877
Από αριστερά και δεξιόστροφα: η ηθοποιός Τζέσικα Τσαστέιν, ο Ντράγκι μαζί με τον Μακρόν και τον Σουλτς, ο Μπόνο με τον Edge των U2 και ο Μπόρις Τζόνσον χρησιμοποίησαν το ειδικό τρένο των Ουκρανικών Σιδηροδρόμων | Укрзалізниця - Ukrzaliznytsia/ Facebook

«Rail Force One», το ουκρανικό τρένο που δεν… σφυρίζει

Protagon Team Protagon Team 5 Μαρτίου 2023, 20:48
Από αριστερά και δεξιόστροφα: η ηθοποιός Τζέσικα Τσαστέιν, ο Ντράγκι μαζί με τον Μακρόν και τον Σουλτς, ο Μπόνο με τον Edge των U2 και ο Μπόρις Τζόνσον χρησιμοποίησαν το ειδικό τρένο των Ουκρανικών Σιδηροδρόμων
|Укрзалізниця - Ukrzaliznytsia/ Facebook

«Rail Force One», το ουκρανικό τρένο που δεν… σφυρίζει

Protagon Team Protagon Team 5 Μαρτίου 2023, 20:48

Ο Αλεξάντερ Καμίσιν, επικεφαλής της εταιρείας Ukrzaliznytsia, των ουκρανικών σιδηροδρόμων, δεν κοιμάται έτσι κι αλλιώς πολλές ώρες. Το βράδυ εκείνου του Σαββάτου, όμως, όταν ο Τζο Μπάιντεν ταξίδευε από την Πολωνία προς το Κίεβο επί 10 ώρες, στο συρμό που πλέον είναι γνωστός ως «Rail Force One», δεν κοιμήθηκε καθόλου.

Ο Καμίσιν ήταν μέρος της μυστικής επιχείρησης που έφερε τον αμερικανό Πρόεδρο στο Κίεβο και ο ίδιος βρισκόταν στο κέντρο επιχειρήσεων παρακολουθώντας την πορεία του τρένου.

Τον περασμένο χρόνο, ο Καμίσιν και η ομάδα του έχουν φέρει ηγέτες, διάσημους ανθρώπους και διπλωματικές αποστολές στην Ουκρανία, μέσω του προγράμματος «Σιδηρά Διπλωματία». «Η ασφάλεια είναι το παν», λέει στον Guardian σε μια συνέντευξη που έγινε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Κιέβου. «Δεν είχαμε ποτέ ούτε μια διαρροή. Δεν υπήρξαν ποτέ φωτογραφίες των επιβατών μας εν αγνοία τους. Η διακριτικότητα γίνεται απόλυτα σεβαστή. Δεν είναι πια πρόκληση για μας, είναι η καθημερινή μας δουλειά. Σκέψου τώρα… Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ ήρθε σε μια εμπόλεμη χώρα με τρένο.

Ο Αλεξάντερ Καμίσιν υποδέχεται την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

»Η πρόκληση είναι να περιποιηθούμε σωστά τους επιβάτες αυτούς και τις αποστολές, διότι περνούν περισσότερη ώρα στο τρένο απ’ ό,τι στο Κίεβο. Ο Μπάιντεν πέρασε 20 ώρες στο τρένο και 4 ώρες στο Κίεβο. Όλοι ξέρουν ότι οι Ουκρανοί είναι γενναίοι. Θέλουμε όμως να ξέρει ο κόσμος ότι είμαστε και φιλόξενοι», εξηγεί ο επικεφαλής των Ουκρανικών Σιδηροδρόμων.

Ο Καμίσιν έγραψε στο Twitter ότι δεν θυμάται «πώς φτάσαμε από τη βεβαιότητα του Πούτιν ότι θα πάρει σε τρεις ημέρες το Κίεβο στον Πρόεδρο Μπάιντεν να περπατάει με τον Πρόεδρο Ζελένσκι στο Κίεβο την 362η μέρα του πολέμου». Για την επίσκεψη αυτή, πάντως, οι προετοιμασίες ξεκίνησαν μόλις λίγες εβδομάδες νωρίτερα.

Το διπλωματικό πρωτόκολλο του «Rail Force One» περιλαμβάνει και δόσεις διακριτικού χιούμορ. Οταν ο γερμανός Καγκελάριος Ολαφ Σολτς χρησιμοποίησε το τρένο, οι Ουκρανοί έβαλαν ένα βάζο με ίριδες στο βαγόνι, εκτιμώντας την πρόσφατη συμφωνία του Βερολίνου να δώσει στη χώρα τα αντιαεροπορικά συστήματα Iris-T.

Ο Καμίσιν είναι φειδωλός στις αποκαλύψεις για το ταξίδι του Μπάιντεν. Παρότι η Μόσχα είχε ενημερωθεί λίγο πριν την επίσκεψη, έγιναν τεράστιες προσπάθειες για να μην διαρρεύσει η πληροφορία νωρίτερα και να μην αποκαλυφθεί ποιος θα ήταν ο επιβάτης της ειδικά διαμορφωμένης για την περίσταση αμαξοστοιχίας.

