466
Το Xiaomi SU7 εξασφάλισε 100.000 δυνητικούς αγοραστές μέσα σε λίγες ώρες. Το κινεζικό τσουνάμι έχει ξεκινήσει γερά από κατασκευαστές που δεν είχαν καμία σχέση με την αυτοκίνηση. Φορέστε καλά αδιάβροχα | Xiaomi

Πάρτε κόσμε: Οταν η Xiaomi ξεπουλάει

Το Xiaomi SU7 εξασφάλισε 100.000 δυνητικούς αγοραστές μέσα σε λίγες ώρες. Το κινεζικό τσουνάμι έχει ξεκινήσει γερά από κατασκευαστές που δεν είχαν καμία σχέση με την αυτοκίνηση. Φορέστε καλά αδιάβροχα
|Xiaomi

Πάρτε κόσμε: Οταν η Xiaomi ξεπουλάει

Τις τελευταίες ώρες η είδηση ότι ο κινέζικος κολοσσός, η Xiaomi, γνωστή κυρίως για τα κινητά τηλέφωνα που κατασκευάζει, μέσα σε μόλις λίγες ώρες κατάφερε να συγκεντρώσει δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες, κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, με το που άνοιξαν οι πόρτες των παραγγελιών για το νέο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, το SU7,  άρχισαν να αυξάνονται με τρομερούς ρυθμούς οι παραγγελίες. Μέσα σε λίγο χρόνο έφτασαν τις 100.000, ενώ περίπου 40.000 από αυτές είχαν ήδη δεσμεύσει και προκαταβολή.

Η ισχύς του εντυπωσιακού, είναι αλήθεια, SU7, ενός μεγάλου πεντάθυρου κουπέ, που δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι παραπέμπει σε Porsche Panamera, ξεκινά από τους 299 ίππους και καταλήγει στους 673. Η τιμή εκκίνησης είναι 28.000 ευρώ.

Για την ώρα δεν έχουν και τόση σημασία οι τεχνικές προδιαγραφές, αφού όσοι είναι συντονισμένοι με τη στήλη μάλλον θα έχουν καταλάβει ότι η λογική των εξαιρετικών επιδόσεων, που συχνά παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητα, είναι πλέον το βούτυρο στο ψωμί για τη νέα γενιά των EVs.

Αυτό που έχει σημασία είναι η τεράστια αλλαγή που συντελείται στον χάρτη της αυτοκίνησης. Κατασκευαστές που δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με την έννοια του αυτοκινήτου, χωρίς κάποιο υπόβαθρο ή μηχανολογικό βιογραφικό που να πηγαίνει πίσω μερικές δεκαετίες ή και πέραν του αιώνα, όπως συμβαίνει με ορισμένες μεγάλες γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, πλέον παρουσιάζουν ένα νέο αυτοκίνητο.

Μάλιστα, θεωρώ πως έχει αλλάξει και η αντίληψη του κοινού για την έννοια του κινεζικού προϊόντος. Σάμπως τα κινητά της Apple που πολλοί έχουμε στα χέρια μας πού κατασκευάζονται;

Το αποτέλεσμα είναι, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να τρέχουν και να μη φτάνουν απέναντι όχι μόνο στους αντιπάλους που παραδοσιακά θεωρούσαν απέναντί τους, αλλά και σε ένα ολόκληρο νέο τσουνάμι από κατασκευαστές που δεν τους είχαν καν στα υπόψιν. Γιατί, πολύ απλά, δεν κατασκεύαζαν αυτοκίνητα.

Τώρα, λοιπόν, που η Ευρώπη, καλώς κακώς, έχει πάρει έναν μονόδρομο υπέρ της ηλεκτροκίνησης, αυτοί οι νέοι παίκτες, κυρίως από την Κίνα, εφορμούν με μια απροσδόκητη φορά και, ενδεχομένως, με μια άγουρη πληρότητα. Ακόμα θυμάμαι πόσο προσεγμένο εσωτερικό είχαν τα αυτοκίνητα της BYD, στο πρόσφατο θέμα αναφορικά με την παρουσίασή της στο Ζάππειο.

Η Xiaomi με το SU7, ειδικά στην πιο δυνατή του έκδοση, εκτοξεύει τις δραστηριότητές της και μαζί με αυτές το σοκ της επιτάχυνσης για τους επιβάτες. Με λιγότερα από 2,8 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα; Οχι, δεν είναι αστείο. Είναι πλέον καθημερινότητα ανάμεσα σε αυτά τα ηλεκτρικά νέας γενιάς.

Ωστόσο, το θέμα είναι κατά πόσον το κοινό μπορεί να εξηγήσει την τεράστια αντίφαση που συντελείται: από τη μία υπερ-επιδόσεις με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένο, από την άλλη η πολιτική ορθότητα για χαμηλές ταχύτητες στην πόλη. Γιατί μη μου πείτε ότι θα είναι πολλοί αυτοί που θα πάρουν το Xiaomi για να ξεχυθούν στις ευρωπαϊκές πίστες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...