1781
| Shuttestock

Ποια είναι η πραγματική Αμπερ Χερντ;

Protagon Team Protagon Team 18 Ιουλίου 2020, 09:00
|Shuttestock

Ποια είναι η πραγματική Αμπερ Χερντ;

Protagon Team Protagon Team 18 Ιουλίου 2020, 09:00

Την περασμένη εβδομάδα πολλοί αργόσχολοι συγκεντρώθηκαν έξω από το Βασιλικό Δικαστήριο του Λονδίνου όπου διεξαγόταν μια δίκη μετά τη μήνυση για δυσφήμηση που κατέθεσε ο Τζόνι Ντεπ κατά του διευθυντή και ενός δημοσιογράφου της σκανδαλοθηρικής εφημερίδας The Sun, η οποία σε άρθρο της ανέφερε ότι ο σταρ χτυπούσε τη γυναίκα του. Και λίγο αργότερα όταν η πρώην σύζυγός του, Αμπερ Χερντ,  έφθασε στο δικαστήριο, τα φλας άναψαν και πολύ σύντομα οι φωτογραφίες της πλημμύρισαν το Διαδίκτυο.

Ελαφρώς σοκαρισμένη, η δημοσιογράφος της Telegraph Λιφ Αρμπουθνοτ παρατήρησε τότε, ότι η 34χρονη Χερντ φορούσε το ίδιο πλεκτό φόρεμα με τη ζώνη στη μέση, όπως το 2018 στη Χάγη, όταν την είχε συναντήσει για μια συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στην βρετανική εφημερίδα The Sunday Times.

Στην πραγματικότητα, γράφει τώρα στην Telegraph η Αρμπουθνοτ, η Χερντ ήταν απαστράπτουσα, «ακριβώς το ίδιο όμορφη και αναποτελεσματικά αινιγματική».

Αντίθετα όταν λίγο αργότερα έφτασε στο δικαστήριο ο Τζόνι Ντεπ έμοιαζε πιο τσαλακωμένος: τα μαλλιά του ήταν μπερδεμένα, αχτένιστα, και το πρόσωπό του θύμιζε τη μάσκα που σίγουρα θα διάλεγε για την περίσταση ο κάπτεν Τζακ Σπάροου.

Το δικαστήριο δεν έχει ακόμη ακούσει την Αμπερ Χερντ, η οποία μάλλον θα καταθέσει την επόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, άκουσε τον Τζόνι Ντεπ, ο οποίος αρνείται τον ισχυρισμό ότι κακοποίησε σωματικά την πρώην σύζυγό του.

Φεύγοντας από το δικαστήριο του Λονδίνου (REUTERS/Hannah McKay)

Το ζευγάρι γνωρίστηκε στα γυρίσματα της ταινίας «Μεθυσμένο Ημερολόγιο» («The Rum Diary») του 2011, από το μυθιστόρημα του Χάντερ Σ. Τόμσον (στο οποίο οι πρωταγωνιστές παντρεύονται μετά από μια ρομαντική σχέση) και παντρεύτηκαν σε μια ιδιωτική τελετή το 2015.

Αλλά 15 μήνες μετά από τον γάμο, το παραμύθι τελείωσε: Η Χερντ -που μεγάλωσε ως Καθολική, αλλά ισχυρίζεται ότι έγινε άθεη όταν ο καλύτερος φίλος της σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα σε ηλικία 16 ετών- υπέβαλε αίτηση διαζυγίου και εξασφάλισε περιοριστικά μέτρα κατά του Ντεπ. Και έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες του φαινομενικά μελανιασμένου προσώπου της, που προκάλεσαν αίσθηση.

Αλλά όταν βγήκε επιτέλους το διαζύγιο, τίποτα δεν είχε τακτοποιηθεί. Το 2018, η Washington Post δημοσίευσε ένα άρθρο γνώμης της Χερντ με τίτλο: «Μίλησα κατά της σεξουαλικής βίας και αντιμετώπισα την οργή της κουλτούρας μας. Αυτό πρέπει να αλλάξει». Η Χερντ έγραψε ότι «όπως πολλές γυναίκες», είχε παρενοχληθεί και κακοποιηθεί σεξουαλικά όταν ήταν φοιτήτρια, αλλά δεν είχε πει τίποτα για τις εμπειρίες της.

