Πώς λέμε ρυζογκοφρέτες; Τώρα έχουμε και τα ρυζομωρά… που δεν κλαίνε και κυρίως δεν μυρίζουν (!). Τι είναι; Εορταστικές συσκευασίες με ρύζι, που ζυγίζουν όσο και το νεογέννητο μωρό, το οποίο οι συγγενείς του δεν μπορούν να αγκαλιάσουν, ας όψεται η πανδημία. Οι Ιάπωνες, όμως, είναι ευφάνταστοι και βρίσκουν για όλα μια λύση.
Οι εορταστικές σακούλες με το ρύζι προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία σχεδίων. Μερικές, μάλιστα, έχουν το σχήμα του μωρού, που είναι τυλιγμένο σε κουβερτούλα, προσφέροντας ένα υποκατάστατο στη γιαγιά, τον παππού και τη θεία, που λαχταρούν να το αγκαλιάσουν. Παίρνουν λοιπόν την προσωποποιημένη τσαντούλα στην αγκαλιά τους, που έχει και την εικόνα του μωρού τυπωμένη στην μπροστινή πλευρά, και αισθάνονται σαν να αγκαλιάζουν το νέο μέλος της οικογένειας (λέμε τώρα).
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, η ποσότητα του ρυζιού, που περιέχεται στη συσκευασία, αντιστοιχεί στο βάρος του βρέφους κατά τη γέννησή του και η τιμή αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος του μωρού. Ορισμένες εταιρείες χρεώνουν ένα γιεν το γραμμάριο, με το πακέτο των 3,5 κιλών να τιμάται 3.500 γιεν (27 ευρώ).
«Είχα την ιδέα για πρώτη φορά πριν από 14 χρόνια όταν γεννήθηκε ο γιος μου και σκεφτόμουν τι θα μπορούσα να κάνω για τους συγγενείς που ζούσαν μακριά και δεν μπορούσαν να έρθουν να τον δουν. Ετσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε σακούλες με ρύζι, που είχαν το βάρος και το σχήμα του μωρού, έτσι ώστε να μπορούν να τις κρατάνε οι συγγενείς και να νιώθουν τη γλύκα του», είπε στον Γκάβιν Μπλερ, ανταποκριτή του Guardian στο Τόκιο, ο Ναρούο Ονο, ιδιοκτήτης του καταστήματος ρυζιού Kome no Zoto Yosimiya, στην πόλη Κιτακγιουσού κοντά στη Φουκουόκα.
Ενας πελάτης είδε μία από τις σακούλες με τη φωτογραφία του γιου του Ναρούο Ονο στο κατάστημα της εταιρείας και παρατήρησε πόσο γλυκιά και ενδιαφέρουσα ιδέα ήταν. Ο Ονο σκέφτηκε τότε ότι θα μπορούσε να υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον και άρχισε να παράγει προσωποιημένες συσκευασίες για πελάτες, παίρνοντας σταδιακά παραγγελίες από όλη την Ιαπωνία.
Μάλιστα έχει επεκτείνει τη γκάμα των προϊόντων του, η οποία πλέον περιλαμβάνει και γιορτινές συσκευασίες ρυζιού με θέμα τον γάμο: «Στην περίπτωση των γαμήλιων εορταστικών προϊόντων, η νύφη και ο γαμπρός τα δίνουν στους γονείς τους με τις μωρουδιακές φωτογραφίες τους θέλοντας να δείξουν την ευγνωμοσύνη τους για τη γέννησή τους», λέει ο Ονο.
Αποτέλεσμα: Οι γαμήλιες συσκευσίες ρυζιού έχουν καταλήξει να είναι ακόμη πιο δημοφιλείς από αυτές με τα νεογέννητα… Η ζήτησ, μάλιστα, όπως ήταν αναμενόμενο, αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αφού «οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν για να παρευρεθούν σε γαμήλιες τελετές», πρόσθεσε ο εφευρετικό Ιάπωνας επιχειρηματίας.
Η ανάπτυξη της γαμήλιας πλευράς της επιχείρησης βοήθησε να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος της πτώσης των γεννήσεων στην Ιαπωνία, αν και επίσης λιγότεροι άνθρωποι παντρεύονται κάθε χρόνο.
Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας μειώθηκε πάνω από 480.000 από τα 126,65 εκατομμύρια που ήταν πέρσι, γράφει ο Μπλερ. Οι αυστηροί ταξιδιωτικοί περιορισμοί, εξάλλου, μείωσαν τον αριθμό των ατόμων που μετακινούνται στη χώρα από το εξωτερικό, επιδεινώνοντας τη μείωση που προκαλείται από τις μακροπρόθεσμες δημογραφικές τάσεις.
Ο αριθμός των νεογέννητων μειώθηκε στο ιστορικό χαμηλό των 843.321 το 2020, ενώ μειώνεται κάθε χρόνο από το 1989 που γεννήθηκαν σχεδόν 1,25 εκατ. μωρά. Από τους 47 νομούς της Ιαπωνίας, μόνο το Τόκιο και οι τρεις γύρω περιοχές, μαζί με το νησί της Οκινάουα, ανέφεραν αύξηση του πληθυσμού πέρυσι.
Ομοίως, οι γάμοι μειώθηκαν στο μεταπολεμικό χαμηλό των 525.490, έναντι άνω του ενός εκατομμυρίου στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News