Οταν η ομάδα της Mercedes εμφανίστηκε κατά τη δεύτερη ημέρα των χειμερινών δοκιμών στην Βαρκελώνη με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο οδηγούσε ο Λούις Χάμιλτον, όλοι έσπευσαν καταρχάς να θαυμάσουν την νέα αυτή μηχανική πατέντα. Επειτα αναρωτήθηκαν σχετικά με τη νομιμότητά της.
Η νέα αυτή καινοτομία ονομάζεται Dual Axis System (DAS) και πρόκειται για ένα επαναστατικό σύστημα που ίσως αποτελέσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την γερμανική ομάδα, καθώς βοηθάει το όχημα να διατηρεί ομοιόμορφη κατανομή της θερμότητας στα λάστιχα και σε όλο το πέλμα τους.
Με αυτό τον τρόπο στις ευθείες μειώνεται η θερμοκρασία των ελαστικών ώστε να υπάρχει καλύτερο grip (κράτημα) στις στροφές που ακολουθούν.
Ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που δοκίμασε το νέο αυτό σύστημα αλλαγής σύγκλισης και απόκλισης σε πραγματικό χρόνο ανάλογα αν πρόκειται για ευθεία ή για στροφή.
Η ενσωματωμένη κάμερα του μονοθεσίου της Μερσέντες «συνέλαβε» τον βρετανό πιλότο να τραβάει το τιμόνι στην ευθεία και τότε οι τροχοί να έρχονται σε ελαφρά σύγκλιση ή σε μηδενική τιμή για μηδενικές τριβές και μεγαλύτερη σταθερότητα.
Και, αντίστροφα, ο Χάμιλτον να σπρώχνει το τιμόνι μπροστά και οι τροχοί να έρχονται σε καθεστώς απόκλισης για μεγαλύτερη ευελιξία.
Οι καχύποπτοι φυσικά, αφού πρώτα έκλεισαν το στόμα τους από την δεδομένη έκπληξη, στη συνέχεια αναρωτήθηκαν: είναι νόμιμο όλο αυτό;
Η Μερσέντες ισχυρίζεται πως το σύστημα της – που ασφαλώς αποτελεί ένα σημαντικό «όπλο» στη φαρέτρα της καθώς δίνει μερικά δέκατα πλεονέκτημα στο μονοθέσιο που το χρησιμοποιεί – είναι μηχανικό και σύμφωνο με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές και τους κανονισμούς ασφαλείας.
Στον απόηχο των προφορικών ενστάσεων των άλλων εταιρειών, ο Τζέιμς Άλισον, ο τεχνικός διευθυντής της Mερσέντες, έκανε κάποιες σχετικές δηλώσεις μαζί με τον Χάμιλτον.
Ο βρετανός μηχανικός είπε ότι το DAS είχε παρουσιαστεί εδώ και καιρό στην αρμόδια ομοσπονδία, τη FIA, η οποία είχε δώσει τη συγκατάθεσή της, οπότε δεν είναι κάτι που οι άνθρωποι της ομοσπονδίας βλέπουν για πρώτη φορά και διευκρίνισε ότι σκοπεύουν να το χρησιμοποιήσουν σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος.
Ο Άλισον συμπλήρωσε επίσης ότι το νέο μονοθέσιο έχει πολλές καινοτομίες, απλά δεν είναι όλες εμφανείς, όπως αυτή, που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι.
Ο Χάμιλτον ανέφερε με τη σειρά του ότι δεν τον δυσκόλεψε καθόλου η χρήση του νέου συστήματος και ότι δεν δημιουργεί κανέναν κίνδυνο στον τομέα της ασφάλειας.
Φυσικά κανείς δεν γνωρίζει από τόσο νωρίς και ειδικά πριν καν την έναρξη της επίσημης σεζόν το πόσο μεγάλο πλεονέκτημα θα έχει η Mερσέντες με αυτή την καινοτομία.
Το μόνο σίγουρο πάντως ειναι το ότι προκειμένου να το αντιγράψουν οι υπόλοιπες ομάδες, θα χρειαστούν περισσότερους από έξι μήνες.
Και πάντα με την προϋπόθεση πως θα περάσει όλους τους τελικούς ελέγχους νομιμότητας του συστήματος που θα γίνουν αμέσως πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν, στο Αυστραλιανό Γκραν Πρι, στην Μελβούρνη, το σαββατοκύριακο 13-15 Μαρτίου.
Ήδη πάντως, ένας εξειδικευμένος ιστότοπος της F1, σημειωνει με νόημα πως «το DAS ειναι σύμφωνο με τους κανονισμούς για την σεζόν 2020, αλλά όχι με εκείνους της επόμενης σεζόν, το 2021», οπότε το σίριαλ αυτό θα έχει ακόμη μερικά… επεισόδια να δώσει.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News