«Στη συνέχεια, πριν από δύο χρόνια, έγινα δημόσιο πρόσωπο που εκπροσωπεί την ενδοοικογενειακή βία και ένιωσα όλη τη δύναμη της οργής της κουλτούρας μας για τις γυναίκες που μιλούν». Και ισχυρίστηκε ότι απολύθηκε από μια διεθνή μάρκα μόδας καθώς και ότι ο ρόλος της σε μια ταινία δόθηκε αλλού.

«Είχα το σπάνιο πλεονέκτημα να βλέπω, σε πραγματικό χρόνο, πώς οι θεσμοί προστατεύουν τους άνδρες που κατηγορούνται για κακοποίηση», έγραψε. Ο Ντεπ κατέθεσε, τότε, μήνυση για δυσφήμιση. Και τώρα, στράφηκε  κατά της εφημερίδας The Sun. Η υπεράσπιση του σκανδαλοθηρικού εντύπου βασίζεται στους ισχυρισμούς της Χερντ για 14 περιστατικά βίας από τον Ντεπ μεταξύ των ετών 2013 και 2016.

Mε τον Τζόνι Ντεπ στο «Μεθυσμένο Ημερολόγιο» το 2011

Η αλήθεια είναι ότι κατά καιρούς έχουν ακουστεί  πολλά για τον Τζόνι Ντεπ αλλά ελάχιστα είναι γνωστά για την ηθοποιό Αμπερ Χερντ, η οποία το 2010 εμφανίστηκε στον εορτασμό της 25ης επετείου για το GLAAD (συμμαχία των ομοφυλόφιλων και των λεσβιών κατά της δυσφήμισης) ενώ επίσης υποστηρίζει τους γάμους των ομοφυλοφίλων και άλλα θέματα της LGBTQ κοινότητας.

Το 2008 όταν η Αρμπουθνοτ συνάντησε την Αμπερ Χερντ για τη συνέντευξη στους Sunday Times η ηθοποιός βρισκόταν στη Χάγη για να δώσει μια ομιλία για τα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού στη Σύνοδο Κορυφής των  Νέων «One Young World». Ετσι πέρασε μια ολόκληρη ημέρα μαζί της. Η Χερντ της είπε ότι η πτήση της ήταν απαίσια και ότι ανησυχούσε για τις αποσκευές της, προσπάθησε επίσης να δημιουργήσει αμέσως μια σχέση οικειότητας μαζί της, πράγμα που η βρετανίδα δημοσιογράφος βρήκε καταπιεστικό.

«Άγγιξε τα χέρια μου, και με κοίταζε έντονα καθώς μιλούσε για τα δικαιώματα των γυναικών», γράφει στην Telegraph. Θυμάται ακόμη ότι «τα μάτια της γέμισαν δάκρυα όταν ανέφερα τον Μπρετ Κάβανο. Οι φράσεις της ήταν δαιδαλώδεις και ποτέ δεν έβρισκαν τον στόχο τους. Ποτέ δεν είπε το όνομα του Ντεπ ούτε αναφέρθηκε άμεσα στον γάμο της, αλλά έκανε κύκλους γύρω από το θέμα».

«Τα αποτελέσματα του τραύματος είναι ύπουλα», είπε τότε η Χερντ στην δημοσιογράφο. «Δεν είναι τόσο προφανή όσο νομίζεις. Δεν κρύβομαι κάτω από ένα τραπέζι όταν ακούω ένα δυνατό χτύπημα, αν και αυτό συμβαίνει σε ορισμένα άτομα με Διαταραχή Μετατραυματικού Στρες (PTSD). Το Τραύμα γλιστράει πάνω σου με περίεργους τρόπους, όπου ξαφνικά βρίσκεσαι σε μια λακκούβα στο πάτωμα».

Στην ταινία «The Ward», το 2010

Δεν ήταν χαλαρή η συνάντηση με την Χερντ. Η αμερικανίδα ηθοποιός είχε έναν τρελό τρόπο να πηδάει από το ένα θέμα στο άλλο. Καθώς συζητούσαν, είπε ξαφνικά στην Αρμπουθνοτ ότι είχε βάλει λευκοπλάστ στο στήθος της επειδή το σουτιέν της είχε χαθεί στο ταξίδι. Και όταν αποφάσισε ότι το φόρεμά της θα ήταν καλύτερο με ζώνη, ένας άντρας χωρίς λόγια έβγαλε τη ζώνη του από το παντελόνι του και της την έδωσε. Η συνέντευξη κράτησε περίπου μισή ώρα και μετά η Αρμπουθνοτ μπήκε στο αυτοκίνητο της ηθοποιού και πήγε μαζί της στο συνεδριακό κέντρο.

