Πωλείται το FIAT Panda του Ανιέλι: Μικρό και τόσo cult
Πωλείται το FIAT Panda του Ανιέλι: Μικρό και τόσo cult
Επιχειρηματίες, CEO και ιδιοκτήτες αυτοκινητοβιομηχανιών πέρασαν πολλοί. Κανείς όμως από αυτούς δεν συμπύκωνε στον ρόλο του βιομηχανικού ηγέτη μιας ολόκληρης χώρας τόσο στυλ, επιρροή και class quality. Ο Ανιέλι ήταν επί δεκαετίες το αρρενωπό αρχέτυπο, ο αιώνιος πλέιμποι, ο ενθουσιώδης βενζινοαίματος και, ταυτόχρονα, ο επικεφαλής μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, της Fabbrica Italiana Automobili di Torino, FIAT, που είχε τόσο ρυθμιστική θέση στα ιταλικά πράγματα όσο ο πάπας στο Βατικανό.
Οταν είσαι λοιπόν ο Τζιοβάνι «Τζιάνι» Ανιέλι, μπορείς να έχεις ό,τι θελήσεις. Για παράδειγμα, μπορείς να παραγγέλνεις στους μηχανικούς και σχεδιαστές σου να σου φτιάχνουν ένα και μόνο «κομμάτι», όπως ακριβώς το γουστάρεις.

Ετσι ο Ανιέλι παρήγγειλε κάποτε την «ανοιχτή» Lancia Delta Integrale ή την τριθέσια Ferrari 365 P Berlinetta Speciale. Παράλληλα με τέτοιες μοναδικές κατασκευές, ο Ανιέλι ασχολήθηκε επίσης με τα σεμνά και ταπεινά του γκρούπο.
Ηταν εκείνος ο τύπος ανθρώπου που από την έδρα της FIAT, το Τορίνο, απογείωνε το ελικόπτερό του και πεταγόταν μέχρι τις ελβετικές Άλπεις για να βρει την παρέα του τζετ-σετ. Μη φανταστείτε ότι τον περίμενε καμιά ιταλική λιμουζίνα της εποχής ή καμιά Ferrari.
Ηταν το ασημί Panda που βλέπετε. Το τετρακίνητο, το πιο cult μικρό 4×4 της εποχής, αυτό με το οποίο γυρνοβολούσε από το αεροδρόμιο Σαμεντάν, πέντε χιλιόμετρα από το Σεν Μόριτς, μέχρι το σαλέ του.
Το FIAT Panda, λιλιπούτειο, ελαφρύ, ικανό και ειδικά ως τετρακίνητο ήταν ένα αδάμαστο «αγριοκάτσικο», χάρη στη συνεργασία που είχαν κάνει τότε οι Ιταλοί με τους Αυστριακούς της Steyr. Ισως τη θυμάστε από τα ομώνυμα φορτηγά. Ό,τι πρέπει για ανήσυχους τύπους που δεν πολυνοιάζονται για χλίδες και ανέσεις. Και ο Ανιέλι, εξαιρετικά χορτάτος από όλα τα εφήμερα της γης, δεν είχε πρόβλημα και με ένα τέτοιο.
Το συγκεκριμένο
Το Panda που βλέπετε (με αριθμό σασί ZFA141A0005751638) διατηρήθηκε στη συλλογή του Ανιέλι για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, από το 1986 μέχρι το 2001, δηλαδή δύο μόλις χρόνια πριν αποχωρήσει από τον μάταιο τούτο κόσμο. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε μία ολική αποκατάσταση του αυτοκινήτου βάσει των αρχικών προδιαγραφών, έχει διανύσει 119.769 χιλιόμετρα και κάτω από το καπό βρίσκεται ο μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρας που εξόπλιζε την πρώτη γενιά του μοντέλου, αυτός των 1.108 κ.εκ.

Σίγουρα πάντως, όπως υποστηρίζει ο οίκος Sotheby’s, που δημοπρατεί το Panda του Ανιέλι, πρόκειται για το καλύτερο δείγμα που κυκλοφορεί προς πώληση. Η τιμή πώλησης εκτιμάται πως θα κινηθεί μεταξύ των €20.000 και €40.000.
Μαζί με το Panda δημοπραττούνται ακόμα δύο ξεχωριστά αυτοκίνητα από την προσωπική συλλογή του Ανιέλι. Το εμβληματικό FIAT 130 Familiare που είχε γίνει ειδική παραγγελία για τον Ανιέλι και εκείνος το χρησιμοποιούσε για έντεκα χρόνια και μία Lancia Thema Familiare (φωτό κάτω), κατασκευασμένη από τον οίκο Zagato, την οποία ο πατριάρχης της Fiat κράτησε για δύο χρόνια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Πωλείται το FIAT Panda του Ανιέλι: Μικρό και τόσo cult
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.