668
Tα ατυχήματα με το σύστημα αυτόματου πιλότου αυξάνονται και πληθύνονται από το 2016 και εντεύθεν | electrec

Πόσο ασφαλής είναι τελικά ο «αυτόματος πιλότος»;

Tα ατυχήματα με το σύστημα αυτόματου πιλότου αυξάνονται και πληθύνονται από το 2016 και εντεύθεν
|electrec

Πόσο ασφαλής είναι τελικά ο «αυτόματος πιλότος»;

Τον περασμένο μήνα ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη και πρόεδρος της Tesla, ο Έλον Μασκ, δήλωσε πως για την μακροπρόθεσμη επιτυχία της εταιρείας του είναι απαραίτητο να εισαχθεί η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης σε πλήρη παραγωγή. Λογικό. Το Autopilot, το σύστημα που επιτρέπει να κινηθεί το αυτοκίνητο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού -παρότι προϋποθέτει ο τελευταίος να παραμένει στη θέση του οδηγού- είναι ένα τεράστιο ‘’usp’’, όπως το λένε οι μαρκετίερς. Ένας μοναδικός άσσος στο μανίκι των πωλήσεων, ένα ‘’unique selling point’’. Και σε μια χώρα, όπως η πατρίδα του, με μεγάλες αποστάσεις, ατέλειωτες ευθείες στον ορίζοντα και χαμηλά όρια ταχύτητας που σε κάνουν να βαριέσαι αφόρητα, ένα σύστημα που σε απαλάσσει απ΄την πλήξη της οδήγησης φαίνεται κομμένο και ραμμένο στην κουλτούρα μετακίνησης του μέσου αμερικανού.

Την ίδια στιγμή ο Μασκ προσπαθεί να περάσει στο επόμενο βήμα με τα Tesla, αυτό που θα είναι το πλήρως αυτόνομο σύστημα. Aυτό που ο οδηγός δεν θα έχει να ασχοληθεί με τίποτα περισσότερο απ΄το κινητό του. Ή και τη συνοδό του στο δεξί κάθισμα. Ο στόχος του είναι το Full Self-Driving Systerm, ο πιο αυτόματος απ΄τους αυτόματους πιλότους. Και, όπως συχνά έχει πει, θα είναι έτοιμος τη χρονιά που διανύουμε.

Ομως, πρώτα, ο Μασκ έχει να αντιμετωπίσει δύο βασικά εμπόδια. Το πρώτο είναι ο σκεπτικισμός. Το κατά πόσον, σε πραγματικά ρεαλιστικές συνθήκες, μπορεί ένα τέτοιο σύστημα να ανταποκριθεί στα άπειρα σενάρια που συμβαίνουν στο δρόμο. Το δεύτερο να τη βγάλει ελαφριά (κάτι σαν τον Λιγνάδη;) με τα θύματα ή τους συγγενείς που έχουν ασκήσει αγωγές. Ήδη τριάντα έξι υποθέσεις θανάτων και ατυχημάτων με Tesla διερευνούν οι ομοσπονδιακές Αρχές από το 2016 και εντεύθεν. Και στις περισσότερες απ’ αυτές όλη η κουβέντα γίνεται για τον περιβόητο αυτόματο πιλότο της. Υπάρχει μάλιστα σύνδεσμος στο διαδίκτυο που καταγράφει όλο το βεβαρυμένο ιστορικό.

Ακινητοποιημένα «ρομποταξί» στους δρόμους, πριν λίγες ημέρες, στο Σαν Φρανσίσκο. Τα αυτόνομα οχήματα της General Motors έχασαν τη σύνδεση με το κεντρικό cloud και προκάλεσαν συμφόρηση και χλεύη | Automotive News

Το δε Φερβουάριο που μας πέρασε, η εταιρεία είδε να φτάνει στα γραφεία της μία ακόμα αγωγή που αφορούσε μία σύγκρουση από την οποία έχασε τη ζωή του ένα ζευγάρι. Και εν μέσω θέρους, αυτές τις μέρες, στις 6 Ιουλίου, ένα Tesla S, με δύο επιβάτες, μία 67χρονη γυναίκα και έναν 66χρονο άνδρα, έφυγε κατευθείαν προς έναν υπαίθριο χώρο πάρκινγκ και σφηνώθηκε κάτω από έναν τράκτορα. Νεκροί και οι δύο.

Δε γνωρίζουμε αν το μομέντουμ συμπίπτει αλλά, μαζί με την αποχώρηση του Αντρέι Καρπάθι, του επικεφαλής του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Tesla και πνευματικού πατέρα του Autopilot, ήρθε και το κλείσιμο του κέντρου ερευνών που διατηρεί η εταιρεία στο Σαν Ματέο, στην Καλιφόρνια. Μαζί και κάποιοι διακόσιοι εργαζόμενοι που πήγαν σπίτι τους.

Η Tesla δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσπαθεί να φέρει τον αυτόματο πιλότο με όλα όσα ευαγγελίζεται ο τελευταίος. Πρόσφατα αυτόνομα «ρομποταξί» της General Motors εισέπραξαν τη χλεύη όταν δημιούργησαν μποτιλιάρισμα για πολλές ώρες στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, με την εταιρεία να στέλνει σωρηδόν τεχνολόγους-μηχανικούς της να λύσουν το θέμα. Το πρόβλημα; Είχε χαθεί η σύνδεση με το κεντρικό «σύννεφο», ελληνιστί, cloud. Όπως, επίσης, και μία δοκιμή του αντίστοιχου συστήματος της Apple δεν πήγε όπως ακριβώς αναμενόταν: ένα πρωτότυπο όχημά της ξέφυγε σε μια στροφή και παρά τρίχα δεν χτύπησε κάποιον που έκανε τζόγκινγκ στην άκρη του δρόμου. Θα μπορούσε να λέγεται και Apple trouble – κάνει και ρίμα.

Εχουμε ήδη ξαναγράψει για το πώς η Apple θέλει να μπει στην αυτοκίνηση και οι τελευταίες πληροφορίες λένε πως ετοιμάζει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μια τεχνολογία τύπου Autopilot της Tesla. Όμως, για να υποστηρίξει την ιδέα της καινοτομίας, όπως την υποστηρίζει μέσα από τα έξυπνα κινητά της εδώ και τόσα χρόνια, θέλει να βρεθεί σε θέση να παρουσιάσει ένα τελείως αυτόνομο αυτοκίνητο χωρίς καν τιμόνι ή όλα όσα χειριστήρια ελέγχου ξέρουμε μέχρι σήμερα. Κάτι που θα επαναφέρει, ίσως με επιπλέον σενάρια, το ερώτημα του τίτλου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News