Ο τολμών νικά. Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκε η Nissan, όταν έγινε Χρυσός Χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο. Τι λογική έχει εξάλλου να αναλάβεις χορηγία ύψους –σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg- 250 εκατομμυρίων δολαρίων σε μια αγορά αυτοκινήτου, που φθίνει συνεχώς τα τελευταία χρόνια; Το 2012 πουλήθηκαν στη Βραζιλία 3,6 επιβατηγά και επαγγελματικά οχήματα, ενώ εφέτος εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσουν οι συνολικές πωλήσεις τα 1,9 εκατομμύρια τεμάχια.
Ολες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν επιφυλακτικές, κάποιες αναβάλλουν τη λειτουργία νέων μονάδων παραγωγής και άλλες περιορίζουν τα λανσαρίσματα νέων μοντέλων τους. Οχι όμως και η Nissan, η οποία επέλεξε ως πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο να πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του Kicks στη Βραζιλία λίγο πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο και όχι σε κάποια διεθνή έκθεση, αν και το κόμπακτ SUV προορίζεται για όλες τις σημαντικές αγορές του πλανήτη.
Το Kicks «μιλά» απευθείας στις καρδιές των Βραζιλιάνων, εξελίχθηκε στο Κέντρο Σχεδιασμού της ιαπωνικής μάρκας στο Ρίο ντε Τζανέιρο, απέχει αρκετά από το έδαφος για να τα βγάζει πέρα με τις λακκούβες του κακού οδικού δικτύου της πατρίδας της σάμπα και φτιάχτηκε αρκετά στενό, ώστε να ελίσσεται εύκολα στα στενά δρομάκια των μεγαλουπόλεων της Βραζιλίας.
Το νέο SUV λειτουργεί έτσι και αλλιώς σαν μαγνήτης στα καραβάνια των συνολικά 4.200 οχημάτων, που έχει διαθέσει η Nissan για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων. Aκόμη και ένα ξενοδοχείο στη φημισμένη Κοπακαμπάνα μετονομάστηκε σε Nissan Kicks Hotel, ενώ το παρόν στην Ολυμπιακή λαμπαδηδρομία έδωσε και ο πρόεδρος του ομίλου Nissan/Renault, Κάρλος Γκον.
Ο βραζιλιάνος Γκον, με λιβανέζικες ρίζες και τη φήμη του σκληρού εξυγιαντή κολοσσών, όπως στο παρελθόν η Goodyear, έδωσε και το στίγμα της χορηγίας της Nissan. «Τώρα είναι η στιγμή, που πρέπει να ενισχύσουμε και να επικοινωνήσουμε τις δραστηριότητές μας, ιδιαίτερα όταν εξαπολύουμε μία προϊοντική επίθεση», δήλωσε μπροστά στις κάμερες ο Κάρλος, «το τσακάλι της αυτοκινητοβιομηχανίας», που ανέστησε τη Nissan και τη Renault.
Στόχος του Γκον είναι αυξήσει το ποσοστό του γαλλοϊαπωνικού ομίλου κατά 50% σε σχέση με τώρα, που βρίσκεται γύρω στο 11%. Αν το πετύχει, θα απειλήσει τους μεγαλύτερους παίκτες της βραζιλιάνικης αγοράς αυτοκινήτου, δηλαδή τις Fiat, Chevrolet και VW. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνον ένα μοντέλο του ομίλου, που έχει πλασαριστεί στο Top Ten της Βραζιλίας και πρόκειται για το Dacia Sandero, το οποίο κυκλοφορεί ωστόσο στη Νότια Αμερική με τα λογότυπα της μητρικής Renault.
Μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες φιλοδοξεί να έχει πωλήσει η Nissan τουλάχιστον 50.000 Kicks, τα οποία κοστολογούνται στις πλούσιες εκδόσεις τους γύρω στις 25.000 ευρώ και να δώσει έτσι το έναυσμα μίας αντεπίθεσης με αφετηρία τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Πρόκειται για ένα στοίχημα με ορίζοντα πέντε ετών. Αν πείσει σε αυτό το διάστημα η Nissan τους Βραζιλιάνους με τα νέα προϊόντα της και με την εικόνα του υποστηρικτή των «δικών τους» Ολυμπιακών Αγώνων, τότε θα έχει πολλές πιθανότητες να εκτοξευτεί προς τα πάνω. Αρκεί βέβαια, να ανακάμψει και συνολικά η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα του καφέ τα επόμενα χρόνια.
Το γράψαμε όμως και στην αρχή. Ο τολμών νικά!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News