716
Η ενδυματολογική χρωματική εναλλαγή αντικατοπτρίζεται στην αυτοπεποίθηση και στη διάθεση για επαγγελματική επιτυχία | Shutterstock/Prostock-studio

Ποιο είναι το ιδανικό χρώμα που θα αλλάξει τη ζωή σου;

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2025, 16:47
Η ενδυματολογική χρωματική εναλλαγή αντικατοπτρίζεται στην αυτοπεποίθηση και στη διάθεση για επαγγελματική επιτυχία
|Shutterstock/Prostock-studio

Ποιο είναι το ιδανικό χρώμα που θα αλλάξει τη ζωή σου;

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2025, 16:47

Εχεις ψυχρές ή μεσαίες αποχρώσεις; Το κόκκινο χρώμα φωτίζει ή θαμπώνει την επιδερμίδα σου; Τέτοιου είδους αναπάντεχες ερωτήσεις ξεφυτρώνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιχειρώντας να ορίσουν τις χρωματικές παλέτες των χρηστών. Η χρωματική ανάλυση, που στο παρελθόν θεωρείτο περιθωριακή, έχει ολοένα μεγαλύτερη πέραση, με χιλιάδες «μαθήματα» να παραδίδονται στο TikTok και στο Instagram.

Εκατοντάδες ειδικοί σύμβουλοι επικοινωνίας και ανάλυσης χρωμάτων ξεπηδούν την τελευταία δεκαετία, προσφέροντας διαβουλεύσεις περί χρωματικής ενδυμασίας σε ανθρώπους κάθε ηλικίας, από 17 έως 70 ετών, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του BBC.

Βίντεο στο TikTok με εντυπωσιακούς «χρωματικούς μετασχηματισμούς» γυναικών που εμπιστεύονται τέτοιους συμβούλους εξασφαλίζουν εκατομμύρια προβολές – όπως και το hashtag #ColorAnalysis, το οποίο συχνά συνοδεύεται από φίλτρα που επιτρέπουν στους χρήστες να βρουν την ιδανική χρωματική παλέτα τους. Η τεχνολογία μπορεί να είναι νέα, αλλά η συγκεκριμένη πρακτική υπάρχει εδώ και δεκαετίες.

Η ανάλυση χρωμάτων γνώρισε μεγάλη δημοτικότητα στη δεκαετία του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν η «χρωματική ολοκλήρωση» έστελνε εκατοντάδες ανθρώπους σε επαγγελματίες συμβούλους χρωμάτων, οι οποίοι επέλεγαν ένα συγκεκριμένο σύνολο αποχρώσεων –που συνήθως βασιζόταν στις εναλλαγές των εποχών– για κάθε πελάτη.

Σε γενικές γραμμές, η άνοιξη σήμαινε φωτεινά και φρέσκα χρώματα, το καλοκαίρι δροσερά και ανάλαφρα, το φθινόπωρο απαιτούσε βαθύ πορτοκαλί και πράσινο των βρύων, και ο χειμώνας αποχρώσεις κοσμημάτων: το μπλε του ζαφειριού, το κόκκινο του ρουμπινιού, το μοβ του αμέθυστου, το κίτρινο του λεμονιού και το πράσινο του σμαραγδιού.

Η άνοδος του ενδιαφέροντος για τους χρωματικούς συνδυασμούς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα μπεστ σέλερ βιβλία «Color Me Beautiful» της Κάρολ Τζάκσον (με 13 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως) και «Color Me a Season» της Μπερνίς Κέντνερ. Ωστόσο η θεωρία των εποχιακών χρωμάτων γεννήθηκε στις αρχές του 1900 στο στούντιο του ελβετού ζωγράφου και καθηγητή τέχνης Γιοχάνες Ιτεν.

Ο Ιτεν παρατήρησε ότι μερικά από τα πορτρέτα των μαθητών του έμοιαζαν πιο ζωντανά από άλλα – διαφορά την οποία απέδωσε στο χρώμα. Αναλύοντας χρώματα που «εναρμονίζονταν» καλά μεταξύ τους, ανέπτυξε το εργαλείο εποχιακής ανάλυσης που χρησιμοποιείται μέχρι και τις μέρες μας, ομαδοποιώντας τους ανθρώπους ανάλογα με τις τέσσερις εποχές του χρόνου.

