478
Μόνο σε μπλε, μόνο δίθυρο, μόνο με πρησμένα φτερά, μόνο με μοτέρ 2,2 λίτρων. Οι φήμες λένε πως το 22Β ξεπερνούσε τους 300 ίππους |

Πωλείται το προσωπικό Subaru Impreza 22B του Κόλιν Μακρέι

Μόνο σε μπλε, μόνο δίθυρο, μόνο με πρησμένα φτερά, μόνο με μοτέρ 2,2 λίτρων. Οι φήμες λένε πως το 22Β ξεπερνούσε τους 300 ίππους
|

Πωλείται το προσωπικό Subaru Impreza 22B του Κόλιν Μακρέι

Οταν η Subaru, τότε, στις δόξες της, ήταν πρώτο όνομα στο motorsport και έβγαλε την έκδοση 22B, όλοι πόθησαν ένα τέτοιο Impeza. Ωστόσο, η ζήτηση ήταν μεγάλη και η προσφορά λίγη, μόλις 400 αντίτυπα φτιάχτηκαν. Συν επιπλέον 22 που αποφασίστηκαν τελευταία στιγμή, καθώς με την ανακοίνωση ακολούθησε πανικός. Ως συνήθως, όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε.

Το Subaru Impreza STi 22B, όπως είναι το πλήρες ονοματεπώνυμό του, είχε κατασκευαστεί ως η απόλυτη έκδοση δρόμου για το υπέροχο ιαπωνικό δείγμα μιας άλλης εποχής, η οποία πλέον κείται μακράν. Το 22B ξεχώριζε με τη μία –και άσχετος να ήσουν– καθώς, σε αντίθεση με όλα τα Impreza, τόσο τα προγενέστερα όσο και τα μεγανέστερα αυτού, ήταν δίθυρο, σε συνδυασμό με αυτούς τους χαρακτηριστικούς πρησμένους θόλους.

Από στυλιστική άποψη παρέπεμπε σε εκείνο το αγωνιστικό όπλο που οδηγούσε ο τεράστιος Κόλιν Μακρέι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ραλί. Για πέντε συναπτά έτη έτρεχε ο Σκωτσέζος με την ομάδα της Subaru και το 1995, ο θεαματικότερος οδηγός της γενιάς του είχε, επιτέλους, τη χαρά να γευτεί τη σαμπάνια του παγκόσμιου τίτλου, του μόνου που έχει καταγραφεί στο μακρύ παλμαρέ του.

Πιο συλλεκτικό, πεθαίνεις. Η ένδειξη «000/4000» φανερώνει πως αυτό εδώ είναι το πρώτο Impreza 22B σε έκδοση δρόμου. Επάνω αριστερά ο αδικοχαμένος Κόλιν Μακρέι

Τρία χρόνια αργότερα, το 1998, για να γιορτάσει η Subaru τα 40 χρόνια ιστορίας της καθώς και τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών που είχε πάρει σβάρνα το 1996 και το 1997, αποφάσισε να βγάλει το Impreza 22B. Αυτή τη φορά με τον δίλιτρο μπόξερ κινητήρα να έχει χωρητικότητα 2,2 λίτρων, σφυρήλατα πιστόνια, κλασικά 5άρι κιβώτιο και, κλασικά και διά νόμου, τετρακίνηση.

Ε, τι πιο λογικό, το πρώτο δείγμα, το πρωτότοκο 22Β, να δοθεί στον άνθρωπο που συνδέθηκε όσο κανείς άλλος από τους μετέπειτα οδηγούς της Subaru, τον μεγάλο Κόλιν Μακρέι. Γι’ αυτό και, αν παρατηρήσετε σε κάποια από τις φωτογραφίες, στο σχετικό ταμπελάκι με τον αύξοντα αριθμό στην κονσόλα του αυτοκινήτου, εκεί όπου πιστοποιείται η γνησιότητά του, το συγκεκριμένο γράφει «000/400». Είναι το πρωτότυπο –ένα από τα μόλις τρία– 22Β. Πιο σπάνιο δεν γίνεται, πιο ποθητό Impreza 22B… δύσκολα.

Το Impeza 22B, που δόθηκε το 1998 στον θρύλο του WRC, τον αδικοχαμένο Κόλιν Μακρέι, βγαίνει στο «σφυρί». Κύριοι, τα ρέστα σας (Motorsport Auctions)

Στην κηδεία του πρόωρα χαμένου Μακρέι, εκείνου του τύπου που έκανε τα απίστευτα στις ειδικές διαδρομές και «έφυγε» άδοξα και νωρίς, στα 39 του χρόνια, από πτώση σε μια συνηθισμένη για εκείνον βόλτα με ελικόπτερο, υπήρξε ένα ολόκληρο κομβόι από Subaru Impreza. Ομως κανένα δεν ήταν σαν το προσωπικό του. Ή μπορεί και να ήταν, όταν το κατείχε ο τότε ιδιοκτήτης του. Για την ιστορία, πλέον οι τιμές στα Impreza 22B έχουν ξεφύγει – άνω των 400.000 δολαρίων. Φαντάσου πού θα φτάσει το προσωπικό 22Β του Μακρέι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...