Υπάρχουν πολλές πόλεις στον πλανήτη, όπου μπορείς να μετακινηθείς σαφώς γρηγορότερα με το αυτοκίνητο σε σχέση με τη Νέα Υόρκη. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι χρόνιο στους δρόμους του Μεγάλου Μήλου και θα πρέπει να θεωρείς τον εαυτό σου πραγματικά τυχερό, αν καταφέρεις να πετύχεις μέσες ταχύτητες της τάξης των 50 χλμ./ώρα. Γι’ αυτό και η φετινή Εκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης εμπεριέχει και μία δόση ειρωνείας, καθώς στα περίπτερά της διοργανώνεται ένα πραγματικό πάρτι ιπποδύναμης με μοντέλα υψηλών επιδόσεων και με προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση.
Η εξήγηση είναι απλή και αποτυπώνεται στην έκφραση «money talks». Η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου και η οικονομία της χώρας βρίσκονται σε τροχιά ανάκαμψης, οπότε η ζήτηση για γρήγορα και εντυπωσιακά μοντέλα έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Αντίθετα, έχουν παραμεριστεί από την κεντρική σκηνή του εφετινού New York Auto Show (25 Μαρτίου έως 3 Απριλίου) τα οικονομικά αυτοκίνητα χαμηλής κατανάλωσης και περιορισμένων εκπομπών ρύπων.
Πρώτοι και καλύτεροι σε αυτό το πάρτι αδρεναλίνης είναι οι Ιάπωνες, που «κατέβηκαν» στη Νέα Υόρκη με μια αρμάδα γρήγορων μοντέλων, από τα οποία ξεχωρίζει το ανανεωμένο Nissan GT-R. Το καθαρόαιμο Coupe απέκτησε νέα μάσκα και λειτουργικότερο κόκπιτ με λιγότερους διακόπτες, ενώ ο V6 κινητήρας του αποδίδει πλέον 570 ίππους.
Η Μazda παρουσιάζει το δημοφιλές ρόουντστερ MX-5 στην έκδοση RF με σκληρή αφαιρούμενη οροφή στα πρότυπα της Porsche Targa. Χάρη σε αυτή γίνεται το ΜΧ-5 RF «παντός καιρού» και δελεάζει περισσότερο τους συνηθισμένους στην άνεση Αμερικανούς. Το μοντέλο της Mazda θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2017, όμως νωρίτερα θα δούμε το ανανεωμένο Toyota GT-86, στο οποίο περιορίστηκαν οι αλλαγές στο αισθητικό σκέλος, ενώ τα μηχανικά μέρη παρέμειναν ως είχαν.
Ο μεγαλύτερος αυτοκινητοκατασκευαστής στον κόσμο φιλοξενεί στο περίπτερό του και ένα από τα ελάχιστα πράσινα μοντέλα της έκθεσης, δηλαδή το νέο υβριδικό Prius σε Plug-in εκδοχή, η οποία επιτρέπει την εξωτερική φόρτιση των μπαταριών του.
Σημαντική είναι και η παρουσία του Subaru Impreza της επόμενης γενιάς, που το περιμέναμε ωστόσο λιγότερο συντηρητικό σχεδιαστικά.
Οι Κορεάτες δίνουν επίσης μεγάλη σημασία στην αγορά των ΗΠΑ, όπως φανερώνει και το παράδειγμα της λιμουζίνας Kia Cadenza, που σηματοδοτεί τη στροφή τους σε πιο premium μοντέλα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πρωτότυπο New York Genesis με υβριδική τεχνολογία, 245 ίππους και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Να σημειώσουμε ότι η Genesis αποτελεί τη νέα θυγατρική μάρκα πολυτελείας της Hyundai, που ακολουθεί το παράδειγμα της Toyota με τη Lexus.
Οι Γερμανοί εντυπωσιάζουν με το Αudi R8 Spyder, όπως ονομάζεται η ανοιχτή έκδοση του διθέσιου ρόουντστερ με 540 ίππους και 318 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.
Αιχμή του δόρατος για τη Mercedes αποτελούν τα μοντέλα της AMG, όπως το SUV GLC 43 με 401 ίππους και η ανοιχτή C 63 AMG Cabrio των 510 ίππων. Υπήρχε όμως και η πιο πολιτισμένη GLC Coupe, που υιοθετεί στοιχεία από SUV και Coupe και έχει ως βασικό ανταγωνιστή τη BMW X4.
Σεμνή και ταπεινή κρίνεται η παρουσία της Porsche, που επέλεξε να αποκαλύψει στη Νέα Υόρκη το SUV Macan με δίλιτρο κινητήρα 252 ίππων. Την τιμή της BMW σώζει στην αμερικανική μεγαλούπολη η θυγατρική MINI, κυρίως με το νέο John Cooper Works Cabrio, που αποδίδει πλέον 231 ίππους και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 6,5’’.
Οι οικοδεσπότες Αμερικάνοι αντιστέκονται στους ξένους εισβολείς με μοντέλα που εκπροσωπούν και εκφράζουν μια κοινωνία της αφθονίας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η νέα Camaro ZL1 των 640 ίππων, η οποία είναι και η δυνατότερη όλων των εποχών.
Εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται και η μελέτη Lincoln Navigator Concept με πόρτες που ανοίγουν σαν φτερά. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός δε θα περάσει στο μοντέλο παραγωγής, όμως το ντιζάιν και ο πολυτελής εξοπλισμός του εξάμετρου πρωτότυπου θα υιοθετηθούν από τις μελλοντικές Lincoln.
Στα Highlights της έκθεσης συμπεριλάβαμε και την επετειακή Ford Mustang Shelby GT-H για τα 50 χρόνια από το λανσάρισμα του αντίστοιχου μοντέλου πρώτης γενιάς. Οπως τότε, έτσι και τώρα θα κατασκευαστούν μόνον 140 τέτοια μοντέλα, που τα έχει καπαρώσει ήδη γνωστή εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων για πελάτες της σε επιλεγμένα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Γι’ αυτό και θα φέρουν όλα τα μοντέλα με τον V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων και τους 441 ίππους χαρακτηριστικές ρίγες χρυσαφί χρώματος πάνω στο μαύρο αμάξωμα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News