Καθώς οδηγούσε, έβαλε στο μαγνητόφωνο μουσική από τη Μέση Ανατολή στη διαπασών και άρχισε να μιλάει για την  άγρια ​​παιδική της ηλικία στο Τέξας, την οποία πέρασε οδηγώντας φορτηγά χωρίς άδεια και ιππεύοντας άλογα τα οποία δάμαζε ο πατέρας της. Τελικά παράτησε το σχολείο για να γίνει μοντέλο, και κατόπιν ηθοποιός.

Η Χερντ αναφέρθηκε ακόμη επί μακρόν σε ένα πρόσφατο ταξίδι της σε ένα στρατόπεδο προσφύγων, όπου γνώρισε ένα κορίτσι με λαγόχειλο, εντυπωσιάζοντας την Αρμπουθνοτ με την έλλειψη αυτογνωσίας της: «Δεν είχε ιδέα ότι ακουγόταν σαν παρωδία μιας λευκής ηθοποιού με τίτλο, που χαιρετούσε ατυχή παιδιά από χώρες σε εμπόλεμη κατάσταση», γράφει.

«Παρόλο ότι δεν προέρχομαι από προνομιακό υπόβαθρο σύμφωνα με τα αμερικανικά πρότυπα, είχα απίστευτη τύχη και όλοι έχουμε επιβαρυνθεί από αυτή», είπε στην βρετανίδα δημοσιογράφο, τονίζοντας «Δεν νιώθω ντροπή γι ‘αυτό. Κάνε κάτι γι ‘αυτό, θα έλεγα»…

Σε επίσκεψη σε καταυλισμό σύρων προσφύγων

Ακολουθώντας την όλη την ημέρα, η Αρμπουθνοτ ένιωσε έντονα πόση απομόνωση μπορεί να προκαλεί η φήμη και πόσο καταστροφική μπορεί να είναι. Όπου κι αν πήγε η Χερντ, οι άνθρωποι ήθελαν κάτι από αυτήν: ένα από τα εκατομμύρια χαμόγελα της, ένα αυτόγραφο, την υπόσχεση για μια μελλοντική συνάντηση.

«Είχα την εντύπωση ότι ήταν απελπισμένη που την έβλεπαν βασικά σαν πρώην σύζυγο του Ντεπ», γράφει η Αρμπουθνοτ στην Telegraph. «Ηθελε να την πάρουν στα σοβαρά ως διανοούμενη και ακτιβίστρια. Παραδέχτηκε ότι ”εκνευριζόταν” σε χώρους με πολύ κόσμο, όταν ένιωθε το βάρος των “προκαταλήψεων” των άλλων. Εδειχνε επίσης ότι χρειαζόταν να συνδέσει τις εμπειρίες της με ένα μεγαλύτερο γυναικείο αφήγημα».

«Νιώθω ότι μόλις με γνωρίσεις, ξέρεις ότι είμαι στο πλευρό σου, ως γυναίκα», είπε με ένταση η Χερντ στην Αρμπουθνοτ, «Δεν με νοιάζει πώς με βλέπεις. Ακριβώς όπως κι εσύ, παλεύω με τις ίδιες ανομίες, την προσωπική ταλαιπωρία, τις ανασφάλειες, τη δύναμη και την αδυναμία, όπως κι εσύ».

Η Χερντ έμοιαζε πραγματικά να πιστεύει ότι «εκείνη κι εγώ είχαμε παρόμοιες ανησυχίες και ανασφάλειες, αλλά μου φαινόταν από άλλον πλανήτη», γράφει η δημοσιογράφος.

Στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για να μιλήσει για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Μετά τη δημοσίευση της συνέντευξης  στους Sunday Times, η Αρμπουθνοτ δεχόταν τρολάρισμα επί εβδομάδες τόσο από τους φίλους του Ντεπ όσο και της Χερντ. Ταυτόχρονα οι δύο ομάδες πετούσαν εικονικές πέτρες η μία στην άλλη. Και οι δύο ήταν πεπεισμένοι ότι ήξεραν τι είχε πραγματικά συμβεί σε εκείνο τον γάμο.

