Πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ έδειξε ότι το 84% των marketers μέσα στον χρόνο έχουν προγραμματίσει τουλάχιστον από μία διαφημιστική εκστρατεία διαμέσου ενός influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτός είναι ο νέος τρόπος να διαφημιστείς. Ξεχάστε τις εφημερίδες, τα περιοδικά, την τηλεόραση. Το μεγάλο παιχνίδι πλέον παίζεται στο Instagram, στο Facebook και στο Twitter.
Το πράγμα είναι απλό: παρακολουθούμε τηλεόραση ή κάνουμε ζάπινγκ. Οι διαφημίσεις μας χτυπάνε ανελέητα. Τις ακούμε σαν θορυβώδες χαλί ήχου. Τι κάνουμε συνήθως όταν συμβαίνει αυτό;
Παίρνουμε στο χέρι το κινητό μας και κάνουμε σκρολ στο Instagram, για παράδειγμα. Εκεί τι βλέπουμε; Διάφορα άτομα που ακολουθούμε, να μας γνωστοποιούν τι τους αρέσει, με ποιον τρόπο το απολαμβάνουν, πού το απολαμβάνουν κ.α.. Αυτά τα άτομα εμμέσως διαφημίζουν κάτι. Και πληρώνονται ακριβά γι’ αυτό.
Influencer No 1: Τέιλορ Σουίφτ
Όταν για παράδειγμα η Κάιλι Τζένερ φωτογραφίζεται με τζιν παντελόνι και γράφει στη λεζάντα της αναρτησής της στο Instagram «I love my Fashion Nova jeans», τότε μας περνάει ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα. Μας λέει πως για να νιώσουμε κι εμείς σταρ δεν χρειάζεται να ξοδέψουμε μια περιουσία για ένα ακριβό τζιν. Το Fashion Nova είναι εδώ και μπορούμε να το αποκτήσουμε με 45 ευρώ. Η φωτογραφία της Καρντάσιαν με το τζιν Fashion Nova συγκέντρωσε 2,2 εκατ. likes.
Το πιο πάνω είναι αυτό για το οποίο θέλουν να πληρώνουν τώρα τα μεγάλα ποσά οι διαφημιζόμενοι. Οι μάρκες δεν επιθυμούν την απλή έκθεση τώρα.
Influencer No 2: Μπιγιονσέ
Θέλουν καθαρούς αριθμούς και μεγάλες υποσχέσεις ως προς τις «εντυπώσεις». Αυτό είναι το 50% του αποτελεσματικού μάρκετινγκ σήμερα.
Το άλλο 50% είναι η «σύνδεση» με έναν influencer. Με αυτόν ο οποίος θα οδηγήσει το προϊόν μέσω της εικόνας που θα αναρτήσει κατευθείαν στο επιθυμητό καταναλωτικό κοινό. Σε εκείνο που ήδη ενδιαφέρεται για ό,τι λανσάρει ο influencer που ακολουθεί και που είναι θετικό στο να προσέξει τι είναι αυτό που του προτείνει ο influencer του.
Influencer No 3: Κιμ Καρντάσιαν
Αυτός ο influencer μπορεί να είναι μια διασημότητα με εκατομμύρια ακολούθους, οπότε τα λεφτά που θα πληρώσει η εταιρεία για την ανάρτηση θα είναι πολλά. Οι τιμές κινούνται περίπου ως εξής: 500 ευρώ ανά ανάρτηση για τον influencer με 50.000 ακολούθους. Και 20.000 για τον influencer με ακολούθους ως 6 εκατομύρια. Αρα ακόμα και μικρές εταιρείες, οι οποίες κανονικά δεν θα διέθεταν προϋπολογισμό για διαφήμιση, βάζουν στην άκρη οπωσδήποτε μερικά πενταροδεκάρικα για τους influencers…
Influencer No 4: Κριστιάνο Ρονάλντο
A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on
Τους influencers τους συναντάμε στις κεντρικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης: στο Facebook, στο Twitter, στο Instagram και στο Snapchat. Και αυτοί είναι τα παιδιά-θαύματα των μοντέρνων καιρών. Μιλάμε όμως για πραγματικά παιδιά-θαύματα. Που είναι έφηβοι ή λίγο μεγαλύτεροι και που χειρίζονται ολοένα και με σοφότερο τρόπο το πώς θα προβάλλουν το προϊόν που πρέπει να διαφημίσουν δίχως να φαίνονται «πουλημένοι».
Influencer No 5: Κένταλ Τζένερ
Στην πραγματικότητα οι influencers συνεργάζονται απευθείας με τις εταιρείες και δημιουργούν τις δικές τους διαφημιστικές εκστρατείες για τα προϊόντα που καλούνται να προβάλουν. Οι δε εταιρείες τους ακολουθούν πιστά. Δεν παρεμβαίνουν, δεν ζητάνε υπερβολές, δέχονται την κάθε πρόταση δίχως προέγκριση, απόρριψη κτλ. Πράγμα ανήκουστο για τις εποχές που διοχέτευαν τη διαφήμισή τους στις εφημερίδες, τα περιοδικά και την τηλεόραση και είχαν φτάσει στο σημείο να απαιτούν μέχρι και αλλαγή περιεχομένου και προγράμματος προκειμένου να διαφημιστούν.
Influencer No 6: Λίο Μέσι
Ποιος είναι ο λόγος που παραμένουν τώρα τόσο δεκτικοί οι διαφημιζόμενοι απέναντι στους influencers; Επειδή όλοι ξέρουν (και ο influencer και οι εταιρίες) πως αν το κοινό αντιληφθεί τη διαφήμιση θα ξεγράψει τον influencer και θα πάψει να τον ακολουθεί – αυτό λοιπόν κανείς δεν το θέλει.
Influencer No 7: Σελένα Γκόμεζ
Από την άλλη ο influencer είναι απαραίτητος για έναν ακόμη λόγο. Είναι η μόνη σίγουρη οδός για να περάσει η διαφήμιση στον χρήστη. Ερευνα έδειξε πρόσφατα πως το 47% των διαδικτυακών καταναλωτών χρησιμοποιεί ad blockers για να μην βομβαρδίζεται από τις διαφημίσεις όταν σερφάρει στο ίντερνετ. Μόνο τους influencers προσέχει, οπότε οι διαφημιζόμενοι μόνο μέσω αυτών μπορούν εισχωρήσουν με σιγουριά στη διαδικτυακή κοινότητα.
Influencer No 8: Αριάνα Γκράντε
A post shared by Ariana Grande (@arianagrande) on
Μ΄αυτά και μ΄εκείνα λοιπόν, το 2017 από ολόκληρο τον κλάδο της διαφήμισης, την πιο δυναμική αύξηση παρουσιάζει το influencing μάρκετινγκ. Σύμφωνα δε με τις μετρήσεις, αναμένεται ως το 2019, μόνο στο Instagram και μόνο στις ΗΠΑ να διοχετευθούν προς αυτή την κατεύθυνση περί τα 2,3 δισεκ. δολάρια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News