Οι σύγχρονοι «χρωματικοί σύμβουλοι» αναβιώνουν αυτή την τάση, με επίκεντρο την εστίαση της εποχής μας στην οπτική επικοινωνία. Ισχυρίζονται ότι οι πελάτες τους βιώνουν ανανέωση στα όρια της ανατροπής – πολλοί κλαίνε από συγκίνηση παρατηρώντας τη διαφορά της εικόνας τους με βάση τα επιλεγμένα χρώματα που φορούν. Αυτή η ανανεωμένη εικόνα αλλάζει τη ζωή τους, ανταμείβοντάς τους με προαγωγές, νέες θέσεις εργασίας και αυξημένη αυτοπεποίθηση.

Οι πιο ριζικές μεταμορφώσεις που προτείνουν οι σύμβουλοι περιλαμβάνουν ολιστικές προσεγγίσεις – αλλαγή χρώματος μαλλιών, ρουτίνας μακιγιάζ και ενδυμάτων με πιο ζωντανά χρώματα στην καθημερινή γκαρνταρόμπα. Το τελικό αποτέλεσμα της «αναδόμησης» επιφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην εικόνα που προβάλλουν οι πελάτες, αλλά ιδίως στην αύξηση της αυτοεκτίμησής τους.

Η χρωματική ανάλυση είναι ένας τρόπος οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Οι σύμβουλοι προτείνουν συχνά τη χρήση ρούχων σε αντίθετες χρωματικές παλέτες από εκείνες που παραδοσιακά επιλέγει ο πελάτης – ανατρέποντας έτσι συνειρμούς συνυφασμένους με αρνητικά στερεότυπα, που έχουν ριζώσει στο μυαλό του.

Η μόδα αλλάζει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και συχνά κάνει κύκλους, αλλά οι ειδικοί χρωματικοί σύμβουλοι πιστεύουν ότι η γνώση της προσωπικής παλέτας του καθενός είναι και ένας τρόπος απομάκρυνσης από τη γρήγορη μόδα της κάθε σεζόν. Ισχυρίζονται ότι η αλλαγή της διάθεσης μέσω της χρωματικής ενδυματολογικής αλλαγής έχει αποδειχτεί επιστημονικά. Το νέο χρώμα υπογραμμίζει την προσωπική ταυτότητα.

Αυτή η συνταγή της «ψυχολογίας των χρωμάτων» έχει ως πρότυπο τη χρήση των κοστουμιών στις ταινίες και στις τηλεοπτικές σειρές. Χαρακτήρες όπως η Κάσι (την οποία υποδύεται η ηθοποιός Σίντνεϊ Σουίνι) και η Μάντι (Αλέξα Ντέμι) στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά «Euphoria» εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσω των κοστουμιών τους – η πρώτη είναι μονίμως ντυμένη στα γαλάζια και εκπέμπει αθωότητα, ενώ η δεύτερη, με τα βυσσινί ρούχα της, εκφράζει την επιρροή της.

Από τα χρώματα που προβάλλει η μόδα για το 2025 απουσιάζει το μαύρο – σε αντίθεση με το τολμηρό κόκκινο και το ροζ του τριαντάφυλλου. Οι χρωματικοί σύμβουλοι πιστεύουν ότι αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς έχουμε εισέλθει σε μια εποχή τολμηρότητας, όπως επισημαίνουν στο BBC. Τα γκρίζα της πανδημίας έχουν δώσει τη θέση τους σε πιο διασκεδαστικά και παιχνιδιάρικα χρώματα.

Η νέα αυτή τάση έχει γεννήσει ένα νέο επάγγελμα και εκατοντάδες χιλιάδες γυναίκες που αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο τη διάθεση και την προσωπικότητά τους. Η αυτοβελτίωση είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλον τον κόσμο, και οι χρωματικοί πειραματισμοί είναι ο πιο προσιτός τρόπος επίτευξής της για την πλειονότητα των γυναικών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...