Οι θαυμαστές της Χερντ την βλέπουν ως «θαρραλέα επιζήσασα». Από την άλλη πλευρά, οι οπαδοί του Ντεπ, πιστεύουν ότι είναι μια απαίσια κοινωνιοπαθής και έχουν προσπαθήσει να την απομακρύνουν από το σινεμά. Οσο για τον  Ντεπ είναι σαφής ή τουλάχιστον ήταν σαφής η θέση του για την πρώην σύζυγό του. Σε ένα κείμενο που στάλθηκε μετά το χωρισμό τους, έγραψε ότι δεν είχε αγαπήσει ποτέ «αυτήν την χρυσοθήρα, χαμηλού επιπέδου, ανάξια, βρώμικη, άχρηστη, αιωρούμενη, παραχρησιμοποιημένη ψαροκασέλα»…

Στην καρδιά της αγωγής του Ντεπ εναντίον της Sun βρίσκεται το επιχείρημά του ότι δεν είναι αλήθεια πώς χτυπούσε τη σύζυγό του. Στο δικαστήριο κατέθεσαν γραπτώς εξάλλου η ηθοποιός Βανέσα Παραντί με την οποία ο Ντεπ μοιράστηκε τη ζωή του για πάνω από μια δεκαετία, αλλά και η Γουαϊνόνα Ράιντερ, άλλη μια άλλη πρώην του που είπαν ότι ο Ντεπ δεν ήταν ποτέ βίαιος απέναντί ​​τους.

Με τον Τζόνι Ντεπ στο Φεστιβάλ Βενετίας, το 2015

«Η διαμάχη της Χερντ και του Ντεπ, η οποία έχει υπονομεύσει τη φήμη και των δύο ηθοποιών», γράφει η Αρμπουθνοτ στην Telegraph, «είναι ένα θλιβερό μάθημα για το πόσο δύσκολο είναι να αποδειχτεί η αλήθεια σε ορισμένες περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας. Υπάρχουν πολλές πειστικές αποδείξεις ότι η Χερντ τραυματίστηκε από τον Ντεπ, αλλά έχει επίσης ειπωθεί ότι και εκείνη υπήρξε βίαιη απέναντί ​​του (την περασμένη εβδομάδα ο ηθοποιός ισχυρίστηκε στο δικαστήριο ότι του είχε ρίξει ένα μπουκάλι και έκοψε το δάχτυλό του)».

Η φιλοδοξία του Ντεπ να παρουσιάζεται ως «τζέντλεμαν του Νότου» δύσκολα πάντως μπορεί να πείσει μετά τους χαρακτηρισμούς του για την πρώην σύζυγό του. Αλλά και πάλι, είναι δύσκολο να δει κανείς την Χερντ ως  «παράδειγμα αρετής», όπως θα ήθελε, όταν έχει λεχθεί ότι χλεύαζε τον Ντεπ «μωρό» και αφόδευε στο συζυγικό τους κρεβάτι, ισχυρισμούς τους οποίους, βέβαια, η Χερντ έχει αρνηθεί.

Αγκαλιά με την αδελφή της

«Στο τέλος της ημέρας με την Χερντ, έμεινα ακόμη πιο αβέβαιη για το ποια ήταν από ό,τι στην αρχή της», γράφει η Αμπερνουθ. «Μου φαινόταν ακατάλληλο, ακόμη και παράλογο, να βγάλω ένα αυστηρό συμπέρασμα για το τι είχε συμβεί κατά τη διάρκεια του γάμου της, ή να αποφασίσω ποιος έλεγε ψέματα.  Επιστρέφοντας στο Λονδίνο, δεν μπορούσα να απαλλαγώ από μια αίσθηση οίκτου: όποια και αν ήταν η Χερντ, έμοιαζε να έχει φοβερή μοναξιά. (Όταν τη ρώτησα αν ήταν ευτυχισμένη, μου είπε δύο φορές “ναι”, με τη ονειρική φωνή μιας σταρ του σινεμά, που δεν με έπεισε καθόλου.)»

Την περασμένη εβδομάδα, η Χερντ εμφανίστηκε στο δικαστήριο με μια γυναικεία συνοδεία: με την αδερφή της Γουίτνεϊ και τη δικηγόρο της Τζένιφερ Ρόμπινσον. Και η Αμπερνουθ θυμήθηκε όσα της είχε πει η Χερντ για τις γυναίκες: «είμαστε φυσικοί “σύνδεσμοι, οικοδομούμε τη κοινότητα, μητέρες, αδελφές, φίλες”. Τότε ακούστηκε σαν κάτι επιφανειακό, άνευ ουσίας. Και ίσως να είναι, αλλά με οποιονδήποτε τρόπο και αν η σκόνη σκεπάσει εκείνη την άσχημη περίοδο, ελπίζω ότι η Χερντ θα βρει παρηγοριά σε αυτή τη μυστικιστική αδελφότητα που αγαπούσε τόσο πολύ όταν συναντηθήκαμε».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News