Ο πρόεδρος  Μπάιντεν μέσα στο «Rail Force One» λίγο πριν την συνάντηση του με τον Ζελένσκι (Evan Vucci/Pool via REUTERS)
Τα τρένα αργούν, αλλά δεν σταματούν ποτέ

Η επίσκεψη του Μπάιντεν, όμως, κατέδειξε και κάτι άλλο: τη σημασία του σιδηροδρομικού δικτύου για τη χώρα, η οποία εδώ και ένα χρόνο είναι προσβάσιμη μόνο με τρένο ή αυτοκίνητο.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έρχονται στο Κίεβο, ηγέτες χωρών, διπλωμάτες ή μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων, φτάνουν από την ίδια οδό, συνήθως με το αργό νυχτερινό τρένο που αγκομαχά, χωρίς φωταψίες και συριγμούς, στα 600 χιλιόμετρα από την Πολωνία.

Η γραμμή χρησιμοποιήθηκε πρώτα από τους πρωθυπουργούς της Πολωνίας, της Σλοβενίας και της Δημοκρατίας της Τσεχίας, τον περασμένο Μάρτιο, λίγες εβδομάδες αφότου είχε αρχίσει ο πόλεμος. Σύτντομα ακολούθησαν ο τότε πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον και η Ούρσουλα βαν ντερ Λάιεν, αλλά και ο Σον Πεν και ο Μπόνο των U2.

Τα ίδια τρένα, στο ξεκίνημα του πολέμου απομάκρυναν χιλιάδες οικογένειες που ήθελαν να φύγουν από το Κίεβο. Τώρα είναι κομβικής σημασίας στο να κρατούν την Ουκρανία συνδεδεμένη με τον έξω κόσμο, καθώς τα αεροδρόμια της χώρας είναι κλειστά.

Περισσότεροι από 4 εκατομμύρια άνθρωποι απομακρύνθηκαν με τα τρένα. Από αυτούς 600.000 μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό και 2.500 τραυματίες μεταφέρθηκαν σε ασφαλές μέρος με νοσοκομειακά τρένα

Οι ρωσικές αεροπορικές επιθέσεις έχουν χτυπήσει σταθμούς, όπως αυτόν στο Κραματόρσκ, αλλά και τους ηλεκτρικούς υποσταθμούς που παρέχουν ενέργεια στο δίκτυο.

Παρόλα αυτά η ομάδα του Καμίσιν κρατάει το δίκτυο σε λειτουργία και τα τρένα στα δρομολόγιά τους, με ελάχιστες καθυστερήσεις.

Οι αριθμοί για το 2022 διηγούνται την ιστορία πολύ εύγλωττα.

Περισσότεροι από 4 εκατομμύρια άνθρωποι απομακρύνθηκαν με τα τρένα, ανάμεσά τους και 1 εκατομμύριο παιδιά, χωρίς καμία απώλεια. Από αυτούς 600.000 μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό και 2.500 τραυματίες σε ασφαλές μέρος με νοσοκομειακά τρένα.

Στρατολογήθηκαν περίπου 10.000 εργαζόμενοι στο σιδηροδρομικό δίκτυο και πυροσβεστικά τρένα κινητοποιήθηκαν 300 φορές μετά από ρωσικές επιθέσεις. Οι σιδηρόδρομοι έχασαν 353 από τους ανθρώπους τους στις συγκρούσεις και τους βομβαρδισμούς.

«Ολοι ξέρουν ότι οι Ουκρανοί είναι γενναίοι. Θέλουμε όμως να ξέρει ο κόσμος ότι είμαστε και φιλόξενοι» λέει ο Αλεξάντερ Καμίσιν

Παρότι τα τρένα ταξιδεύουν πιο αργά από την εποχή προ του πολέμου, προκειμένου οι οδηγοί να μπορούν να ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά στις απειλές, ένα έξυπνο σύστημα επιτρέπει στο δίκτυο να συνεχίζει να λειτουργεί ακόμη και όταν πέφτει το ρεύμα, όπως αναφέρει ο Guardian:

Παλιές ατμομηχανές που κινούνται με πετρέλαιο, έχουν διασκορπιστεί σε όλη τη χώρα και σπεύδουν να μετακινήσουν τα ηλεκτρικά τρένα όταν αυτά σταματούν λόγω της διακοπής του ρεύματος.

«Έχουμε τη λύση για τις διακοπές ρεύματος από τους βομβαρδισμούς», λέει ο Καμίσιν. «Στέλνουμε τις ντιζελομηχανές και παίρνουν τα ηλεκτρικά τρένα. Τις έχουμε τποθετήσει στα σωστά σημεία. Δεν έχουμε ακυρώσει ούτε ένα δρομολόγιο», καταλήγει ο ίδιος. «Ακόμη και με καθυστέρηση οι άνθρωποι ξέρουν ότι θα φτάσουν στον προοροσμό τους».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...