Είθισται στις περισσότερες Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου να γνωρίζεις εκ των προτέρων σχεδόν τα πάντα για τις πρεμιέρες των νέων μοντέλων. Ορισμένες μάρκες ωστόσο ακολουθούν μία διαφορετική πολιτική, κρατώντας απολύτως μυστικές τις δημιουργίες τους και ανεβάζοντας έτσι το ενδιαφέρον του κοινού και των ειδικών στα ύψη. To Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ένα σόου των τεσσάρων τροχών χωρίς ανταγωνιστή – μετράει 118 χρόνια ιστορίας, καθώς το πρώτο έγινε το 1898 -, δεν μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Στους χώρους της παρισινής Expo, όπου φιλοξενείται το Σαλόνι, είδαμε ξαφνικά και ελάχιστες ώρες προτού ανοίξει τις πύλες της αυτή η φιέστα της αυτοκίνησης – εγκαίνια την 1η Οκτωβρίου, λήξη στις 16 – πραγματικά για πρώτη φορά ορισμένα εντυπωσιακά μοντέλα, για τα οποία δεν κυκλοφορούσε μέχρι τώρα ούτε επίσημο οπτικό υλικό, αλλά ούτε και λεπτομέρειες για τις προδιαγραφές τους! Πρόκειται για εξαιρετικά σημαντικά αυτοκίνητα, όπως είναι το Nissan Micra πέμπτης γενιάς, το νέο Audi Q5, το ρομποτικό VW I.D., το Audi RS3 σε οικογενειακή συσκευασία τεσσάρων θυρών και ένα πρωτότυπο του μελλοντικού Crossover της BMW, με το οποίο θα ιδρυθεί η νέα σειρά Χ2.
Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τα highlights της τελευταίας στιγμής από το Παρίσι.
Νissan Micra, ο μικρός επαναστάτης
Το Micra πέμπτης γενιάς δείχνει έτοιμο να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία των σούπερ μίνι χάρη στον υπερμοντέρνο σχεδιασμό του, που βασίζεται στο πρωτότυπο Sway. Προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και το σύστημα Apple CarPlay με φωνητικές εντολές. Επίσης θα εφοδιάζεται με συστήματα φρεναρίσματος για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αναγνώρισης πεζών και σημάνσεων κυκλοφορίας, κλπ. Θα λανσαριστεί στην Ευρώπη τον Μάρτιο του 2017 με έναν τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 0,9 λίτρου και έναν πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων με 90 ίππους ισχύ έκαστος.
Αudi Q5, όπως λέμε…Q7
Στα χνάρια του μεγαλύτερου Audi Q7 βαδίζει το Q5 νέας γενιάς, καθώς έχει υιοθετήσει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία του, αλλά και το κοινό πάτωμα MLB Evo. Τα εντυπωσιακό SUV διαθέτει 4,66 μ. μήκος, ζυγίζει όμως έως και 90 κιλά λιγότερο από το απερχόμενο Q5 και προσφέρει κορυφαία ευρυχωρία στους επιβάτες του και ένα πορτ-μπαγκάζ με 610 έως 1.550 λίτρα όγκο. Στα χάιλαϊτ του νέου Audi Q5 περιλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit, που μεταμορφώνεται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, αλλά και μία ταμπλέτα για τους πίσω επιβάτες. Βασικές εκδόσεις με δίλιτρους κινητήρες πετρελαίου (σε τρεις εκδοχές 150, 163 και 190 ίππων) και βενζίνης με 252 άλογα.
I.D., ο μελλοντικός πρεσβευτής της VW
Πώς θα είναι σε μερικά χρόνια τα αυτοκίνητά μας; Αν υιοθετήσουμε την άποψη της VW, θα μοιάζουν με το επαναστατικό πρωτότυπο I.D., ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο ελαφρά μικρότερο από το Golf, αλλά με την ευρυχωρία ενός Passat. Προσφέρει έως 600 χιλιόμετρα αυτονομία και συστήματα αυτονομίας, που κάνουν περιττό το τιμόνι του, γιαυτό και διπλώνει κάτω από το κόκπιτ! Να σημειώσουμε, ότι στόχος της VW είναι να πουλάει από το 2025 και μετά πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα τον χρόνο.
