831
Tο Concept 00 μηδενίζει το παρελθόν της Jaguar. Θα έχει μέλλον και, κυρίως, προσοδοφόρο; | Photo: Jagura

Ποιος ακριβώς θέλει μια ροζ, μεγάλη και περίεργη Jaguar;

Tο Concept 00 μηδενίζει το παρελθόν της Jaguar. Θα έχει μέλλον και, κυρίως, προσοδοφόρο;
|Photo: Jagura

Ποιος ακριβώς θέλει μια ροζ, μεγάλη και περίεργη Jaguar;

Η καμπάνια που προετοίμαζε τον κόσμο για τη νέα στρατηγική της εταιρείας (ιδιοκτησίας της ινδικής Tata από το 2008), εισέπραξε ό,τι πιο σαρκαστικό θυμάμαι να έχει εισπράξει αυτοκινητική καμπάνια τα τελευταία χρόνια. Αν τυχόν δεν την είδατε εδώ και δύο εβδομάδες που είναι στον «αέρα», δείτε τη εδώ.

Θυμίζει κάτι από το χαμό και την πτώση πωλήσεων της μπίρας Bud Light αφού είχε χρησιμοποιήσει έναν τρανσέξουαλ ινφλουένσερ για να προμοταριστεί το προϊόν. Για την ιστορία, μέχρι και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ εκπόνησε μελέτη για το φαινόμενο. Μόνο που εδώ δεν πρόκειται απλώς για μία μπίρα που κοστίζει λίγα δολάρια και που αφού την πιεις, απλώς πετάς το μπουκάλι. Σόρι.

Ετσι, λοιπόν, μέσα σε αυτές τις δύο εβδομάδες η καμπάνια της Jaguar που είδατε στο βίντεο, ναι μεν έκανε 2,9 εκατομμύρια προβολές, όμως αν σκρολάρετε στα σχόλια, ήταν επικοινωνιακή καταστροφή. Για παράδειγμα, κάποιος έγραψε για «καταστροφή σε 30 δευτερόλεπτα». Κάποιος άλλος πρότεινε «να την αγοράσει κάποιος την εταιρεία, μπας και τη σώσει από τον εαυτό της» και ένας τρίτος ότι «αυτό δεν είναι διαφήμιση, είναι η κηδεία της Jaguar». Αν θέλετε να γελάσετε ή να πάρετε μια ιδέα από τη χλαπαταγή, μπορείτε να περιηγηθείτε στα μεγαλύτερα διεθνή sites και να πάτε στα σχόλια κάτω από τα αντίστοιχα άρθρα. Το 99% είναι καταδικαστικό.

Γρίλιες αντί για πίσω παρμπρίζ. Η ορατότητα θα ελέγχεται με κάμερες. Ψήνει και κάτι για take away;

«Μα γιατί;», ακούστηκαν μερικές, ελάχιστες είναι αλήθεια, φωνές. «Δεν υπάρχει κακή διαφήμιση, έτσι δεν λένε;». Η αλήθεια είναι πως, επίσης ελάχιστο, τμήμα της αγοράς ασχολιόταν τα τελευταία χρόνια με τη Jaguar. Εξ ου και οι πωλήσεις έχουν πάρει τον κατήφορο. Οπότε –σου λέει– με μια τόσο εκκεντρική καμπάνια, κάτι σαν πολύχρωμο κοκτέιλ μεταξύ Οστιν Πάουερς και woke σημειολογίας, κατάφερε να συγκεντρώσει ξανά τα βλέμματα επάνω της.

Μόνο που, ξέρεις, αυτό είναι περισσότερο τσιτάτο και λιγότερο ουσία για επενδύσεις τέτοιου μεγέθους. Είναι ένα διαφημιστικό στερεότυπο που δεν ακουμπά αγορές τόσο υψηλού κόστους. «Δεν υπάρχει κακή διαφήμιση» για προϊόντα που ιντριγκάρουν μεν αλλά επ’ ουδενί συνδυάζονται με ένα μεγάλο τίμημα. Με κόστος 100.000 στερλίνες (και πάνω) και ειδικά με τέτοιο εμβληματικό υπόβαθρο όπως έχει η Jaguar στο βιογραφικό της, η καμπάνια απώθησε σφόδρα. Δεν έχει κανείς παρά να κοιτάξει σχόλια ήδη κατόχων Jaguar για το πώς τοποθετούνται απέναντί της.

