Το πρότζεκτ είχε μεγαλεπήβολο κωδικό: Project Titan ήταν η ονομασία του τιτανοτεράστιου και άκρως φιλόδοξου εγχειρήματος της Apple. Εκτιμάται ότι περίπου 2.000 άτομα συμμετείχαν στο προσωπικό που εμπλεκόταν στην κατασκευή του.
Ωστόσο, η είδηση του Bloomberg, η οποία επικαλείται εσωτερική πληροφόρηση, αναφέρει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των απασχολουμένων στο Project Titan θα μεταπηδήσουν στις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης. Το αυτοκίνητο της Apple, του οποίου φωτό σε πειραματικό στάδιο γέμιζαν το διαδίκτυο, έφτασε στο λεγόμενο καίριο σημείο «make or brake». Εξ όσων φαίνεται, υπερισχύει το δεύτερο με την Αpple να μεταθέτει, ξανά, το πρόγραμμα για το 2028. Το 2028, είπες; Καλά. Ποιος ζει, ποιος πεθαίνει με την κινεζική επέλαση που διενεργείται εδώ και τώρα στην αυτοκίνηση.
Αυτοί, πάντως, που φαίνεται να είναι ανακουφισμένοι είναι οι επενδυτές της Apple και μάλλον χαίρονται που το δύσκολο ταξίδι του Titan έφτασε επιτέλους στο τέλος του, καθώς οι μετοχές αυξήθηκαν κατά μισό τοις εκατό στη Wall Street μετά την πρόσφατη έκθεση του Bloomberg.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Apple στόχευσε σε μία λιανική τιμή του Titan κάπου κοντά στα 100.000 δολάρια, ενώ υποσχόταν Επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης. Αμ έλα που δεν είναι όλα ρόδινα και απέχουν πολύ από τις δυνατότητες Επιπέδου 4 που υποτίθεται ήθελαν και ήλπιζαν οι μηχανικοί να επιτύχουν στις αρχές του 2014. Αυτές, δηλαδή, που θα επέτρεπαν την πλήρη αυτονομία υπό ορισμένες προϋποθέσεις χωρίς, δηλαδή, να απαιτείται από τον οδηγό του αυτοκινήτου να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.
Με τα χρόνια, η Apple φημολογήθηκε ότι είχε μπει σε διαπραγματεύσεις με διάφορους κατασκευαστές αυτοκινήτων, με πληθώρα προμηθευτών και άλλους «παίκτες» στον χώρο της τεχνολογίας προκειμένου να συμμεριστούν το βάρος της ολοκλήρωσης του Titan. Μεταξύ αυτών οι Hyundai, LG, ακόμα και η Magna που κατασκεύασε τα πρώτα πρωτότυπα της Sony Honda Mobility.
Στην πορεία, όμως, συγκεκριμένα το 2021, οι εξελίξεις έδειξαν πως η Hyundai (που γενικώς πάει «σφαίρα») ήταν επιφυλακτική. Μάλλον αυτονόητα δεν δέχτηκε να ελαχιστοποιήσει το δικό της λογότυπο σε ένα νέο προϊόν το οποίο θα επικοινωνούσε, προφανώς εξαιρετικά επιτυχημένα όπως κάνει με τα κινητά της τηλέφωνα, η Apple. Μια τέτοια συνεργασία, στην οποία η κορεατική εταιρεία θα έδινε τα πολύτιμα «φώτα» της, μάλλον θα την υποβάθμιζε σε ένα «εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Apple».
Πέραν αυτών, ωστόσο, η Apple εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα ενεργή στον τομέα των συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, το νέο της λογισμικό στο σύστημα CarPlay, μπορεί πλέον να ελέγχει περισσότερες υπολειτουργίες ενός αυτοκινήτου και όχι απλώς να συνδέει ένα τηλέφωνο ή να προτζεκτάρει στην οθόνη του οχήματος το κινητό του χρήστη. Ενδεικτικά, ανακοινώθηκε πρόσφατα πως το νέο της σύστημα θα είναι εργοστασιακά τοποθετημένο στα επερχόμενα μοντέλα της Porsche και της Aston Martin (συμπεριλαμβανομένου του νέου DB12).
Ομως, η απογοήτευση στο μάστερ πλαν της Apple δύσκολα κρύβεται: το αυτοκίνητο που υποτίθεται ότι θα έκανε την επανάσταση που έκανε το iPod στην ψηφιακή μουσική, μάλλον έφτασε στο πρόωρο τέλος του πριν καν γεννηθεί.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News