Τα στατιστικά της έρευνας αγοράς που έκανε η Renault κατέδειξαν πως το 41% των αγοραστών της προηγούμενης γενιάς, της 4ης, την επέλεξαν για το ντιζάιν.
Η αλήθεια είναι πως το προηγούμενο Clio, αυτό που είχαμε οδηγήσει, δεν κούρασε καθόλου αισθητικά. Ακόμη και σήμερα, στο τέλος του κύκλου ζωής του, στέκεται στο δρόμο σαν ένα απ΄τα πιο όμορφα υπερμίνι. Κατά την άποψή μας, ως το πιο όμορφο.
Και μάλλον σ’ αυτό συμφωνεί και η ελληνική αγορά. Όπως είπε χαρακτηριστικά η Επικεφαλής του Ομίλου στην Ελλάδα, η κ. Ν. Θεοχαράκη, το 2019 κλείνει με μια παρουσία της τάξης του 8% στο χάρτη πωλήσεων. Φαντάσου. Και μιλάμε για ένα μοντέλο επτά ετών.
Μαζί κουβαλάει και όλη την ιστορικότητα ενός μοντέλου εξαιρετικά επιτυχημένου. Το Renault Clio έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα.
Επίσης, το Clio αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί, ότι το Renault CLIO, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπορική πορεία, σημείωνε αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, από το 2012 έως το 2018
Μοιραία, λοιπόν, οι απαιτήσεις για το νέο Renault Clio είναι μεγάλες. Ευχόμαστε να επαληθευτούν. Για την ώρα, και πριν καταγράψουμε την οδηγική εμπειρία σε επόμενο άρθρο, κρατήστε τα βασικά.
Οι εκδόσεις
Το σημαντικότερο στοιχείο του νέου Renault Clio είναι το νέο πάτωμα. Η πλατφόρμα CMF-B είναι, όπως μας είπαν τα στελέχη της Renault Greece, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο των Renault – Nissan. Υπάρχουν 5 εκδόσεις. Οι τρεις πρώτες (Authentic, Expression και Dynamic) είναι αυτές που θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Οι άλλες δύο, οι RS Line και Initiale Paris, τοποθεοτούνται στο άνω μέρος της τιμολογιακής πολιτικής.
Συγκεκριμένα, οι τιμές ξεκινούν από τα €13,490 για την έκδοση 1.0 SCe 75 PS. Η εταιρεία είχε ένα δισταγμό για το αν θα έπρεπε να ξεκινήσουν τη γκάμα με τον κινητήρα των 65 ίππων. Ωστόσο σωστά κρίθηκε πως η ισχύς θα ‘ταν ιδιαίτερα χαμηλή παρά το όποιο επιπλέον όφελος τιμής.
Όχι ότι οι 75 ίπποι, και δη ατμοσφαιρικοί, είναι αυτοί που θα αποτελούν την κορυφή των προτιμήσεων. Ωστόσο, για κάποιον που θέλει με σχετικά χαμηλό κόστος ένα κατακαίνουργιο, καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο, με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις του Γκρουπ, είναι μία επιλογή που καλώς υπάρχει στη γκάμα.
Σαφώς προτιμότερη, όμως, είναι το Renault Clio με τον 1.0 TCe 100 PS. Είναι η έκδοση που οδηγήσαμε και που αποτελούσε το σύνολο του δημοσιογραφικού στόλου στην παρουσίαση. Με 5άρι κιβώτιο, τροχούς 15 ιντσών και, φυσικά, αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα. Από €14,690.
Η έμφαση στην ποιότητα
Οι Γάλλοι επένδυσαν πολύ στο κεφάλαιο «ποιότητα». Το εσωτερικό δείχνει αισθητά αναβαθμισμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Με περισσότερα μαλακά υλικά στην καμπίνα, την πιο μεγάλη οθόνη στην κατηγορία (από 7 έως 10 ίντσες) και πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό.
