Για τους νεότερους, αυτό ήταν το δεύτερης γενιάς Golf GTi, το λεγόμενο Mk2. Στην εποχή του ήταν το αυτοκίνητο που θέλαμε όλοι. Εντάξει, μαζί με το Peugeot 205 GΤi, που ήταν πιο αιχμηρό, με καλύτερο τιμόνι και περισσότερο «σχολείο» για όσους ήθελαν να εντρυφήσουν στα μύχια της μπροστινής κίνησης. Το Golf, ωστόσο, έχοντας στο μανίκι του τον εμπορικό άσσο από την επιτυχία της πρώτης γενιάς, είχε έρθει για να θερίσει για τα καλά την προσπάθεια της Volkswagen να ταυτιστεί με αυτοκίνητα που χαιρόσουν να οδηγείς. Ναι μεν είχε μεγαλώσει σε διαστάσεις, αλλά δεν είχε γίνει βαρετό.
Είχε εκείνες τις υπέροχες ταπετσαρίες με το σκωτσέζικο καρό, τον εξοπλισμό που οι επιθυμίες της εποχής απαιτούσαν, το κόκκινο διακριτικό σιρίτι, μια γενναία τελική 220 χλμ./ώ., το πεντάρι σαζμάν, τους τροχούς 15 ιντσών (που έφταναν και περίσσευαν για την απαιτούμενη πρόσφυση) και, βέβαια, στην αναβαθμισμένη έκδοσή του, εκείνο το δεκαεξαβάλβιδο διαμάντι των 1,8 λίτρων κάτω από το καπό, με τους 129 ίππους και τον ψεκασμό της Bosch. Στο δε ελληνικό οδόστρωμα; Το Golf GTi, έτσι όπως ήταν φιλικά στημένο και με περίσσιο γκριπ, εύκολα γινόταν ο Δαυίδ που νικούσε τους Γολιάθ των δρόμων. Αντίστοιχα εύκολα γινόσουν ο ήρωας.
Εκτοτε πέρασαν πολλά χρόνια, το Mk2 πάλιωσε, εξελίχθηκε, έγινε ό,τι έγινε – δεν είναι της παρούσης. Αυτό, ωστόσο, που είναι της παρούσης έχει να κάνει με τη χρηματιστηριακή στρατόσφαιρα στην οποία έχουν εκτοξευθεί τα «youngtimers», η κατηγορία εκείνων των αυτοκινήτων, κυρίως από τα ’80s μέχρι τις αρχές του ’00s. Προφανώς, δεν μιλάμε για απλές εκδόσεις, αλλά για τα λεγόμενα «driver’s cars», τα αυτοκίνητα που μας άρεσε να οδηγούμε, οι ειδικές εκδόσεις με προσωπικότητα και σπορ (ή έστω σπορτίφ – έχει διαφορά ο διαχωρισμός των εννοιών) χαρακτήρα.
Για την ιστορία, λοιπόν, αλλά και ως άλλο ένα δείγμα του πόσο ψηλά έχουν φτάσει οι τιμές τους, το Golf GTi που βλέπετε πουλήθηκε πρόσφατα, τέλη Γενάρη ’23, έναντι 87.000 δολαρίων – 80.010 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία του ευρώ, που έχει πάρει τον κατήφορο. Για να έχετε μια εικόνα, με αυτά τα χρήματα παίρνεις Ferrari 360 Modena. Το ποσό ακούγεται εξωφρενικό για ένα hot hatch τριακονταετίας, έστω και αν στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά ένα δείγμα με μόλις 85.000 χλμ. (όπως εμφανίζονται στο οδόμετρο) και, αναμενόμενα, σε εξαιρετική κατάσταση.
Το ιστορικό του εικονιζόμενου, σε αυτό το έντονο «tornado red», λέει ότι αρχικά πουλήθηκε στο Τέξας και στη συνέχεια μετακόμισε στην Ολλανδία, όπου και πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, πριν επιστρέψει σε αμερικανικό έδαφος το 2022.
Η αγγελία αναρτήθηκε στην παγκοσμίως, πλέον, γνωστή πλατφόρμα Bring a Trailer, που συγκεντρώνει ό,τι μπορεί να φανταστεί ο νους του ανθρώπου, από απλού χρήστη μέχρι πυροβολημένου βενζινοαίματου – τα πάντα όλα. Πέρα από το χάζι της υπόθεσης, είναι και ένα καλό δείγμα για το πώς εξελίσσονται οι τιμές σε ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, που όσο η ηλεκτροκίνηση γίνει κανόνας, τόσο θα ανεβαίνουν σε αξία. Μαζί είναι και η επιβεβαίωση πως οι έννοιες καλό, προσεγμένο youngtimer και φθηνό δύσκολα θα συνυπάρχουν στην ίδια πρόταση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News