκτρική επανάσταση στα πράγματα και το να έχεις στη φαρέτρα σου ένα σχήμα που ξυπνάει μνήμες και, κυρίως, συναισθήματα είναι η πιο σίγουρη συνταγή για να συναντηθείς με την επιτυχία. Το ξέρουν και οι «απέναντι».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News