Oλική αναβάθμιση για το Renault Clio
Η γαλλική μάρκα φρεσκάρισε το δημοφιλές μοντέλο της, που πραγματοποιεί πρεμιέρα στο Παρίσι με μία ανανεωμένη μάσκα, στην οποία προβλέπονται –ανάλογα με την έκδοση- προβολείς LED. Αλλαξε επίσης η ποδιά στο πίσω μέρος και τα υλικά του σαλονιού έγιναν ποιοτικότερα. Κορυφαίος ντιζελοκινητήρας είναι πλέον ο dCi 110 σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ η δυνατότερη βενζινοκίνητη έκδοση των 120 ίππων θα μπορεί πλέον να παραγγελθεί με αυτόματο σαζμάν τύπου διπλού συμπλέκτη.
Πραγματική εμπειρία η Citroen Cxperience
Η Citroen επιθυμεί να επιστρέψει στις κατηγορίες υψηλού γοήτρου και το πρωτότυπο Cxperience μας δίνει μία εικόνα των μελλοντικών διαδόχων των C5 και C6. Το επίσημο σλόγκαν του φουτουριστικού μοντέλου μήκους 4,85 μ., με το οποίο παρουσιάστηκε στο Παρίσι, μιλά από μόνο του: «Be Different, Feel Good», δηλαδή «Να είσαι διαφορετικός, να αισθάνεσαι όμορφα».
Για «ιπτάμενους» οικογενειάρχες το Audi RS3
Η Αudi νοιάζεται για τους οικογενειάρχες, που λατρεύουν την ταχύτητα και το αποδεικνύει με το τετράθυρο RS3 Sedan, που «φορά» τον πολυβραβευμένο κινητήρα 2.5 ΤFSI με 400 ίππους ισχύ. Πρόκειται για το γρηγορότερο A3 παραγωγής μέχρι σήμερα, το οποίο επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,1’’, ενώ πιάνει έως και 280 χλμ./ώρα τελική, ανάλογα με τη ρύθμιση του ηλεκτρονικού κόφτη. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης Quattro και με αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη.
Σε ρόλο μπαλαντέρ η BMW X2
Με το πρωτότυπο Χ2 Concept αποκάλυψε η BMW το μελλοντικό της Crossover, που θα καλύψει από το 2017 ή 2018 το κενό της γκάμας της μεταξύ του Χ1 και του Χ3. Το αυτοκίνητο ισορροπεί μεταξύ κλασικού SUV και Coupe, μάλιστα διαθέτει οροφή με αρκετά έντονη κλίση προς τα πίσω και οι χειρολαβές του έχουν κρυφτεί μέσα στο πλαίσιο των πίσω θυρών. Η Χ2 παραγωγής θα κυκλοφορήσει σε εμπροσθοκίνητες και τετρακίνητες εκδοχές με το σύστημα xDrive και δεν θα διαφοροποιηθεί σημαντικά από το πρωτότυπο του Παρισιού, όσον αφορά στον σχεδιασμό της.
Το επιβλητικό Peugeot 5008
Το Peugeot 5008 δεύτερης γενιάς έχει μεγαλώσει κατά 16,5 εκατοστά σε μήκος και έντεκα σε πλάτος με αποτέλεσμα να μπορεί να φιλοξενεί έως επτά επιβάτες και να διαθέτει έναν τεράστιο χώρο φόρτωσης. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2017 με βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,6 λίτρων με 130 και 165 ίππους και με πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων.
Generation EQ, το… μεθαύριο της Mercedes
Με τεχνολογίες από το μέλλον παρουσιάστηκε στο Παρίσι το καινοτόμο πρωτότυπο Generation EQ Concept της Mercedes, που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης άνω των 400 ίππων και 500 χιλιόμετρα αυτονομία, ενώ θα περάσει σε φάση παραγωγής το 2019. Μάλιστα το EQ θα αποτελέσει και το λογότυπο μίας νέας «υπομάρκας» της Mercedes, που θα απαρτίζεται μόνον από ηλεκτροκίνητα μοντέλα στα πρότυπα των BMW i.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News