Επίσης, ναι, «δεν υπάρχει κακή διαφήμιση» αν θες να προμοτάρεις τον εαυτό σου ως καλλιτεχνική περσόνα ή, τέλος πάντων, με έναν εκκεντρικό τρόπο. «Αιρετική» επικοινωνία, μεταξύ πολλών άλλων, είχε σχεδιάσει και εκτέλεσε η Mαντόντα με επιτυχία. Tα αυτοκίνητα πρέπει να πουλάνε. Δεν είναι εικαστική παρέμβαση σε γκαλερί. Ούτε η γνωστή μπανάνα με την ταινία που πουλήθηκε έναντι 6,2  εκατομμυρίων δολαρίων.

Το εσωτερικό του πρωτότυπου. Μινιμαλισμός και φουτουρισμός. Στοιχεία που συνηθίζονται γενικά στα concept car και «προσγειώνονται» όταν έρθει η ώρα της παραγωγής
To νέο λογότυπο, με τη νέα γραμματοσειρά της Jaguar

Ομως το ζήτημα είχε και συνέχεια. Με αυτό που βλέπετε. Αυτό είναι το Concept 00, ένα ψηφιακό πρωτότυπο που δίνει το στίγμα της σχεδιαστικής κατεύθυνσης της Jaguar. Το πλάνο λέει πως θα παραχθούν τρία αυτοκίνητα, τελείως νέα και βασισμένα σε μια πλατφόρμα για EV. Ενα από αυτά θα είναι κάτι σαν αντίπαλος της Porsche Taycan. Θα βγουν επίσης ένα σεντάν και ένα SUV. Ολα ηλεκτρικά. Αλλωστε εδώ και καιρό η πάλαι ποτέ βρετανική εταιρεία είχε ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του 2025 θα πάρει αποκλειστικά τον ηλεκτρικό δρόμο. Τώρα, βέβαια, όλο και θα έχετε διαβάσει πως δεν είναι τα ηλεκτρικά που πάνε «σφαίρα» στην Ευρώπη, είναι τα υβριδικά.

O ιαγουάρος, το λεγόμενο «leaper jaguar», είναι πλέον διακριτό σε επιμέρους λεπτομέρειες

Το πώς, λοιπόν, θα καταφέρει η Jaguar να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που η ίδια δημιούργησε, προφανώς βασιζόμενη στην ιδέα του σοκ μιας καμπάνιας, είναι ένα ζήτημα που μόνο ο χρόνος θα απαντήσει. Οπως επίσης πώς θα λειάνει τις αιχμές με τις οποίες έχει γεμίσει το διαδίκτυο αυτές τις μέρες, όσο κι αν ξεφουσκώσουν με το πέρασμα του καιρού.

Το Concept 00 δεν έχει πίσω παρμπρίζ, έχει κάτι γρίλιες (κάποιοι γράφουν ότι «μοιάζει με τοστιέρα») ενώ ακόμα και ο ιαγουάρος, το κλασικό γλυπτό της μάρκας, είναι διακριτικά τοποθετημένος σε μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Θα πείσει η Jaguar το ήδη υπάρχον κοινό της να συνεχίσει να είναι δικό της; Θα έλξει νέους, πιο ριζοσπαστικούς ίσως και «ανοιχτούς», πελάτες; Θα λειάνει τις αντιδράσεις; Θα βρει το ρευστό που χρειάζεται χωρίς κανένα εντός ολίγου θερμικό ή, έστω, υβριδικό στη γκάμα της; Και πώς θα καταφέρει το Concept 00 να μη γίνει το σημείο μηδέν για μια μεγάλη, περίεργη, ροζ Jaguar που διαγράφει το εγγενές κάλλος μιας E-Type του παρελθόντος;

Καθίστε αναπαυτικά, πάρτε ποπκόρν ή ό,τι άλλο αγαπάτε και παρακολουθήστε τη συνέχεια. Δεν ξέρω αν θα της εξελιχθεί τελικά σε μια «καλή» διαφήμιση, όμως τουλάχιστον το πείραμα έχει ενδιαφέρον.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...