637
Το P25 κουβαλάει πάνω του την αφρόκρεμα της σημερινής μηχανολογίας, αγωνιστικά γονίδια και ένα αμάξωμα που έχει προκαλέσει βαρύ κόλλημα. Κόστος; Κάτι περισσότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ | Prodrive

Prodrive P25: Η συνταγή για να αναβιώσεις εντέχνως ένα θρύλο

Το P25 κουβαλάει πάνω του την αφρόκρεμα της σημερινής μηχανολογίας, αγωνιστικά γονίδια και ένα αμάξωμα που έχει προκαλέσει βαρύ κόλλημα. Κόστος; Κάτι περισσότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ
|Prodrive

Prodrive P25: Η συνταγή για να αναβιώσεις εντέχνως ένα θρύλο

Tελείως cult περίπτωση. Στο αυτοκινητικό hall of fame της τελευταίας τριακονταετίας, το πρησμένο από αναβολικά Subaru P22 έχει τη δική του, άξια θέση. Και τώρα, η βρετανική Prodrive του δαιμόνιου και με πολλά ένσημα στο motorsport Ντέιβ Ρίτσαρντς, αναλαμβάνει τον ρόλο να υπενθυμίσει τον εμβληματικό χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που σημάδεψε δρόμους και σκονισμένες ειδικές διαδρομές. Δεν είναι κάποια αναπαλαίωση ενός παλιού μεταχειρισμένου, αλλά τελείως καινούργια αυτοκίνητα που, αυτή τη φορά, χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και τα υλικά τού σήμερα, αποκαλύπτει το πώς φαντάζονται το P22 της σημερινής μέρας. Που, λόγω χρονικής επετείου, μετονομάζεται σε P25.

Αντίστοιχα, θα παραχθούν μόλις 25 μονάδες. Χρησιμοποιώντας ένα αυθεντικό δίθυρο σασί από εκείνα τα χαρισματικά WRX στον πυρήνα τους, αυτό είναι το ίδιο πλαίσιο που χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο Impreza WRC. Τώρα, ωστόσο, με ακόμα πιο μειωμένο βάρος, πιο ισχυρό κινητήρα και βελτιωμένη δυναμική. Η αφορμή που θέλουν εύποροι πιστοί να τσεκάρουν τον τραπεζικό λογαριασμό τους; Στάνταρ άσος.

Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος σημαίνει ότι το P25 ζυγίζει λιγότερο από 1.200 κιλά. Ο κινητήρας βασίζεται στο πιο πρόσφατο μπλοκ των 2,5 λίτρων της Subaru, αλλά έχει ανασχεδιαστεί πλήρως από την ομάδα της Prodrive με ειδικά «σωθικά». Πλέον, η χρήση της τελευταίας γενιάς του κινητήρα, εκείνου του τόσο ιδιαίτερου τετρακύλινδρου «boxer», παράγει περισσότερους από 400 ίππους και 600 Nm ροπής, σε συνδυασμό με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που παρέχει αλλαγές ταχυτήτων σε 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Με τη βίαιη χορηγία του συστήματος εκκίνησης launch control που προέρχεται από το WRC και το αγωνιστικού χαρακτήρα anti-lag (δηλαδή, αυτό που δεν επιτρέπει στις στροφές του κινητήρα να πέφτουν από αλλαγή σε αλλαγή) το P25 εκτελεί τα 0-100 χλμ./ώ. σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.

Το βάρος έχει μειωθεί συνολικά από το αμάξωμα με νέα καπό, οροφή, μαρσπιέ, καθρέπτες, πίσω φτερά τύπου WRC, τους προφυλακτήρες από κάρμπον, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν, προαιρετικά, πανάλαφρα αγωνιστικά καθίσματα και μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός συστήματος μετάδοσης κίνησης που διαθέτει ρυθμιζόμενο ενεργό κεντρικό διαφορικό και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) εμπρός και πίσω.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υψηλής ευκρίνειας ενώ, για όσους επιθυμούν να το οδηγήσουν σε πίστα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από διάφορες χαρτογραφίσεις απόδοσης. Υπάρχει επίσης ένα υδραυλικό χειρόφρενο τύπου «fly-off», το οποίο αποδεσμεύει αυτόματα το κεντρικό διαφορικό και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό ως έξτρα στο τυπικό ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Ενώ η Prodrive εστίασε στην οδηγική εμπειρία, το εσωτερικό έχει επίσης αναβαθμιστεί, αναβιώνοντας ένα αυθεντικό εσωτερικό, όπως ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, χρησιμοποιώντας συνδυασμό από δέρμα, αλκαντάρα και ανθρακονήματα. Το P25 μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, αλλά υπάρχει επίσης η επιλογή αφαίρεσης των πίσω καθισμάτων και τοποθέτησης «μισού» κλωβού ασφαλείας.

Ο Πίτερ Στίβενς, ο οποίος είχε σχεδιάσει το αυθεντικό Impreza WRC του 1997, έχει εμπλακεί ξανά στο P25. Ενώ, ο πρόεδρος της εταιρείας, ο Ρίτσαρντς, δήλωσε αυτές τις μέρες πως «το θρυλικό μπλε Subaru φέρνει μνήμες μιας εξαιρετικής εποχής του παγκοσμίου πρωταθλήματος ραλί και ήταν το Impreza 22B εκείνο που μετέφερε την απόδοση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου στο δρόμο. Το Prodrive P25 αποτίει φόρο τιμής στις ρίζες του και θα υπάρχουν πολύ λίγα αυτοκίνητα που θα μπορούν να το ανταγωνιστούν σε συνθήκες δρόμου. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι πετύχαμε το όραμά μας να δημιουργήσουμε τη δική μας, σύγχρονη εκδοχή του πιο εμβληματικού Impreza που έγινε ποτέ».

Στην επικαιρότητα των ημερών, το πρώτο P25 που χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκίνητο εξέλιξης από την εταιρεία, ετοιμάζεται να κάνει αρκετά ανεβάσματα στο λόφο στο Goodwood Festival of Speed. Πολύς κόσμος θα είναι συντονισμένος στις live μεταδόσεις στο επίσημο κανάλι του, στο YouTube.

Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε, τα 25 αυτοκίνητα παραγωγής θα κατασκευαστούν στα κεντρικά της Prodrive στην νοτιοανατολική Αγγλία με το πρώτο κομμάτι να παραδίδεται στους πελάτες αργότερα, εντός του 2022. Για την ιστορία, θα κοστίζει περί τα €550.000. Προ φόρων…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News