Η μεγαλύτερη συγκέντρωση δεδομένων σχετικά με το τι θέλουν να παρακολουθήσουν οι χρήστες στο Ιντερνετ αλλά και σχετικά με το τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν δεν γίνεται από το Netflix, το Amazon Prime Video ή το Hulu, αλλά από την πορνογραφία.
Καθώς πρόκειται για μεγάλες μπίζνες, και βέβαια τα πορνοσάιτ δεν σέβονται τα προσωπικά δεδομένα της σεξουαλικής προτίμησης του καθενός: παρακολουθούν την παραμικρή κίνηση των επισκεπτών τους, ποιο περιεχόμενο διαλέγουν, ποια ώρα το διαλέγουν και σε ποια συχνότητα. Συλλέγοντας τέτοιου είδους πληροφορίες, μπορούν να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του φιλοθεάμονος ιντερνετικού κοινού στο ακέραιο – και, το βασικότερο, να καταστρώνουν τις επιχειρηματικές κινήσεις τους.
Είναι πολλά τα λεφτά
Οι ημερήσιες επισκέψεις στα πορνογραφικά δίκτυα είναι 125 εκατομμύρια, και τα 100 εκατομμύρια από αυτές είναι μόνο στο Pornhub. Και ως προς τις εκτιμήσεις για τα έσοδα, αυτές είναι αστρονομικές: 97 δισ. δολάρια (ενώ η Netflix έχει έσοδα 11,7 δισ. δολάρια).
Στη βιομηχανία του ιντερνετικού πορνό κυριαρχεί η εταιρεία MindGeek στην οποία ανήκει και το Pornhub. Η MindGeek βαρύνεται με μικρό κόστος για τα ολιγόλεπτα βίντεο που προσφέρει, σε σχέση με το υψηλό κόστος παραγωγής των κανονικών ταινιών. Μηδενίζει δε το κόστος όταν «ανεβάζει» βίντεο σπιτικής παραγωγής, δηλαδή πορνογραφικό υλικό που δημιουργούν οι ίδιοι οι πελάτες της.
Καθώς στις ΗΠΑ οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι γονείς πρέπει να μιλάνε με τα παιδιά τους για το πορνό, το δίκτυο Pornhub της MindGeek έχει αναπτύξει τη δική του πύλη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης
Στο Quartz ειδικοί επιστήμονες επισημαίνουν ότι εφ’ όσον μιλάμε για το «πλέον αιχμάλωτο» κοινό του Διαδικτύου, οι επισκέπτες ιστοσελίδων της MindGeek δίνουν προθύμως το δικαίωμα στην εταιρεία να έχει πρόσβαση στα στοιχεία τους. Και εκείνη το εκμεταλλεύεται δημιουργώντας υλικό υψηλής ποιότητας (εικόνας και ήχου, εννοείται) για το οποίο, τελικά, οι «αιχμάλωτοι» δεν έχουν αντίρρηση να πληρώσουν κιόλας.
Αναφορικά με την τεχνολογική υποδομή και την επιχειρηματική λογική του Pornhub, το δίκτυο διαθέτει εξελιγμένη ικανότητα ανάλυσης ψηφιακών δεδομένων η οποία εξυπηρετεί τους χρήστες σε τομείς πέραν της τσόντας (υλικό από την πολιτική έως την ποπ κουλτούρα, διαθέσιμο στο κοινό). Προσφέρει δηλαδή περισσότερα πράγματα στους πελάτες εν συγκρίσει με άλλους γίγαντες του Ιντερνετ.
Μονοπωλιακή τσόντα
Είναι δύσκολο να υπολογίσουμε το μερίδιο της MindGeek στην ψηφιακή οικονομία.
Η MindGeek ξεκίνησε ως εταιρεία με την επωνυμία Mansef το 2004 από τους Στέφαν Μάνος και Ουίσαμ Γιούσεφ. Αγοράστηκε από τον Φάμπιαν Τίλμαν το 2010, μετονομάστηκε Manwin και κατόπιν MindGeek. Σήμερα έχει σχεδόν το μονοπώλιο στα πορνοσάιτ.
Φαινόμενο ανατροφοδότησης
Οι ειδικοί λένε ότι όταν κάποιος χρήστης «παίζει» ένα ιντερνετικό βίντεο ή ένα τραγούδι, αυτομάτως στέλνει στο σάιτ/πλατφόρμα μετρήσιμες πληροφορίες οι οποίες τον αφορούν. Και θεωρούν ότι το MindGeek βρίσκεται στο κορυφαίο σημείο της ανάλυσης αυτού του είδους της επικοινωνίας.
Ενώ οι πλατφόρμες Netflix και Spotify είναι πιο γνωστές από τη MindGeek, σε σύγκριση με αυτή γνωρίζουν λιγότερα για τους ανθρώπους οι οποίοι τις χρησιμοποιούν. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός της διόγκωσης του δικτύου των πορνοσάιτ της MindGeek, το οποίο την κατέστησε μονοπωλιακή δύναμη και σε θέση να προσανατολίζεται πλέον στο μοντέλο της συνδρομητικής παροχής υπηρεσιών. Πάντως κατά δήλωση της ιδιοκτησίας της, η MindGeek δεν πωλεί τα δεδομένα των πελατών της σε τρίτους.
Τεχνολογική πρωτοπορία
Η βιομηχανία του πορνό, διαχρονικώς, συνετέλεσε με τον τρόπο της στην εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς αφομοίωσε πολύ νωρίτερα σε σχέση με άλλους κλάδους των υπηρεσιών τις καινοτομίες. Το πορνό περπάτησε με την τεχνολογία «χέρι με χέρι» από την εποχή της βιντεοκασέτας μέχρι το Ιντερνετ. Σήμερα, δε, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη αλλά και τεχνικές εικονικής πραγματικότητας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο πείθει τους καπιταλιστές ότι είναι ένας τομέας ιδιαίτερα πρόσφορος για την αναπαραγωγή των κεφαλαίων τους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News