Το νέο, πιο κομψό τιμόνι, έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις, κάνοντας χρήση ενός πιο συμπαγούς μοντέλου αερόσακου, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, βελτιώνοντας έτσι την οπτική επαφή του οδηγού στο ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων.
Σχεδιασμένο με στοιχεία που επιτρέπουν την ξεκούραση του αντίχειρα κατά την οδήγηση και διαθέτοντας μια πιο παχιά στεφάνη, το νέο τιμόνι είναι απολαυστικό και στην αφή.
Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με νέα, πιο χρηστικά και ευανάγνωστα, φωτιζόμενα χειριστήρια, που συμβάλλουν στην αναβαθμισμένη αίσθηση απτής ποιότητας με το σατινέ φινίρισμά τους. Στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, πάντως, υπάρχουν και επιφάνειες με σχετικά σκληρά πλαστικά – όπως στις πόρτες και σε επιμέρους σημεία.
Οδηγώντας το η αίσθηση είναι ξεκάθαρα Clio. Αέρινος τρόπος να περνάς πάνω απ’ τις ανωμαλίες του δρόμου, ανάλαφρο πάτημα και ωραίο, άμεσο μπροστινό σύστημα. Το κιβώτιο είναι σαφώς βελτιωμένο ως αίσθηση, το πεντάλ των φρένων προοδευτικά άμεσο και ο 3κύλινδρος κινητήρας ψυχωμένος ήδη απ΄τις χαμηλές rpm.
Η πιο άμεσα αντιληπτή διαφορά είναι αυτή της πιο αθόρυβης κύλισης και γενικότερης απόσβεσης. Γενικά, το Clio έδειχνε να μην έχει τη μασίφ αίσθηση μερικών αντιπάλων του (όπως Ford Fiesta ή VW Polo). Πλέον, με τη χρήση του νέου σασί απ΄τη συνεργασία Renault – Nissan, διαθέτει αυτό το «πάτημα» του πιο σφιχτοδεμένου αυτοκινήτου. Και ναι, κάνει διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Οι κινητήρες
Συνολικά, πέντε κινητήρες κινούν το νέο Renault Clio. Μιλώντας για βενζινοκινητήρες, είναι ο 75άρης που προαναφέρθηκε, ο 100άρης υπερτροφοδοτούμενος και ο 1,3 των 130 ίππων. Ο τελευταίος συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Είναι διαθέσιμος μόνο στην έκδοση Dynamic και στοιχίζει από €20,790.
Τα προηγούμενα σύνολα συνδυάζονται μόνο με 5άρι κιβώτιο – επιλογή που, ειδικά στο μοντέλο αιχμής, το 100άρη, ίσως προβληματίζει. Στους diesel το νέο Renault Clio είναι διαθέσιμο με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και απόδοση 85 και 115 ίππων. Οι αντίστοιχες εισαγωγικές τιμές είναι από €17,080 και €19,790. Επίσης με αυτόματο κιβώτιο.
Ο στόχος της Renault
Σύμφωνα με τον Laurens van den Acker που είναι ο Αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Εταιρικού Σχεδιασμού, «το Clio 5ης γενιάς είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Πρόκειται για το best-seller της κατηγορίας του και το 2ο πιο επιτυχημένο μοντέλο στην Ευρώπη, ανάμεσα στα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών.
Ο σχεδιασμός του Clio IV κέρδισε τους πελάτες, κάτι το οποίο συνεχίζει να κάνει μέχρι σήμερα. Oπότε και αποφασίσαμε να κρατήσουμε το DNA του, ενώ το ενισχύσαμε προσθέτοντας πιο μοντέρνα και πιο κομψά στοιχεία. Παράλληλα, το εσωτερικό υποβλήθηκε σε μια επαναστατική ανανέωση εκ βάθρων, με σημαντική αναβάθμιση στην ποιότητα κατασκευής του, περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά και πιο σύγχρονη τεχνολογία. Πρόκειται για το καλύτερο Clio μέχρι σήμερα».
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News