Η 33 Stradale κουβαλάει βαριά «φανέλα». Και μόνο το όνομά της είναι πανομοιότυπο με αυτό της 33 Stradale του ’67. Εκείνου δηλαδή του πανέμορφου διθέσιου που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 31 Αυγούστου, στην πίστα της Μόντσα. Για πολλούς ήταν η «Μπελούτσι» της ιταλικής αυτοκίνησης. Τότε μόλις 18 αντίτυπα κατασκευάστηκαν, από τον Νοέμβριο του 1967 έως τον Μάρτιο του ’69, και το καλούπι έκλεισε.
Μερικές δεκαετίες αργότερα, η διάδοχος, η 33 Stradale η νεότερη θέλει να συνεχίσει τον μύθο ως ένα υπεραυτοκίνητο που θα μπει κανονικά στην παραγωγή και θα δώσει την εμπορική, γεμάτη πρεστίζ ανάσα σε μια κατηγορία-ρετιρέ στο πολυώροφο «κτίριο» της Stellantis, με τις τόσες και τόσες μπράντες υπό κοινή στέγη. Με αυστηρό πλάνο για παραγωγή, τη χειροποίητη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου έχει αναλάβει η Carrozzeria Touring Superleggera.
Αυτές τις μέρες, λοιπόν, η 33 Stradale βρέθηκε στη γνωστή πίστα δοκιμών της Ναρντό, στην Ιταλία, για το τεστ τελικής ταχύτητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τμήμα των εγκαταστάσεων με τη διάσημη στρογγυλή πίστα μήκους 12,5 χλμ. βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί το κεκλιμένο οδόστρωμα που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται με έως και 240 χλμ./ώ. χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να αγγίζει το τιμόνι.
Σε αυτό το πεδίο δοκιμών το νέο ιταλικό υπεραυτοκίνητο επαλήθευσε όχι μόνο την τελική ταχύτητα των 333 χλμ./ώ. και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώ. σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα, αλλά κυρίως την άψογη αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και τη σωστή συμπεριφορά όλων των μηχανικών μερών υπό πίεση. Αυτό αφορά και τον τρίλιτρο V6 κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει περισσότερους από 620 ίππους, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις οκτώ σχέσεις που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.
Οι συγκεκριμένες δοκιμές ακολούθησαν εκείνες που έλαβαν χώρα στο Balocco Proving Ground για την τελειοποίηση στη ρύθμιση παραμέτρων όπως η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η συνεργασία του αλουμινένιου πλαισίου με τα διπλά ψαλίδια και τα ενεργά αμορτισέρ, που εξασφαλίζουν τέλειο έλεγχο του κάθε τροχού.
Σημαντικό μέρος των δοκιμών διαδραμάτισε και το πανίσχυρο σύστημα πέδησης, που επιτρέπει στην 33 Stradale να ακινητοποιείται σε πλήρη στάση από τα 100 χιλιόμετρα σε μόλις –ναι, σωστά υποθέσατε– 33 μέτρα. Για την ιστορία, πρόκειται για σύστημα που ενεργοποιείται με τεχνολογία Brake-By-Wire και όχι μηχανικά, με αισθητήρες που ελέγχουν με ακρίβεια όχι μόνο την πίεση που αναπτύσσεται στο κύκλωμα με τις μονομπλόκ αλουμινένιες 6πίστονες εμπρός δαγκάνες και τις πίσω 4πίστονες, αλλά και τον έλεγχο της ευστάθειας συνολικά.
Μη βιάζεστε για την προκαταβολή. Και τα 33 «τεμάχια» της 33 Stradale είναι ήδη πουλημένα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News